Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti kokemus

kauhistunut
01.10.2018 |

Itse siis olen 17v ja kyseessä täysi vahinko, kortsu pettänyt ja ylihuomenna olisi lääkkeellinen keskeytys kotona.
Tänään kävin lääkärissä äitiyspoliklinikalla (Varsinais-Suomessa) ja täytyy sanoa että kokemus oli kauhea.
Lääkäri ei kertonut mitään kun astuin huoneeseen, käski ottaa housut pois ja mennä pöydälle jalat levällään. Huoneessa oli myös harjoittelija joka vain tuijotti minua.
Lääkäri ei kertonut mitään mitä teki vaan tunki emättimeeni jonkun rautatikun yhtään sen enempää varoittamatta, jolloin huoneessa myös ollut naishoitaja tuli viereeni ja sanoi että kestä vielä hetki.
Tämän jälkeen lääkäri totesi että katsotaan raskausviikot ja tunki ultralaitteena toimineen tikun myös emättimeeni sen enempää sanomatta mitään. Hän ei kertonut minulle raskausviikkojani tai muutenkaan mitään mitä näki, vaan käski mennä pukemaan.
Tämän jälkeen ohjasi hoitajan puheille tiuskaistuaan ”olet varmaan varma tästä”.
Hoitaja oli hyvinkin mukava ja hänestä minulla ei ole pahaa sanottavaa, mutta lääkärin käytös kummastuttaa kun olen aivan uudessa tilanteessa ja nuori, eikä mitään kerrota.
Onko jollain samanlaista kokemusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/7 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarinasi on totta niin teet asiasta valituksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkärit ovat tuollaisia mykkiä. Eivät sovellu potilastyöhön.

Vierailija
4/7 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tietoja olisit kaivannut alkiosta, jonka aiot poistaa?

Muuten kuulostaa ihan tavalliselta julkisen puolen lääkäriltä. Pahoittelut, että sellainen pökkelö osui kohdallesi.

Vierailija
5/7 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiin lääkäreihin törmää valitettavan usein. Hoitajilta vaaditaan kaikenlaista mielistelyä ja ei saa näyttää kiirettä ja stressaantumista ja saa vielä potilailta ja lääkäreiltä paskaa niskaan. Lääkärit saavat käyttäytyä miten vain töykeästi vailla mitään asiakaspalvelutaitoja.

Vierailija
6/7 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista kokemusta. Lähetteen saamiseksi piti kouluterkkarin vähän kikkailla, sillä omalääkärini oli aborttivastainen. Onneksi pääsin toiselle lääkärille, joka oli tosi mukava. Abortti tehtiin lääkkeillä sairaalassa.

Vierailija
7/7 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hullulta, mutta itselläni osa lääkäreistä on kyllä sekaisin. Tulin itse teininä vahingossa raskaaksi ja en ollut vielä tehnyt päätöstä abortin suhteen. Oli kesä ja p*ska kunnassa ei muka ultraa käytössä eikä lähetettä heti tehty vaan terkkarissa käsikopelolla yksi mieslääkäri (jonka nimi tekisi mieli mainita) käsikopelolla muka tunnusteli vatsaani ja pilluani arvioidakseen raskauden pituutta. "Älä jännitä sitä vatsaa!" se joki monta kertaa. Lopulta tokaisi, ettei tunnu mitään, varmaan kaksi viikkoa (koska sanoin, että pari veripisaraa oli tullut muutama viikko sitten, ei kuitenkaan menkkoja, käytin siis pillereitä.

Jouduin siis uudestaan käymään päivystyksen kautta lääkärissä, tällä kertaa naislääkäri sanoi, että ainakin yli 12 viikkoa ja sain lähetteen ultraan. Loppujen lopuksi minun piti synnyttää kuollut vauva koska tuossa sekoilussa oli kulunut pari viikkoa turhaan. Olin siis tuloton teini tulottomasta perheestä, joten yksityinen ei ollut vaihtoehto. Traumat jäi, valitettavasti joskus tällaista tapahtuu. Onneksi harvoin.