Haluan sanoa itseni irti! Mitä tukia saan, miten pärjään? Auttakaa!
Olen työpaikkakiusattu. Jokainen päivä on täyttä helvettiä. Asuinpaikkakunnallani ei ole oman alani töitä juurikaan tarjolla. Monenko kuukauden karenssin saan entä paljonko sen jälkeen? Minkä verran on Kelan tuki kun on oma asunto? Entä lasketaanko puolison tulot siihen jotenkin?
Kommentit (8)
Irtisanoutumisesta tulee luultavasti 2kk karenssi. Aina voit hakea toimeentulotukea, vaikka sinulla olisikin karenssi te-toimistosta.
Karenssin jälkeen saat noin 32e pv, jos noudatat aktiivimallia. Siitä vähenee jonkin verran, jos et täyty aktiivimallia. Silloinkin voit hakea toimeentulotukea, jos sinulla ei ole varaa perustarpeisiin.
Tsemppiä! Työpaikkakiusaajat ovat p*rseestä, eikä sellaisten takia kannata tosiaan mielenterveyttään menettää!
Onko kukaan jäänyt liiton rahoille? Tarjotaanko miten paljon töitä? Itse jään piakkoin ja ajattelin kyllä levätä pari kuukautta tekemättä yhtään mitään. Onnistuuko?
Mene töihin. Työpaikan ei ole mikään pakko olla asuinpaikkakunnalla.
Kaveri irtisanoutui työpaikkakiusaamisen takia. Ei auttanut, 3kk:n karenssi tuli.
Oletko puhunut esimiehelle kiusaamisesta ja onko tälläisessä mahdollista ottaa liittoon yhteyttä? Millaista kiusaamista työpaikalla on? Ei kenenkään tarvitse jaksaa mitään työpaikka kiusaamista, niin täysin naurettavaa, kun sellaisesta tulee karenssi. Mitä jos haet sairaslomaa aluksi, jos ehtisit siinä ajassa etsiä uuden työpaikan?
Se kolme kuukautta on käytännössä 4 kk ilman rahaa. Ootko kokeillu selkäkipee saikkua tai puhunu itsetuhosia lääkärille. Jäsenmaksu liitoille kelpaa mutta tilanteesi ei muutu ton homman kanssa. Aika äkkiä alkaa te toimisto baariin susta lähihoitajaa.
Työpaikkakiusaaminen rikkoo työturvallisuuslakia yms., joten heti yhteyttä esimieheen tai hänen esimieheensä ja asia pitää käsitellä. Ei kannata lähteä noin vain pois, ainakaan kortistoon. Jos saat sairaslomaa henksiin syihin vedoten a haet uuden työn sen aikana, se lienee sallittua.
Ota nyt hyvä ihminen itse selvää, jos osaat kirjoittaa nuo kysymykset tänne osaat kirjoittaa ne googleenkin.