Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapselle näyttää kauheita kuvia hampaista jos ei hän pese hampaitaan hyvällä?

Vierailija
30.09.2018 |

Olen tätä miettinyt viimeiseksi vaihtoehdoksi. Lapsi vastustelee hammaspesua, lahjontaa/palkitsemista tarroilla jne. on yritetty, mutta ei onnistu.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin siis näyttää pahoin vaurioiuneita ja reikiintyneitä hampaita, että niin käy jos ei pese niitä.

Vierailija
2/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olisin jo pitänyt kunnon luennon aiheesta, kuvien kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, meillä tehosi hyvin tuo

Vierailija
4/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Ei voi sitten jälkikäteen syyttää vanhempiaan huonosta kasvatuksesta kun hampaat mätänee ja tippuu suusta.

Vierailija
5/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa, sehän on todellisuutta että niinhän käy jos ei pidä huolta hampaista.

Vierailija
6/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sido se penkkiin ja näytä diaprojektorilla kuvia nuuskan tuhoamista suuvärkeistä. Samalla tulee nuuskavalistus tehtyä.

Vierailija
7/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keskustelu/perustelu painostavasta tilanteesta irrallaan kokeiltu ensin ilman kuvia?

Meidän esikoisesta tuo olisi todennäköisesti ollut mielenkiintoista ja vaikuttavaa, kuopuksen kanssa olisikin sitten saanut pari kuukautta herätä painajaisiin. Visuaaliset ärsykkeet on herkemmin järkyttäviä kun lapsen oma mielikuvitus ei aseta turvallisia rajoja (vrt. sadut - tv-ohjelmat), joten käyttäisin harkintaa.

Vierailija
8/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Käykää yhdessä valitsemasas kaupassa häntä miellyttävä hammasharja ja tahna.

Vierailija
9/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näyttäisi, jos lapsi ei ole enää kovin pieni, vaan teini-ikää lähestyvä. Samalla pitää joka päivä muistuttaa lasta hampaiden harjaamista, tarjota xylitolia, yms.

Vierailija
10/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vielä kun reikä tulee niin tekee kipeää kun se korjataan. 

Vierailija
11/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä hampaiden pesun ajankohtaa. Esim. Iltaisin pese hampaat ennen kuin lapsi on yliväsynyt. Aamuisin voit pestä hampaat, kun lapsi vielä sängyssä. Meidän lapset erityisesti pitää siitä, että saavat vielä aamulla levätä hampaiden pesun ajan. Sen jälkeen ylös sängystä, suun huuhtelu ja aamutoimet.

Vierailija
12/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokeiltiin tuota ja tosiaan lapsi halusi heti kuvien jälkeen mennä pesemään hampaat. Mutta ne kuvat oli ilmeisessti jotenkin kiehtovia kun sitten joka ilta sai pitkään kuulla lapsen suusta että "katotaan taas niitä rumia hampaita" :D

Vierailija
13/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi?

Käykää yhdessä valitsemasas kaupassa häntä miellyttävä hammasharja ja tahna.

4-vuotias kyseessä, on saanut itse valita tahnan ja hienon hammasharjan, muttei nekään inspiroi pesemään.

Vierailija
14/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää ukki kylään loksuttelemaan proteesejaan, ja sanokaa että samanlaiset saa jos ei pese hampaita kiltisti.

Vierailija
15/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä näyttänyt reikäisestä hampaasta 4-vuotiaalle kuvan, kun on kysynyt että mitä se reikiintyminen tarkoittaa. Puhun hänelle hammaspeikosta, jonka nimi on Karies ja vain hammasharjalla sen peikon saa ajettua suusta pois. Eli lievää pelottelua täälläkin, mutta faktoilla. Pakkohan ne hampaat on pestä. 2-3-vuotiaana hampaita piti pestä ihan väkisin ja tulos oli myös huono, kun ei lapsi ymmärtänyt yhtään ja laittoi kaikin voimin vastaan. Nyt kun ymmärrys on kehittynyt niin voi jo paremmin kertoa asioita.

Vierailija
16/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hampaita joskus saanut pestä? Vauvaiässä?

Vierailija
17/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä idealta. Sitten kun lapsi lähestyy teini-ikää kannattaa tehdä huumevalistus samalla tavalla. Ja seksivalistus näyttämällä ohjelmia idiooteista teiniäideistä ja heidän vastuuttomista kumppaneistaan.

Vierailija
18/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minä näyttänyt reikäisestä hampaasta 4-vuotiaalle kuvan, kun on kysynyt että mitä se reikiintyminen tarkoittaa. Puhun hänelle hammaspeikosta, jonka nimi on Karies ja vain hammasharjalla sen peikon saa ajettua suusta pois. Eli lievää pelottelua täälläkin, mutta faktoilla. Pakkohan ne hampaat on pestä. 2-3-vuotiaana hampaita piti pestä ihan väkisin ja tulos oli myös huono, kun ei lapsi ymmärtänyt yhtään ja laittoi kaikin voimin vastaan. Nyt kun ymmärrys on kehittynyt niin voi jo paremmin kertoa asioita.

Mistä lähtien peikot ovat olleet faktoja? Miksei voi puhua bakteereista? 🤔

Vierailija
19/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäkää ukki kylään loksuttelemaan proteesejaan, ja sanokaa että samanlaiset saa jos ei pese hampaita kiltisti.

No eipä nykyisillä ukeillakaan yleensä tekohampaita ole.

Vierailija
20/22 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa myös että jos hampaita ei pese ne tippuu suusta ja näytät samalla kuvia hampaattomista ihmisistä. Ja että vaikka yleensä mummoilla ja papoilla on tekohampaat niin ne olis sitten tulossa hänelle seuraavaksi jos ei hampaiden pesu kiinnosta.

Olispa joku välittänyt minun hampaista lapsena ja nuorena. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi