Apua mikä mun induktioliedessä on? Kuumana eikä valot sammu
Olen muuttanut uuteen asuntoon ja tämä on toinen kerta kun käytän liettä. Liesi sekosi äsken, kun laitoin kaksi liettä päälle. Valot sammuilivat ja tulivat takaisin.
Sammutin lieden, mutta silti siinä palaa jokaisessa kohdassa se ”varoitusvalo” lämpimistä liesistä. On myös ihan kuuma! Mitä teen? Onko muilla käynyt vastaavaa? En uskalla lähteä edes suihkuun kun valot vaan palaa eikä liesi viilene.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Boottaa kämppä eli käytä päävirta pois ja laita takas. Itsellä myös eilen ihan oikea induktioliesi jäi jumiin. Ei totellut mitään nappeja. Bootin jälkeen kaikki taas toimi hienosti.
Ei kannata mennä sorkkimaan!! Ties mitä menee sekaisin ja ap joutuu korvaamaan vahingot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako liettä sulla oikeen on?
Onko induktiolle sopiva kattila, jos siitä sekoilu?
Varoitusvalo palaa niin kauan kun pinta "kuuma", ja tuohon induktiokuumaan ei polta näppejään. Sammuu sitten kun jäähtyy.
Täällä ei ollut käyttöohjeita, ehkä edellinen asukas heittnyt roskiin? Laitoin vain kaksi liettä päälle, mutta yhtäkkiä koko laite sekosi ja kaikki kohdat olivat kuumana sekä varoitusvalot menivät päälle. Pelottaa :( oon aina ennen käyttänyt ”normaalia” hellaa. Soitin paniikissa äidillekin.
Kattilat ovat oikeita, ostin kaikki uutena tätä varten.
Ap, ei sulla ole kahta liettä. Liesi on se koko härpäke ja perinteisessä liedessä on levyt ja induktioliedessä keitto/lämpöalueet. Älä nyt enää kirjoittele kahdesta liedestä kun tarkoitat kahta "levyä" tai aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän induktioliesi kuumene?
Ap:n kuumenee, koska on hajalla. Siitähän tässä on koko ajan ollut kyse.
Kyllä se lasilevy lämpenee, vaikkei liesi olekaan hajalla.Siksi siinä liedessä ne varoitusvalot on.
Ap varmaan laitttoi kaksi levyä päälle ja osui sormellaan johonkin hipaisukytkimeen.
Peace, kyllä se liesi siitä viilenee.
Ei induktiossa ole mitään varoitusvaloja levyissä. Eivät kuumene varottavan kuumiksi. Eli ap:n liesi ei ole induktio vaan tavallinen keraaminen, jossa tietenkin ne levyt kuumenevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boottaa kämppä eli käytä päävirta pois ja laita takas. Itsellä myös eilen ihan oikea induktioliesi jäi jumiin. Ei totellut mitään nappeja. Bootin jälkeen kaikki taas toimi hienosti.
Ei kannata mennä sorkkimaan!! Ties mitä menee sekaisin ja ap joutuu korvaamaan vahingot.
No kyllä asunnosta pitää pystyä päävirta katkaisemaan ilman laitteiden hajoamista ja korvausvastuuta. Ei se mitään sorkkimista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän induktioliesi kuumene?
Ap:n kuumenee, koska on hajalla. Siitähän tässä on koko ajan ollut kyse.
Mun vaimollakin seisoo ja kiveksiä kolottaa kun sen pipari on rikki.
Ap tarvitsisi miehen (olettaen, että ap on nainen). Nuoret naiset ne on niin hukassa...
Vierailija kirjoitti:
Ap tarvitsisi miehen (olettaen, että ap on nainen). Nuoret naiset ne on niin hukassa...
Kyllä liettä oppii nainenkin käyttämään, vahva veikkaus.
Ihmeän ilkeää porukkaa taas täällä.