Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Vuosaari on stadin magein kaupunginosa?

Vierailija
29.09.2018 |

Kertokaa nyt mitä tekee sen kaupungin parhaaksi asuinpaikaksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satama on ihan ok Melko tylsä golfkenttä. Ei muuta. Se on siis Helsingin 60 kaupunginosasta ehkä sijalla 58.

Vierailija
2/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina 25v maksuajalla, koska raha ei riittänyt kantakaupunkiin. Siksi sen on oltava niin magee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mustavuoren luonnonsuojelualue

-Siitä on tehty elokuva

Vierailija
4/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaressa ei suomalaisuutta hyväksytä.

Vierailija
5/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari on kuin Suomi pienoiskoossa – nopeasti kehittyvä kaupunginosa, jossa on asukkaita keskikokoisen kaupungin verran (37.000). Täältä löytyy kaikki: harrastukset, koulut, palvelut, kulttuuria, työpaikkoja, matkailuvaltteja ja jopa Suomen modernein satama.

Suurimpia ylpeydenaiheita on kuitenkin luonto: Vuosaari on yhä Helsingin vihrein ja merellisin kaupunginosa. Asuitpa missä päin Vuosaarta tahansa, olet vain parin minuutin kävelymatkan päässä Uutelasta, Kallahdenniemeltä, Mustavuoresta tai muista viheralueista.

Vierailija
6/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuduttava metromatka

Keskustaan

Vierailija
7/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuduttava metromatka

Keskustaan

N. 20 minuuttia on minusta ihan kohtuullinen. Eikä mikään pakota siellä asumaan mikäli tuo on liikaa :D.

Vierailija
8/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Helsingissä ei kauemmaksi keskustasta enää voi päästä. Vähän kuin asuisi Vantaalla.

Vierailija
9/9 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain vuosia sitten oli vielä ihana alue... merenrannat ja kaunis luonto muutenkin. Nyt ei niistä enää voi nauttia samalla tavalla kuin ennen koska asukkaita alkaa olla liikaa ja koko alue on hyvin levoton. Ulkomaalaisten nuorten jengi on hyvin pelottava, useampi tuttu on ryöstetty ja myös lapsilta varastetaan puhelimia ym. Jengi pyörii viikonloppuisin metroaseman lähellä ja puukosta tulee jos ei anna rahojaan. Yhdeltä ystävältäni varastettiin takkikin päältä. Myös kantasuomalaisia juoppoja on tosi paljon nykyään....

Asuntojen hinnat ovat laskeneet Vuosaaressa, esim. rivitalokämpät. Mutta ne eivät enää mene kaupaksi koska ikävä kyllä alue on muuttunut pelottavaksi. Lasten kanssa ei voinut siellä enää asua.

Itse olen asunut 4 vuotta Vuosaaressa. En tiedä millaista ennen oli, mutta itse en ole törmännyt tuohon kuvaamaasi levottomuuteen. Minä tai yksikään lähipiiriini kuuluva ei ole joutunut kertaakaan mihinkään vaaratilanteisiin täällä, vaikka näin nuorena tuleekin liikuttua useasti hyvinkin myöhään ulkona. Metroasema ja sen lähitienoo on mielestäni esim. pe-la hyvin hiljanen iltaisin eikä siellä ole sen suurempaa häslinkiä. Columbuksen edustalla nyt saattaa notkua muutama laitapuolen kulkija, mutta eivät ole ikinä minulle haitaksi. En muutenkaan tiedä yhtäkään ostoskeskusta jonka läheisyydessä ei kyseistä porukka pyörisi.