Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko jos lenkkeilee 5 km 4 kertaa viikossa

Kuntoilu-ummikko
29.09.2018 |

Hei,

Olen pullukka joka ei ole urheillut vuosiin, enkä tiedä kuntoilusta yhtään mitään. Aion kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja alottaa kuntoilun, ihan vaan terveyssyistä ja että yleiskunto paranisi.

Jos teen 4 kertaa viikossa 5km lenkin mäkisessä maastosa, enimmäkseen kävellen ja pikkuhiljaa juoksua lisäten, osaako kukaan vinkata millaisia positiivisia vaikutuksia tällä on kehooni ja terveyteeni? Tarvitseeko minun harrastaa muuta liikuntaa jos haluan näyttää ns normaalikokoiselta ja muotoiselta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun aloitin hölkän, laihduin normaalipainon sisällä 61kg -> 55kg ja tuohon 55kg olen jämähtänyt ja sitä ollut kohta jo 10 vuotta. Olen 170cm pitkä.

Vierailija
22/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä liikunta ainakin itselläni vaikuttaa selkeästi painoon, vaikka muuta väitetään. Mä syön sinänsä mitä huvittaa, mutta olen myös kova lenkkeilemään ja huomaan selvästi, että tuon lenkkeilyni ansiosta pysyn erittäin hoikassa kunnossa. Minulla se vaikuttaa aivan selvästi.

Kuinka monta lenkkiä ja minkä pituisia? Nopeita vai hitaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihdu. Itse olen kävellyt/osittain juossut 10 km lenkkejä viimeiset 10 vuotta. En ole laihtunut.

Aha. No minä olen laihtunut 12kg vieläpä NORMAALIPAINON SISÄLLÄ. Ja joo, seurauksena oli rankka anemia mutta hoidin sen kuntoon helposti.

Vierailija
24/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin laihduin hurjat 8kg lenkkeilyn aloituksen myötä. Ruokavaliota en muuttanut ja koen voivani syödä entistä vapaammin nyt kun liikun. Toki terveellinen ruokavalio on muutenkin.

Vierailija
25/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nimenomaan kävely ja hölkkä/juoksu vaikuttaa painoon. Mikään muu liikunta ei ja kuntosali jopa negatiivisesti.

Vierailija
26/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lenkki kuluttaa yhden hapankorpun verran, mutta liikunnasta on kyllä paljon muuta hyötyä.

No kyllähän nyt reipas 5km lenkki enemmän kuluttaa kuin 30kcal, vaikka ei tietenkään kovin suuria määriä siltikään.

Kävelin reilu 3 km työmatkan ja kulutin aktiivisuusrannekkeen mukaan 255 kcal. Että on se tyhjää parempi.

Vierailija
27/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lenkki kuluttaa yhden hapankorpun verran, mutta liikunnasta on kyllä paljon muuta hyötyä.

No kyllähän nyt reipas 5km lenkki enemmän kuluttaa kuin 30kcal, vaikka ei tietenkään kovin suuria määriä siltikään.

80 kg painavalla henkilöllä 5 km:n juoksulenkki kuluttaa noin 400 kcal ja kävelylenkki noin 320 kcal. Saa olla aika iso hapankorppu tai paljon muuta sen päällä.

Vierailija
28/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tuon lähes joka päivä, en tiedä olisinko lihavampi jollen kävelisi?

Vierailija
29/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin yhteen työpaikkaan 5 km joka aamu muutaman kuukauden ajan. Kiloja tuli pari lisää. Lue: ulkoilu lisää ruokahalua ja sitä niin helpolla luulee, että kun kävelee, saa syödä enemmän. EI SAA, varsinkaan jos laihtua aikoo. Olen normaalipainoinen.