Eroon läheisriiippuvuudesta
Miten elämäsi ihmissuhteesi muuttuivat, kun läheisriippuvuus alkoi helpottaa?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta miellyttää ketään. Syyllisyyden imaisen itseeni vieläkin, mutta nyt tiedostan sen. Ja kun asian tiedostaa, niin syyllisyys ei saa minua toimimaan epäterveesti, vaan väistyy nopeasti.
Millaisiksi ihmissuhteesi ovat muuttuneet, kun olet oppinut pitämään parempaa huolta itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta miellyttää ketään. Syyllisyyden imaisen itseeni vieläkin, mutta nyt tiedostan sen. Ja kun asian tiedostaa, niin syyllisyys ei saa minua toimimaan epäterveesti, vaan väistyy nopeasti.
Millaisiksi ihmissuhteesi ovat muuttuneet, kun olet oppinut pitämään parempaa huolta itsestäsi?
Minulle tuli raju muutos samaan aikaan, kun mies vaihtoi minut lennosta toiseen 20 v jälkeen. Siinä sotkuissa tajusin oman ongelmani, eli läheisriippuvuuden. Elin kaikki ne vuodet miehen elämää, pikälle. Kesti kauan, että opin tunnistamaan omat tunteeni ja tarpeeni.
Suhde eksään muuttuui riitaisaksi, kun en enää ollutkaan se kiltti tyttö, vaan tein asiat kuten itse halusin. Olen nykyään hänen mielestään itsekeskeinen yms. Suhde kavereihin ei muuttunut,
Nykyinen avioliittoni on terveellä pohjalla. Hänet tapasin kolme vuotta eron jälkeen, kun olin parannellut itseäni. On ihmeellistä, että saan olla juuri sellainen kuin olen.