Helsingin metro tulee erottaa erilleen Espoolaisten tunarien Länsimetrosta!
Espoolaiset pilas mitättömällä 50 miljoonan säästöllä Helsingin metronkin, jotta jouduttiin lyhentämään junat ja asemat. Nyt ne koittaa saada myös Helsingin maksaan niiden 100 miljoonan kääntöraiteen, että saataisiin lisäkapasiteettiä ja pah. Helsingin ja Espoon metrot tulee erottaa toisistaan ja rakentakoon Espoo metrolleen vaihtoaseman vaikka Ruoholahteen.
Helsinkiläisten täytyy hidastella sisään ja ulos astuessaan metrosta niin kauan, kunnes tämä pelleily saadaan päätökseen ja Helsinkiin takas pitkät metrojunat. Jokainen kun matelee pari sekunttiakin ovien välissä, niin metro on länsipäässä jo usean minuutin myöhässä ja näin koko linja sekaisin. Siitäs saavat espoolaiset jotka pilas koko metrojärjestelmän naurettavalla säästöllä!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Espoo ei suinkaan päättänyr lyhyistä junista, vaan HSL.
Juuri näin. HSL päätti metron automatisoinnista. Kaikkialla automaattiohjauksessa kulkevat metrojunaa ovat lyhyitä ja vuoroväli pieni. Se, että Saurin johtama automatisointi projekti Siemensin kanssa meni mönkään, ei ole ainakaan Espoon vika.
Lähden mateleen tuonne lastenrattaiden kanssa ja tuun protestoimaan niin kauan, kunnes Helsingissä taas pitkät junat. Matkustan ristiin rastiin ja matelen aina kun invaliidi poistuessa junasta!
Espoolaisten kuuluu kirjoittaa pienellä lauseen keskellä. Kirjoitusvirhe vie tehon viestistäsi.
T. Pilkunviilaaja
Nimenomaan Espoon valtuusto päätti lyhyemmistä asemista, HSLää ei oltu perustettukaan kun päätös tehtiin. Helsinki joutui myöntämään kun ei Espoo suostunut maksamaan kuin lyhyet asemat. Automatisointi ei liittynyt päätökseen muuten kuin, että Espoo perusteli sillä lyhyempiä asemiaan.
Joku voisi tulla hakemaan länsimetron helvettiin täältä. Ei me espoolaiset haluttu tällaista. Matka-ajat ovat nykyään todella pitkät. Minnekään ei pääse suorilla yhteyksillä, vaan aina on vähintään yksi vaihto. Metrot kulkevat huonosti ja etenkin Matinkylän metro on ruuhka-aikaan aivan karmea. Vaikutukset Helsingin liikenteeseen kaikkea muuta kuin positiiviset.
Vierailija kirjoitti:
Lähden mateleen tuonne lastenrattaiden kanssa ja tuun protestoimaan niin kauan, kunnes Helsingissä taas pitkät junat. Matkustan ristiin rastiin ja matelen aina kun invaliidi poistuessa junasta!
Ja minä jään seisomaan metron ovien väliin kunnes Espoon metro on erotettu Helsingin metrosta.
Espoolaiset on idiootteja kirjoitti:
Nimenomaan Espoon valtuusto päätti lyhyemmistä asemista, HSLää ei oltu perustettukaan kun päätös tehtiin. Helsinki joutui myöntämään kun ei Espoo suostunut maksamaan kuin lyhyet asemat. Automatisointi ei liittynyt päätökseen muuten kuin, että Espoo perusteli sillä lyhyempiä asemiaan.
Ei päättänyt. Puhut täyttä puppua. Ehkä päätöksen tekijän nimi ei ollut siinä vaiheessa HSL, vaan esim. YTV, mutta joka tapauksessa päätöstä ei tehnyt Espoo, vaan HSL tai jokin sen edeltäjä.
Vierailija kirjoitti:
Espoo ei suinkaan päättänyr lyhyistä junista, vaan HSL.
Höpsis. Espoo halusi vähentää omien asemiensa kustannuksia ja sitä varten tarvittiin lyhyemmät junat. Mitä pienemmät asemat sitä halvampia ne ovat.
Tarkoititko espoolaisten?
EIKÖ SUOMESSA ENÄÄ OPETETA ÄIDINKIELTÄ OLLENKAAN?
Vierailija kirjoitti:
Lähden mateleen tuonne lastenrattaiden kanssa ja tuun protestoimaan niin kauan, kunnes Helsingissä taas pitkät junat. Matkustan ristiin rastiin ja matelen aina kun invaliidi poistuessa junasta!
Invaliidi. Hormooni. Makarooni. Alaaula, Ulkoovi.
Syy todennäköisesti: Alko-ovi jo äitykän kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Espoolaiset pilas mitättömällä 50 miljoonan säästöllä Helsingin metronkin, jotta jouduttiin lyhentämään junat ja asemat. Nyt ne koittaa saada myös Helsingin maksaan niiden 100 miljoonan kääntöraiteen, että saataisiin lisäkapasiteettiä ja pah. Helsingin ja Espoon metrot tulee erottaa toisistaan ja rakentakoon Espoo metrolleen vaihtoaseman vaikka Ruoholahteen.
Helsinkiläisten täytyy hidastella sisään ja ulos astuessaan metrosta niin kauan, kunnes tämä pelleily saadaan päätökseen ja Helsinkiin takas pitkät metrojunat. Jokainen kun matelee pari sekunttiakin ovien välissä, niin metro on länsipäässä jo usean minuutin myöhässä ja näin koko linja sekaisin. Siitäs saavat espoolaiset jotka pilas koko metrojärjestelmän naurettavalla säästöllä!
Miksi tätäkin pitää ajatella negaation kautta? Eikö olisi fiksumpaa ja tuloksellisempaa etsiä yhdessä ratkaisuja päällä oleviin ongelmiin? Tuolla viestillä ap saat vain lietsottua kapinaa ja pahaa mieltä. Sekö oli tarkoituksesi?
Metrolaiturien lyhentäminen liittyi automaatiohankkeeseen, mutta se ei ollut lyhentämisen syy. Metrolaiturit lyhennettiin, koska espoolaispoliitikot halusivat säästää. Lyhyet laituri tarkoittivat myös lyhyitä junia. Espoolaiset syyttävät aina muita ja kuppaavat syytöksillää rahaa helsinkiläisiltä.
"Vuonna 2008 tehdyllä päätöksellä Espoon puolen metrolaitureissa päätettiin säästää ja tehdä ne kolmanneksen lyhyemmiksi kuin kantametron asemilla. Säästöä koitui kokonaiskustannuksiin nähden mitätön summa: noin 50 miljoonaa euroa."
"Helsinkiläisvaltuutettu Otso Kivekkään (vihr.) vuonna 2014 tekemän tulkinnan mukaan Helsingin päättäjillä oli epäilyksensä, mutta valtuuston oli hyväksyttävä lyhyemmät laiturit, koska ilman laiturisäästöjä Espoo ei olisi hyväksynyt koko metroa."
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/707276-poytakirjat-paljastava…
Espoolainen sanakirjassa synonyymi itsekeskeiselle. Täynnä maalta muuttaneita turvenuijia city-maastureineen pilaamassa koko muun pk-seudun.
Prototyyppi kirjoitti:
Joku voisi tulla hakemaan länsimetron helvettiin täältä. Ei me espoolaiset haluttu tällaista. Matka-ajat ovat nykyään todella pitkät. Minnekään ei pääse suorilla yhteyksillä, vaan aina on vähintään yksi vaihto. Metrot kulkevat huonosti ja etenkin Matinkylän metro on ruuhka-aikaan aivan karmea. Vaikutukset Helsingin liikenteeseen kaikkea muuta kuin positiiviset.
Suorat bussilinjat rinnalle!
Ketkä näistä epäonnistuneista ratkaisuista ovat vastuussa? Tämän päivän päättävät ihmiset pitäisi olla koulutettuja ja älykkäitä innovaattoreita mutta missä se näkyy? Kehnoa suunnittelua ja järjettömiä ratkaisuja joihin syydetään älyttömästi verorahoja välittämättä kansan mielipiteistä.
Ihan kauheeta matkustaa kans pelkäs tunnelissa ilman, että metro käy kertaakaan maan päällä. Pitkät asemavälit vielä Espoon puolella. Jos metro olis kulkenut Länsiväylän rinnalla, niin olis nähnyt kauniit merimaisemat ja talvella ihmisiä pilkillä. Järkyttävä idea rakentaa tunneliin koko matka, kun halvemmalla olis tehnyt maan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Joku voisi tulla hakemaan länsimetron helvettiin täältä. Ei me espoolaiset haluttu tällaista. Matka-ajat ovat nykyään todella pitkät. Minnekään ei pääse suorilla yhteyksillä, vaan aina on vähintään yksi vaihto. Metrot kulkevat huonosti ja etenkin Matinkylän metro on ruuhka-aikaan aivan karmea. Vaikutukset Helsingin liikenteeseen kaikkea muuta kuin positiiviset.
Suorat bussilinjat rinnalle!
Ketkä näistä epäonnistuneista ratkaisuista ovat vastuussa? Tämän päivän päättävät ihmiset pitäisi olla koulutettuja ja älykkäitä innovaattoreita mutta missä se näkyy? Kehnoa suunnittelua ja järjettömiä ratkaisuja joihin syydetään älyttömästi verorahoja välittämättä kansan mielipiteistä.
Espoolaiset haluavat 12-kaistaisen moottoritien Helsinkiin - ja muiden pitää maksaaa
Espooiolaiset haluavat suorat bussilinjat - ja muiden pitää maksaa bussiterminaali helsingin kalleimmalla tonttimaalla
Espoolaiset suostuvat ottamaan metron, mutta säästävät niin että kaikki joutuvat kärsimään
Espoolaiset haluavat että heitä hyvitetään - HSLn lipunhinnat säädetään niin, että hyvitys tulee vyöhykeuudistuksen jälkeen itä-helsinkiläisiltä
Mitäköhän vielä
Epsoon rajalle voisi pystyttää jonkinlaisen maksumuurin. Oleskelulupa stadiin esim. 20 euroa päivä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Joku voisi tulla hakemaan länsimetron helvettiin täältä. Ei me espoolaiset haluttu tällaista. Matka-ajat ovat nykyään todella pitkät. Minnekään ei pääse suorilla yhteyksillä, vaan aina on vähintään yksi vaihto. Metrot kulkevat huonosti ja etenkin Matinkylän metro on ruuhka-aikaan aivan karmea. Vaikutukset Helsingin liikenteeseen kaikkea muuta kuin positiiviset.
Suorat bussilinjat rinnalle!
Ketkä näistä epäonnistuneista ratkaisuista ovat vastuussa? Tämän päivän päättävät ihmiset pitäisi olla koulutettuja ja älykkäitä innovaattoreita mutta missä se näkyy? Kehnoa suunnittelua ja järjettömiä ratkaisuja joihin syydetään älyttömästi verorahoja välittämättä kansan mielipiteistä.
Espoolaiset haluavat 12-kaistaisen moottoritien Helsinkiin - ja muiden pitää maksaaa
Espooiolaiset haluavat suorat bussilinjat - ja muiden pitää maksaa bussiterminaali helsingin kalleimmalla tonttimaalla
Espoolaiset suostuvat ottamaan metron, mutta säästävät niin että kaikki joutuvat kärsimään
Espoolaiset haluavat että heitä hyvitetään - HSLn lipunhinnat säädetään niin, että hyvitys tulee vyöhykeuudistuksen jälkeen itä-helsinkiläisiltä
Mitäköhän vielä
Kiva yleistys. Minä espoolaisena en metroa kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoititko espoolaisten?
EIKÖ SUOMESSA ENÄÄ OPETETA ÄIDINKIELTÄ OLLENKAAN?
Lauseita ei kirjoiteta isoilla kirjaimilla!!
Espoo ei suinkaan päättänyr lyhyistä junista, vaan HSL.