Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani häpeää minua

exvapaakirkollinen25
29.09.2018 |

tämä on rumaa tilitystä, mutta teen kaikkeni että jos ikänä saan lapsen, opetan hänelle että on rakas ja ansaitsee rakkautta ongelmista huolimatta.

itse olen perheestä kotoisin, jossa mua on kohdeltu perheen häpeäpilkkuna. Luulin jopa, että perheväkivalta, alistaminen ja jatkuva syyllistäminen on "se aito ja normaali kasvatusmenetelmä". Kysyin wannabe-kristityiltä vanhemmiltani miksi pitää lyödä ja syyllistää, vastauksena oli jae "se kuka vitsaa säästää, se lastaan vihaa". Kun kysyin isältä miksei anna mulle viikkorahaa mutta veljille antaa, hän sanoi että Raamatussa naisille jäävät lapset ja koti ja he tekevät kodin- ja lastenhoitoa ilmaiseksi. Jos kieltäydyin ja sanoin oman mielipiteen vanhemmille, se oli väärä vastaus.

Vanhemmat erosivat. Mä kasvoin aikuiseksi. Menin naimisiin vääräuskoisen kanssa, ja sain kunnon vi**uilut kerrassaan elämänvalinnastani. Äiti kysyi että "luuletko tosiaan, että ruoho on vihreintä aidan toisella puolella", vastasin tuohon että "luuletko tosiaan että olen naiivi".

nyt äiti yrittää soitella 2 viikon välein, ja udella mitä kuuluu. yleensä se ajaa takaa onko tullut ongelmia miehen kanssa. aina jotain pasqaa kommentointia ja aliarvioimista. 2 pv sit soitti ja kehuskeli "meenkin huomenna serkkusi häihin, johon sinua ei ole kutsuttu." sit sanoin tälle "no ei mua oltu kutsuttu vaarin ja vaarin siskon hautajaisiinkaan". Sit se rupes taas vinoilemaan "olisit romahtanut niin jätettiin kertomatta". siis jumalauta, kuolema ja häät ovat normaali asia elämässä. jos olen noin suuri häpeä ja syntipukki, niin onko pakko pitää yhteyttä ollenkaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vain äiti, joka ei ymmärrä omaa pahuuttaan. Älä välitä. Ei kyse olen Jumalasta tai uskosta, vaan siitä, että hän ei osaa käsitellä omaa pahuuttaan ja nähdä sitä, miten hän toimii sinua kohtaan. Sinulla on oikeus valita turvalliset ihmiset ympärillesi, jotka kykenevät rakastamaan sinua. 

Vierailija
2/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei kuulosta kristityltä, miksi vastaat hänen puheluihinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko jossakin lahkossa? Kuulostaa todella sairaalta.

Vierailija
4/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi ei kuulosta kristityltä, miksi vastaat hänen puheluihinsa?

Miltäköhän se kristitty muka kuulostaa? Eniten kristityissä juuri on näitä toisen halveksijoita Suomessa

Vierailija
5/5 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko jossakin lahkossa? Kuulostaa todella sairaalta.

vapaakirkon saa muodostettua samantyyppiseksi lahkoksi kuin vanhoillislestadiolaisen piirin. Miehet ovat valtuuston jäseniä (koska ovat perheen pää ja lyövät viisaat päänsä yhteen) ja kerää rahaa kristillistapahtumiin. Naiset eivät saa osallistua päätösten tekoon.

olen tarkkaavaisuushäiriöinen ja epileptikko ja äiti ja isä kuulivat vapaakirkkolaiselta naiselta jonka tyttärellä on down-ominaisuudet, että "Jumala antoi rangaistukseksi vaikean lapsen ja olen oppinut läksyni". tän jälkeen äiti rupesi kohtelemaan mua kuin saastaa (olin 10v) ja on vieläkin kädet ristissä että sais ilmiantaa mut holhoukseen/sossuille. enää en tosin lankea äidin uteluihin ja sano mun elämän suunnitelmista, puuttuisi asiaan kumminkin jollain tapaa. Nyt kun muutin miehen luo eräästä kuntoutuspaikasta (epilepsiakohtaus vei muistin 2v sit), äiti rupes haastamaan riitaa ja sanoi "voi vi**u, säkö luulet todella pärjääväsi kun menet naimisiin miehes kanssa?! älä unta nää, ennen pitkää hän huomaa sun saastaiset ominaisuudet etkä selviä vähällä. Sinä tarvitset jonkun ammatti-ihmisen joka katsoo sun perään ja estää sua tekemästä mahdottomia".

Vapaakirkolliset ovat väestönrekisteriin kuuluva ei-valtionkirkkoon sitoutuva uskonlahko, joka sanoo että "Jeesus parantaa haavat ja pitää puhtaana vaikka tekisin mitä". Joo, harjoittavat syrjintää hakkaamalla Raamatulla päähän ja lukevat jakeita Tuomionpäivästä, Ylösnousemuksesta, Jumalan rangaistuksista yms. Ylenkatsovat ja kavahtavat kaikkia jotka erehtyvät edes vahingossa.