Milloin raskaustesti oikein kuuluu tehdä jos on EPÄSÄÄNNÖLLISET kuukautiset?!
Eli olen tehnyt kaksi raskaustestiä pari viikkoa sitten, molemmat oli todella vahvoja selviä negoja.
Minulla on erittäin epäsäännölliset kuukautiset ja nyt ovat olleet tulematta taas jo varmaan 50 päivää, mutta toisaalta välillä ne on todella epäsäännölliset.
Nyt mulla on yhtäkkiä tällä viikolla alkanut todella vahva nännien kipu ja tissien turvotus esim juoksulenkilläkin tämä ihan häiritsee. Lisäksi tosi kylmä kokoajan. Mulla ei ainakaan ennen ole koskaan tällaista liittynyt menkkoihin. En ole koskaan edes kokenut rintojen turvotusta ja nännien kipua, vasta nyt ensikertaa.
Mutta luulisi nyt että pari viikkoa sitten olisi jo näkynyt?! En ihan oikeasti jaksaisi kokoajan tehdä raskaustestejä.. miten kuuluu toimia epäsäännöllisen kierron kanssa.. millon raskaustesti luotettava?
Kommentit (11)
Voinko luottaa, että en ole raskaana kun pari viikkoa sitten oli kuitenkin kaksi vahvaa negatestiä?
Ap
Tekisin testin uudestaan nyt kerran ja sitten jos nega, unohtaisin koko asian. Tai varaisin kylpyläloman, jolloin ne alkaisi varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Voinko luottaa, että en ole raskaana kun pari viikkoa sitten oli kuitenkin kaksi vahvaa negatestiä?
Ap
Tuohon et voi ikävä kyllä luottaa! Raskaushormonin määrähän nousee pikkuhiljaa joten ei se testi alussa näytä välttämättä positiivista. En ole lääkäri mutta luulisin että tuossa epäsäännöllisten kuukautisten tilanteessa sun pitää tehdä testejä "toisinaan" kun ethän sä muuten voi mitenkään tietää oletko raskaana. Onko sulla ovulaatiosta mitään hajua? Voithan sä tehdä testin aina kun yritysyhdynnästä on pari viikkoa. Toki se maksaa hieman mutta eikö niitä ole sellaisiakin testejä joita voi käyttää useita kertoja.
Onko tarkoitus tulla raskaaksi? Jos ei ole, niin kannattaa käydä gynellä hankkimassa e-pillerit. Pääset eroon raskauspelosta ja saat kierron säännölliseksi. Niin ikään jos on tarkoitus saada lapsi alulle, niin kannattaa käydä gynellä. Raskautuminen on yleensä erittäin hankalaa jos kierto on kovin epäsäännöllinen.
Yksi testi vaikka kerran viikossa, kunnes alkaa. Esim. Pregchekit marketissa 2-3€ perk paketti. Ja sisältää kaksi liuskatestiä.
Ja joo, itsellänikin epäsäännölliset vaihdellen kp 30-44. Esikoista odottaessa testasin muistaakseni kp 36 hyvin haalean haamun, niin ettei voinut tietää onko viivanpaikka vai viivanaihio. Joskus kp 39 tai 40 taisi olla jo ihan selkeä positiiviseksi luettava testi.
Eli voi mennä sen pisimmän kierron mukaan.
Mulla alkoi raskausoireet (juuri nuo samat kuin sulla) jo kahden viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Eli jos olet harrastanut seksiä viime aikoina, niin raskaus on mahdollista. Mutta jos et jaksa alvariinsa testiä tehdä, tee se vasta sen 50 päivän jälkeen. Abortti on kuitenkin mahdollista aika pitkään, niin ei asialla niin kiire ole. Jos haluat lapsen, niin sittenhän testillä ei ole mikään kiire.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi raskausoireet (juuri nuo samat kuin sulla) jo kahden viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Eli jos olet harrastanut seksiä viime aikoina, niin raskaus on mahdollista. Mutta jos et jaksa alvariinsa testiä tehdä, tee se vasta sen 50 päivän jälkeen. Abortti on kuitenkin mahdollista aika pitkään, niin ei asialla niin kiire ole. Jos haluat lapsen, niin sittenhän testillä ei ole mikään kiire.
Siis alkoi alle kahden viikon kuluttua oireet.
Vierailija kirjoitti:
Onko tarkoitus tulla raskaaksi? Jos ei ole, niin kannattaa käydä gynellä hankkimassa e-pillerit. Pääset eroon raskauspelosta ja saat kierron säännölliseksi. Niin ikään jos on tarkoitus saada lapsi alulle, niin kannattaa käydä gynellä. Raskautuminen on yleensä erittäin hankalaa jos kierto on kovin epäsäännöllinen.
Onko tosiaan erittäin hankalaa? Ovulaatio tietysti tulee miten sattuu, mutta onko se muka jotenkin heikompi? ts. jos panee vaikka joka päivä, eikä pelkästään silloin kun "ehkä ovuloi" (kuten ilmeisesti jotkut tekevät), niin miksi raskaaksi tuleminen olisi erittäin hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Tekisin testin uudestaan nyt kerran ja sitten jos nega, unohtaisin koko asian. Tai varaisin kylpyläloman, jolloin ne alkaisi varmasti.
:D
Itselläni on todella epäsäännölliset kuukautiset, viimeksi kierto oli 60pv. Siinä ehdin jo pari testiä tehdä, kunnes rinnat kipeytyivät. Mutta niin minulla tekee joka kierrossa, eli rintojen kipeytymisestä menee noin 12-14 päivää siihe että vuoto alkaa.
Eli kai se on joku ovulaation merkki, vaikka gyne sanoikin etten voi ovuloida noin pitkässä kierrossa. Tiedä sitä sitten.
Itse tekisin testin jos pitäisi lähteä juomaam alkoholia.
Menet lääkäriin mittauttamaan verestä.