Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Patricia Cornwellin kirjat hieman yliarvostettuja?

Vierailija
28.09.2018 |

3 kirjaa peräkkäin lukeneenä en oikein vielä ole fiilikseen, että hitto tämä on hyvä kirja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en oo niin tykännyt mutta Kay Scarpetasta kertovat kirjat oli huippuja

Vierailija
2/11 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoja ap olet lukenut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarpetta-kirjat on ihan hyviä lajityyppinsä edustajia Blow Flyhin asti, Blow Flysta eteenpäin kertojaääni muuttuu enkä itse pidä tästä lainkaan.

Jack the Ripper -kirja on ihan hupaisa, mutta paljastaa kyllä Cornwellin sokeat kohdat ja sen ettei häellä itsellään ole analyyttistä, tieteellistä koulutusta.

Vierailija
4/11 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tosi paljon Scarpetta-sarjasta. Toki se pitää lukea kokonaan ja oikeassa järjestyksessä.

Vierailija
5/11 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, rakastan lukemista ja dekkareita myös, ko. kirjailijan yhden kirjan lukeminen olin

tuskaa. Ei vaan uponnut, liikaa (turhaa) pikkutarkkaa kuvailua jne.

Vierailija
6/11 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tykkään hänen tavasta kirjoittaa.

Vierailija
7/11 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC ei ole mikään huippu kirjoittajana mielestäni. Luin ihan innolla kuotenkin Kay Scarpetta-kirjoja siihen hetkeen asti kun KS löysi Bensonin naaman pakastimesta. Silloin tuli sellainen ”v-u mitä p-aa” -hetki ja kirja putosi kädestä enkä ole sen koommin PCn lirjoihin koskenut. Joskun malja vaan vuotaa yli.

Vierailija
8/11 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarpetta kirjoja luin minäkin alkuun innolla mutta kun Benson heräsi kuolleista??? ja se joku Pariisin ihmissusimurhjaaja ilmestyivät niin meni jo kauniit&rohkeat -tasolle, riitti kiitti.

Vierailija
9/11 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuaikojen Scarpetat oli hyviä mutta sitten kirjailijalle kävi samoin kun tuntuu käyvän kaikille pitkien sarjojen kirjoittajille ennemmin tai myöhemmin. Kirjat alkaa pyöriä päähenkilön ympärillä jäätävän epäuskottavilla tavoilla ja muuttuu Kauniit ja Rohkeat - sarjan dekkariversioksi. Scarpetta-sarja on tästä ehkä pahin esimerkki.

Vierailija
10/11 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kyllä KS-sarjasta aluksi, mutta minusta uudet toistavat vähän liikaa samaa kaavaa kuin aikaisemmat. 10 kirjan lukemisen jälkeen rupeaa kyllästyttämään.

Vierailija
11/11 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scarpetta kirjoja luin minäkin alkuun innolla mutta kun Benson heräsi kuolleista??? ja se joku Pariisin ihmissusimurhjaaja ilmestyivät niin meni jo kauniit&rohkeat -tasolle, riitti kiitti.

Kato, joku muukin rinnasti samaan kuin minä 😀👍.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme