Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietätte vuosipäivää?

Vierailija
28.09.2018 |

Meillä tulee ensi viikolla kolme vuotta seurustelua täyteen poikaystävän kanssa ja haluaisin tehdä jotain erityistä silloin vuosipäivänä. Yleensä ollaan käyty vaan syömässä, joten nyt haluaisin tehdä jotain erilaista. Vietättekö te vuosipäivää/hääpäivää antamalla lahjoja tai tekemällä yhdessä jotain kivaa. Mitä olette antaneet lahjaksi tai mitä olette tehneet yhdessä? Olemme opiskelijoita joten kovin kalliiseen ei ole varaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon pullon hyvää punaviiniä ja juhlin että pääsin eroon paskasta vaimosta melko halvalla

Sitä ei kysytty.

Vierailija
2/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vuonna mentiin syömään ja sain kukkia, minä tein hänelle kirjan johon kokosin viestejä rakastumisen ensihuuman ajalta. Hän myös teki mulle sellaisen valokuvaesityksen kuvista vuoden ajalta. Koko vuosi oli mennyt ihan rakkauskuplassa molemmilla. Toisena vuonna hän kokkasi minulle kotona 5 ruokalajin illallisen. Kolmantena vuonna olin kenttätöissä ja lähetin hänelle kuvan laivan kannelta kyltin kanssa. Olisi vissiin mun vuoro järjestää jotain neljänneksi vuosipäiväksi. Ehkä syömään tai sitten buukkaan jonkun pikkureissun naapurikaupunkiin. Ihana on vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa muutama vuosi olleena on tietysti jo erilaisia vuosipäiviä takana (seurustelun aloitus, kihlajaispäivä, hääpäivä) mutta aina ne silti jollain tavalla muistaa vaikka ei juhlistaisikaan. Vähintään on käyty syömässä alkuun seurustelun ja sitten kihlajaispäivänä ja hääpäivänä on oltu kaksi kertaa ulkomailla ja muuten sitten (arkeen kun osunut) syömässä ja leffassa tms. Mitään erikoisempaa vinkkiä en osaa antaa, minusta tuollaiset on mukavia :) Lahjoja ei ole annettu.

Vierailija
4/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään vuosipäivät aina yhdessä ja tehdään kaikkea kivaa. Ollaan seurusteltu viisi vuotta, tässä jokaisen vuoden vuosipäivien tekemiset:

1. Kokkasin meille kynttiläillallisen, leivoin jälkiruuan ja juotiin viiniä. Sain mieheltä ruusuja.

2. Käytiin Helsinki-Tallinna risteilyllä. Shoppailtiin ja syötiin Tallinnassa.

3. Käytiin hohtokeilaamassa ja illalla baariin. Mies tilasi minulle kahvikupin meidän kuvilla.

4. Vietettiin yö kylpylähotellissa täällä Suomessa. Käytiin uimassa kylpylässä ja syötiin hotellin ravintolassa.

5. Matkustimme yhdessä Kreikkaan viikoksi. Vuosipäivä oli matkan kolmantena päivänä, jolloin mies kosi minua.

Ensivuodelle olemme myös suunnitelleet ulkomaanreissua.

Vierailija
5/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrasteta lahjoja. Sellainen tuntuu tässä iässä turhalta ja jo aika typerältä. Jos ollaan kotona, niin syödään hyvin ja otetaan vähän viiniä ja mies ostaa ehkä kukkia. Monesti on lähdetty pienelle matkalle, jossa myös syödään hyvin ja otetaan viiniä :D Kauas ei matkata, viimeisimmät on olleet Vilna ja Riika. 

Ensi keväänä tuleekin 30 vuotta avioliittoa täyteen. Mihinkähän sitä silloin lähtisi?

Vierailija
6/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en ymmärrä lahjojen ostelua vuosipäivänä, eikä (onneksi) ymmärrä vaimonikaan. Sehän on yhteinen juhlapäivä. Miksi silloin ostetaan lahjoja? Me ainakin juhlitaan sitä yhdessä tekemällä yhdessä jotain kivaa.

Silmiin tuijottelukaan ei enää parin vuosikymmenen jälkeen samalta kuin ensimmäisenä vuosipäivänä. Niinpä pitää keksiä jotain vähän vauhdikkaampaa.

Vierailija
7/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta meillä:

1. vuosipäivä Tallinnassa

2. vuosipäivä Nizzassa

3. vuosipäivä Loviisassa

4. vuosipäivä Helsingin Kaivarissa

5. vuosipäivä Kylmäpihlajan majakalla Rauman saaristossa

Ovat sisältäneet yöpymisen/yöpymisiä Helsinkiä lukuunottamatta, koska asumme siellä sekä illallisen. Loviisa oli tosi kiva (en ollut ennen käynyt) sekä majakalla yöpyminen. Kaikki ovat kyllä olleet mukavia ja erilaisia.

Vierailija
8/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi jatkaa. Ei meilläkään yleensä ole lahjoja. Joskus jommallakummalla on ollut jokin edullinen pikku juttu toiselle, jos on sattunut keksimään jonkun ovelan aiheeseen liittyvän. Muttei tarvitse olla molemmilla.

Vierailija
9/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloimme viettää vuosipäivää vasta yhdeksännen vuoden kohdalla. Ruvettiin miettimään että kai parit tällaisia päiviä usein jotenkin juhlistaa, mekin ollaan pari, voitais tehdä jotain. Tuosta asti ollaan aina vuosipäivänä matkustettu junalla lähikaupunkiin, kuljettu ympäriinsä käsi kädessä, kierrelty näyttelyitä/museoita ja käyty kahvilla ja syömässä.

Vierailija
10/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut laittaa täällä kaikkiin kommentteihin noita alapeukkuja? Kivoja vuosipäiviä ootte viettänyt.

Vierailija
11/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana hääpäivänä käytiin muistaakseni ravintolassa, samoin toisena. Sen jälkeen unohtui koko hääpäivä. Välillä aina huomaa kalenterista, että ai semmoinenkin oli tässä kuussa. Ensi keskiviikkona on tulossa 10 vuotta täyteen. Ohi taitaa mennä taas. Itse olen aamuvuorossa ja mies iltavuorossa. En kaipaa mitään hääpäiväjuhlintaa. Joulu on tulossa, satsaan siihen.

Vierailija
12/15 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä vuosipäivää, koska se on tavallinen päivä muiden joukossa. Vaimo haluaa aina kukkia, joten ostan hänen mieliksi niitä jos muistan.

Vierailija
13/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää pari päivää aikaa keksiä tekemistä! Kertokaa siis vielä mitä te olette tehneet. Hyviä vastauksia on tullut, mutta moniin ei ole varaa/mahdollisuutta, kun vuosipäivä on arkena.

Vierailija
14/15 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ollaan vaan tehty hyvää ruokaa, juotu punaviiniä ja katsottu leffa. Sopii hyvin tämänhetkiseen pienehköön budjettiin. Samalla tykätään muistella kaikkea mitä ollaan yhdessä ehditty kokemaan, ja miettiä mitä vielä halutaan kokea. Viime vuonna yllätin miehen hankkimalla meille yhteensopivat rannekorut. Mies oli itse sanonut että sellaiset voisi olla kivat kun oli nähnyt kaveripariskunnalla sellaiset. Jonkun mielestä ehkä ällösöpöä, mutta musta tosi suloista. Pidetään molemmat koruja päivittäin ranteessa. Meidän koruja en enää löytänyt myynnistä, mutta tuolta heti listan ensimmäiset muistuttaa niitä: https://classywomencollection.com/blogs/fashion-guide/best-distance-bracelets-for-couples.

Vierailija
15/15 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamme pitää hauskaa, tehdä aina jotain uutta ja viihdyttävää. Viime vuosina ideat ovat loppuneet ja arkielämästämme on tulossa yhä kiireisempi. Tiedän, että sen ei pitäisi olla tekosyy tehdä ele rakkaallesi. Jopa sellaisina hetkinä yritän saada lahjan, joka tekee hänet onnelliseksi. Zhenami rakastaa Moonstonea ja hänellä on jo vakava kokoelma erilaisia koruja, mielestäni se tuo hänelle rauhaa. Viimeisin, jonka sain, oli ainutlaatuinen sormus https://grayandrose.com/blogs/gray-and-rose-blog/the-moonstone-silver-r… =3&_sid =2a00236d4&_ss=r