Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avaava astmalääke yskittää

Vierailija
27.09.2018 |

Mulle määrättiin kovaan yskään avaavaa Buventol-astmalääkettä (ei siis ole astmadiagnoosia). Huomaan, että lääkkeen ottamisen jälkeen alkaa yskittää aivan kamalasti ja lääke tuntuu irrottavan limaa. Olo menee lääkkeen ottamisen jälkeen entistä huonommaksi, koska yskittää enemmän kuin pystyy yskimään. Näinkö tämän lääkkeen kuuluu toimia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö kysellä ammattilaiselta, mikä homman nimi. Lääkäriltä uutta lääkettä jos vanha ei toimi tai jos farmaseutille haluaa jutella lääkkeistä esim. yliopiston apteekin sivuilla on chatti, tai apteekista voi myös kysyä. Osaavat neuvoa myös oikeassa hengitystekniikassa ja huomaavat jos on epätavallista lääkitystä diagnoosiin verrattuna. Tai sit myyvät sulle yskänpastilleja. Ei lääkkeitä turhaan kannata käyttää.

Vierailija
2/3 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi yskiminen heti lääkkeen ottamisen jälkeen on normaalia, avaava kun perustuu juuri siihen, että lima lähtee nopeasti liikkeelle ja hapenottokyky kasvaa. Kuitenkin tuo sinun tilanne kuulostaa vähän erikoiselta, sillä yskiminen kestää yleensä vain hetken, ehkä jotain yliherkkyyttä jollekin avaavan ainesosalle? Kannattaa tosiaan mainita lääkärille ja kysyä tarvittaessa vaikka toista lääkettä, esim bricanyl.

Toivottavasti saat selville mistä johtuu ja olo helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pahan astman omaava, mulla myös bronkiekstasian pahat oireet. Lääke toimii sulla ihan oikein. Se avaa ahtautuneen keuhkoputken ja se siellä oleva lima pääsee ulos. Jos lima ei pääse ulos, se jää keuhkoon ja pahimmillaan tulehtuu.

Mulla on keuhkoputket ryhmyläiset ja onkaloiset, niihin jää limaa paljon ja se ajoittain tulehtuu. Juuri piti syödä 3vkon ab-kuuri.

Se että keuhkossa on limaa (siis ilman että olis kipee tai flunssassa) kertoo että astma tai bronkiekstasia on huonossa hoidossa.

Mullakin siis avaavan jälkeen aina puoli tuntia tulee limaa ja ysköksiä, niin pitääkin.

Ap käy testeissä ettei olis astma.