Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten ihmeessä merkanomit pääsi ennen jopa pankinjohtajiksi??

Vierailija
27.09.2018 |

Nykyinen ammattikoulututkinto. Onpa maailma muuttunut!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se kliseinen "aloita pohjalta", sekä ennen opetettiin työpaikoilla työtehtävät, nykyisin halutaan että hakija jo osaa kaiken valmiiksi

Tämä on totta. Nykyään vaaditaan ihan maalaisjärjellä suoritettaviin työtehtäviinkin joku maisterin tutkinto alle ja kymmenen vuotta työkokemusta. Mulle on jäänyt mieleen yksi työpaikkailmoitus työkkärin sivuilta, kun haettiin nurmikonleikkaajaa. Piti olla pitkät pätkät kokemusta tuosta, ennen kuin kannatti haaveillakaan hakemisesta. Häh?! Ei kai nurmikonleikkaus ole sellaista rakettitiedettä, että sitä olisi pitänyt tehdä 20 vuotta, että voi hakea jonnekin nurmikonleikkaajaksi? Maailma on mennyt ihan älyttömäksi. Sitten kuitenkin nämä ulkomaalaiset, jotka eivät osaa edes kieltä, pääsevät siivoamaan ja tekemään näitä "ruohonleikkuita". Mä en tätä aivan ymmärrä, oman maan kansalaiset on poljettu maan rakoon ja niiltä vaaditaan tutkintoja ja kokemusta, mutta ulkomaalaisten työllistymistä kyllä tuetaan jos ja vaikka millä konstilla. Epäreilua.

Vierailija
22/23 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomitutkinto on ammattikorkeakoulututkinto ja aika kaukana merkonomista.  Useita vuosia saa opiskella.  Tradenomikoulutus antaa mahdollisuuden  johtajatasoiseen työpaikkaan.

Olen ison toimiston esimies, palkkaan kymmeniä ihmisiä vuodessa. Tradenomeja olen oppinut välttelemään, en ole montaa osaavaa tavannut. Tiedän, että alapeukkuja sataa, mutta näin se vaan on. Sormi suussa seisovat ja heistä usealla on liian suuret odotukset työstä, kuvittelevat, että toimistotyö on hohdokasta. Katin kontit, puurtamista se on ja pitää olla aloitekykyinen, joka trdenomeilta valitettavasti usein puuttuu.

Palkkaan taloon mieluummin 40 - 55 -vuotiaan merkonomin, ovat kiitollisia työpaikasta ja tarttuvat työhön kuin työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi