APUA!! Yläasteikäinen poika kävi 7v poikani kimppuun
Hei, Sain pojan juuri nukkumaan. Itki pitkään ja oli järkyttynyt tapauksesta. Välitunnin päätteeksi tämä isompi poika oli koputtanut olalle, ottanut rinnuksista kiinni ja sanonut lyövänsä hampaat suusta. Ilmoitin asiasta opelle, mutta kannattako/pitääkö tehdä jotain muuta?
Kommentit (22)
Uskomatonta! Hitto näitä nykypäivän kasvattamattomia kakaroita! Et varmaan kauheasti muuta voi kuin huolehtia siitä että tilanne oikeasti koulun puolelta selvitetään kunnolla. Varmista että välitunti valvontaa on riittävästi jos kerran yläkoulu on samassa yhteydessä kuin alakoulu ja tuollaista käyttäytymistä esiintyy! Järkyttävää että jo ekaluokkalainen joutuu pelkäämään koulussa!
Tekisin rikosilmoituksen. Vaikka uhkailija olisi alle 15v eli ei rikosoikeudellisesti vastuussa,niin poliisin puhuttelu on aivan paikallaan. Ja samalla tehdään lastensuojeluilmoitus (poliisit tekee) eli saadaan selville, miksi on noin sekaisin.
Poliisille ja lastensuojeluun minäkin ilmoittaisin, jotta niin kriminaalin kotona kuin koulussakin asia otetaan vakavasti.
Apua, poikani pahoinpideltiin ja kirjoitan siitä ajanvietteenä käytettävälle keskustelu palstalle. Nyt voimmekin elää onnellisena elämme loppuun asti. The end.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta! Hitto näitä nykypäivän kasvattamattomia kakaroita! Et varmaan kauheasti muuta voi kuin huolehtia siitä että tilanne oikeasti koulun puolelta selvitetään kunnolla. Varmista että välitunti valvontaa on riittävästi jos kerran yläkoulu on samassa yhteydessä kuin alakoulu ja tuollaista käyttäytymistä esiintyy! Järkyttävää että jo ekaluokkalainen joutuu pelkäämään koulussa!
Ja hitto näitä nykypäivän vanhempiakin.
Laiton uhkaus on rikos, vaikka tekijä olisikin alaikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Apua, poikani pahoinpideltiin ja kirjoitan siitä ajanvietteenä käytettävälle keskustelu palstalle. Nyt voimmekin elää onnellisena elämme loppuun asti. The end.
Minä en tietäisi, miten toimia tuollaisessa tilanteessa, joten voisin kirjoittaa tänne ja kysyä neuvoa.
Kaikilla meillä ei ole taustaa väkivaltaisissa perheissä tai ympäristöissä. Vinkki: keskustelupalsta.
Aloittaja, olen todella pahoillani ja olen samaa mieltä siitä, että rikosilmoitus kannattaa tehdä.
ohis
Totta kai ilmoitat viranomaisille. Tuo ei ole normaalia. Yläasteikäisen silmissä noin pienten lasten pitäisi olla tässä mielessä näkymättömiä.
Omassa ystäväpiirissä olisi monien kohdalla täysin normaalia, että tuossa vaiheessa kiusatun lapsen isä tekisi kiusaajan vanhemmille tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä. On olemassa paljon ihmisiä, joille ei voi sanoa tuollaisissa tilanteissa ei.
Ennen vanhaa oma isä olisi käynyt kyseisen pojan oven takana, hakannut hänet ja hänen isänsä, ehkä sen takia en koskaan pienistä kannellut. Opeta poikasi kovaksi äläkä miksikään velliperseeksi.
Onko poikasi kiusannut sen yläasteikäisen pikkusisarusta ja tämä siksi uhkaillut?
Ajattelepa, mitä tekisit itse jos tapahtuisi sinulle, töissä? Rikosilmoituksen tietenkin. Miksi lasten pitäisi elää pelossa??
Tuollaista sitä saa, kun vanhemmat ovat ulkoistaneet kasvatuksen poliisille ja lastensuojelulle. Ja moni neuvoo tätä samaa rataa jatkamaan.
Menkää käymään sen isomman pojan kotona nyt ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tietäisi, miten toimia tuollaisessa tilanteessa, joten voisin kirjoittaa tänne ja kysyä neuvoa.
Kaikilla meillä ei ole taustaa väkivaltaisissa perheissä tai ympäristöissä. Vinkki: keskustelupalsta.
Aloittaja, olen todella pahoillani ja olen samaa mieltä siitä, että rikosilmoitus kannattaa tehdä.
ohis
Et tiedä miten tulisi toimia jos joku pahoinpitelisi sinut?! Ei kukaan voi olla niin kuplassa elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepa, mitä tekisit itse jos tapahtuisi sinulle, töissä? Rikosilmoituksen tietenkin. Miksi lasten pitäisi elää pelossa??
Jos minua joku tulisi uhkailemaan töissä ollessani, niin sanoisin että siitä vaan. Mutta löisin takaisin vasaralla tai putkenpätkällä.
Onko tuota todettu oikeasti tapahtuneeksi,vai onko vain pojan omaa selitystä jonkin muun asian takia?
Jos vain oman pojan kertomus (ja se hän on aina vanhempien mielestä 100% totta) niin miettisin hetken.
Ääripäänä itse poika käynyt jotain kiusaamassa ja saanutkin nokkaan ja ei sitä kestä nyt. Ja tuota tapahtuu yllättävän paljon kun kovis saakin turpiin vähän niin on sitten eniten itkemässä kotona.
Jos tapahtuma on totta niin heti rikosilmoitus. Sen lisäksi vaadit koulua katsomaan ja tallentamaan kameroiden videot. Ne kuvataan päälle muutaman päivän sisällä, jollei säästämistä ole määrätty.
Nuhtelu.