Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anonyymisti voin myöntää: Tuli tehtyä virheliike uralla?

Vierailija
26.09.2018 |

Olen melko nuori 3-kymppinen akateemisesti koulutettu. Valmistumisen jälkeen olin oman alan töissä vakavaraisessa firmassa, mutta työ oli liian simppeliä. Hain ja vaihdoin suurempaan pestiin, mutta heikompaan yritykseen. Nyt huomaan, että vaikka titteli on kunnossa ja palkka myös, pelkään että päätös oli väärä. Firman uudistumiskyky on nollassa ja kaikki junnaa. Ihme että faksista ollaan luovuttu (viime vuonna).

Onko urallani särö? En voi vielä vaihtaakaan, sillä tehtävässäni vastuu painaa ja olisi CV:n kannalta suoraan luettavissa epäonnistumisena.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda firmaa. Hae toinen paikka ja sano itsesi irti sen jälkeen vanhasta paikasta.  Kyllä akateemisesti koulutetun pitäisi tämä älytä.

Vierailija
2/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittelillä ei ole mitään virkaa. Ei se kissakaan kiitoksella elä. Hienosta tittelistä on iloa korkeintaan ala-asteen luokkakokouksessa, jos edes sielläkään. Palkka on myös huono motivaattori, koska Suomessa kaikkien rahat tasataan progressiivisella verotuksella. Pitää tienata sitten jo oikeasti huomattavasti merkittävämmin, että elämäntaso nähtävästi muuttuisi. Se että VW:n logon sijasta ratissa on Bemarin logo, niin ei kyllä kannata ottaa harteilleen stressiä, painetta ja pitkiä työpäiviä. Kyllä sitä palkkaa pitäisi tulla sitten merkittävästi enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalaa, mitä muut ajattelevat...vielä kolmikymppisenä. Oletko jollain pätemisalalla, puitteet pitää olla kunnossa?

Vierailija
4/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tittelillä ei ole mitään virkaa. Ei se kissakaan kiitoksella elä. Hienosta tittelistä on iloa korkeintaan ala-asteen luokkakokouksessa, jos edes sielläkään. Palkka on myös huono motivaattori, koska Suomessa kaikkien rahat tasataan progressiivisella verotuksella. Pitää tienata sitten jo oikeasti huomattavasti merkittävämmin, että elämäntaso nähtävästi muuttuisi. Se että VW:n logon sijasta ratissa on Bemarin logo, niin ei kyllä kannata ottaa harteilleen stressiä, painetta ja pitkiä työpäiviä. Kyllä sitä palkkaa pitäisi tulla sitten merkittävästi enemmän.

Juuri tähän olen havahtunut. Ei muutama satanen netossa paljoa motivoi, kun kaikki aika menee töissä. Oon myös miettinyt, kun titteli on johto-tasoa, voiko palata enää asiantuntijaksi?

-ap

Vierailija
5/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutaman kuukauden jälkeen työpaikan vaihtamista voidaan pitää lyhytjänteisenä, mutta jos pari vuotta jaksat sinnitellä, niin tilanne on toinen. Tietysti jos satut saamaan työpaikan jo aiemmin, ja siinä viihdyt pidempään niin sitten ei tuolla yhdellä lyhyellä pätkällä ole mitään merkitystä.

Vierailija
6/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta millainen on melko nuori kolmekymppinen? Tai vastaavasti ei niin nuori kolmekymppinen?

Vierailija
7/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sun mahdollista vaikuttaa siihen firman uudistumiskykyyn jotenkin, kun kerran johtoasemassa olet?

Vierailija
8/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tähän olen havahtunut. Ei muutama satanen netossa paljoa motivoi, kun kaikki aika menee töissä. Oon myös miettinyt, kun titteli on johto-tasoa, voiko palata enää asiantuntijaksi?

-ap

Tittelitittelititteli... perusta oma firma niin voit olla CEO.

Vierailija
9/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan muutaman kuukauden jälkeen työpaikan vaihtamista voidaan pitää lyhytjänteisenä, mutta jos pari vuotta jaksat sinnitellä, niin tilanne on toinen. Tietysti jos satut saamaan työpaikan jo aiemmin, ja siinä viihdyt pidempään niin sitten ei tuolla yhdellä lyhyellä pätkällä ole mitään merkitystä.

Tämäpä juurikin. Pari vuotta tarvitsisi olla vähintään vielä. Aikoinaan lupasin olla firmassa ainakin 3 vuotta. Haluan myös pitää lupaukseni. Tällä alalla kun piirit on pienet (kuten Suomessa joka alalla).

-ap

Vierailija
10/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta millainen on melko nuori kolmekymppinen? Tai vastaavasti ei niin nuori kolmekymppinen?

OT esim 31 tai 39 vuotias.

Vierailija
11/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sun mahdollista vaikuttaa siihen firman uudistumiskykyyn jotenkin, kun kerran johtoasemassa olet?

Niin, yritetty on.. mutta kaipa sitä yritystä on jatkettava!

-ap

Vierailija
12/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tittelitittelititteli... perusta oma firma niin voit olla CEO.

Tämäpä hyvinkin..

-ap

Vierailija
13/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on kyllä ajatusta aloituksessa. Työpaikkaa vaihtaessa kannattaa punnita kunnolla, kannattaako vaihtaa. Ruoho on oikeastaan melko harvoin vihreämpää aidan toisella puolen.

Vierailija
14/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juurikin. Pari vuotta tarvitsisi olla vähintään vielä. Aikoinaan lupasin olla firmassa ainakin 3 vuotta. Haluan myös pitää lupaukseni. Tällä alalla kun piirit on pienet (kuten Suomessa joka alalla).

-ap

Etenevät eivät pidä lupauksiaan kärsiten, vaan johdattelevat itsensä fiksusti seuraavaan etappiin.

Vierailija
15/19 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uraohjuksia singahtelee sinne tänne. Just tuli. Ai se meni jo? Ei saanut edes yhtä projektia valmiiksi, kun jo meni seuraavaan hommaan.

Toiset painaa vuosikymmenen samoissa hommissa projektista toiseen. Se selkäranka, joka ne projektit oikeasti tekevät valmiiksi. Ja uraohjukset pomppaa hommasta toiseen ja keräävät palkankorotukset ja ylennykset.

Vierailija
16/19 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uraohjuksia singahtelee sinne tänne. Just tuli. Ai se meni jo? Ei saanut edes yhtä projektia valmiiksi, kun jo meni seuraavaan hommaan.

Toiset painaa vuosikymmenen samoissa hommissa projektista toiseen. Se selkäranka, joka ne projektit oikeasti tekevät valmiiksi. Ja uraohjukset pomppaa hommasta toiseen ja keräävät palkankorotukset ja ylennykset.

Taitaa olla monessa työpaikassa tämä sama meininki. Uusia tulee ja menee. Työnantaja harvoin palkitsee pysyvyydestä ja luotettavuudesta.

Vierailija
17/19 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tällainen "selkäranka", paljon lupauksia, aina minut ohitettiin, ja odotettiin, että perehdytän ja koulutan jälleen uuden pomon itselleni. Lopulta kyllästyin, ja lähdin "uraohjukseksi". Nyt olen itse pomo, jollaisia koulutin kolme, ja lopultakin minulla on vastuuseen liittyvät valtuudet ja palkka. Totta kai kannatti, vaikka välillä iltatöiksi meneekin. Enkä aio olla naiivin lojaali enää, katson että kahden vuoden päästä, jos rekrytoinnissa tehdyt lupaukset ei ala taas konkretisoitua, voin siististi ottaa vastaan uusia haasteita. Kolme olisi tietysti ideaali, mutta kaksi menettelee, jos en sitten lähde heti taas kahden vuoden päästä.

Vierailija
18/19 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tällainen "selkäranka", paljon lupauksia, aina minut ohitettiin, ja odotettiin, että perehdytän ja koulutan jälleen uuden pomon itselleni. Lopulta kyllästyin, ja lähdin "uraohjukseksi". Nyt olen itse pomo, jollaisia koulutin kolme, ja lopultakin minulla on vastuuseen liittyvät valtuudet ja palkka. Totta kai kannatti, vaikka välillä iltatöiksi meneekin. Enkä aio olla naiivin lojaali enää, katson että kahden vuoden päästä, jos rekrytoinnissa tehdyt lupaukset ei ala taas konkretisoitua, voin siististi ottaa vastaan uusia haasteita. Kolme olisi tietysti ideaali, mutta kaksi menettelee, jos en sitten lähde heti taas kahden vuoden päästä.

Työnantajilta on kiitosta turha odotella. Työntekijä nähdään vain kulueränä ja orjana.

Vierailija
19/19 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos kuule tekisit sitä duuniasi ja uudistat sen firman! Siitähän sulle maksetaan ja annetaan hieno titteli.