Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko kaikkien suvun uusperheiden bonuslapset osaksi sukua?

Vierailija
25.09.2018 |

Osaatteko te yhtäkkiä suhtautua sukuun tulleiden uusperheiden uusiin teineihin tosi rakastavasti? Kun sukujuhliin ja tapaamisiin pölähtää lapsia, joista ette tiedä mitään, joita olette nähneet muutaman kerran, joiden sukulaisista teillä ei ole mitään tietoa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osallistuu oman sukunsa juhliin sun muihin. Ylimääräistä vierasta porukkaa ei kaivata. Eikä myöskään itse tungeta sinne minne ei kuuluta. Täysin selvää ja reilua.

Vierailija
22/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpäs nyt taas omalle kohdalle. Miltä tuntuisi tietää, ettei ole tervetullut ja hyväksytty? Ei ole kivaa, voin sanoa uusperheen kasvattina.

Miksi sinun pitäisi olla tekemisissä sinulle täysin yhdentekevien vieraiden ihmisten kanssa? Seurustele ja tee mitä lystäät omien sukulaistesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen osallistuu oman sukunsa juhliin sun muihin. Ylimääräistä vierasta porukkaa ei kaivata. Eikä myöskään itse tungeta sinne minne ei kuuluta. Täysin selvää ja reilua.

No nyt on taas taattua av kamaa. En enää yhtään ihmettele miksi mummupuoleni oli niin töykeä meille bonuslapsenlapsille. Viimeinen niitti oli kun mentiin tai ennemminkin oltiin menossa pappapuolen hautajaisiin. Meille tokaistiin jo ovelta ettei me bonuslapsenlapset olla tervetulleita vain meidän äiti ja isäpuoli. Noh isäpuoli siinä sitten että tulee oman isänsä hautajaisiin perheensä kanssa tai ei ollenkaan. Kuten arvata saattaa jäi isäpuolelta hautajaiset väliin. Isäpuolella ja äidillä oli tuossa vaiheessa avioliittoa takana jo yli kymmenen vuotta ettei me bonuslapsenlapset oltu enää mikään uus juttu. Eipä tarvinnut enää meidän perheen käydä missään isäpuolen sukupippaloissa.

Vierailija
24/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa suhtautua erityisen rakastavasti, mutta jos he ovat osa sukulaiseni perhettä, he ovat osa sukua.

Eivät kyllä ole osa sukua. Ei mitään verisidettä sukuun. Ei adoptiota sukuun. Ei avioliittoa sukuun.

Ovat sukulaisen miesystävän sukulaisia. 

Mielenkiintoinen tuo näkemys ettei olla sukulaisia, jos ei ole mitään verisidettä. Suurin osa ei taida käydä oman puolisonsa missään juhlissa, koska ettehän te ole mitään sukua miehen tai vaimon sukulaisille kun ei ole verisidettä.

Vierailija
25/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos meidän suvussa ollaan ilmeisesti poikkeuksia, kun otetaan uusien kumppanienkin lapset avosylin vastaan! Ihania ja suloisia kaikki ja lasken heidätkin siunaukseksi meille.

Vierailija
26/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlissa naureskellaan, kenet se Henkka tällä kertaa tuo ja millainen perhe sillä on. Sukujuhlissa todella käy pari serkkuani vaihtuvan perhekokoonpanon kera eli on ollut jopa 5 lapsen äiti lapsineen mukana rippijuhlissa ja seuraavana jouluna puoliso on vaihtunut hädin tuskin 20v ikäiseen tyttöön ja kun pääsiäisenä mennään mummolaan, on Henkalla mukana 30v ikäinen lapseton uranainen jne. Miksi ihmeessä niihin bonuslapsiin pitäisi joku suhde luoda,kun ne on vain käymässä meidän suvun juhlissa, ei suvussa.

Vierailija
27/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos meidän suvussa ollaan ilmeisesti poikkeuksia, kun otetaan uusien kumppanienkin lapset avosylin vastaan! Ihania ja suloisia kaikki ja lasken heidätkin siunaukseksi meille.

Sama meillä.

En minä ole mitenkään erityisen läheinen serkkujeni lasten kanssa, joten siinä ne heidän sisarpuoletkin menee samassa. Samaa mukulalaumaa ne on kaikki.

Minulla on poikani puolelta ”lapsenlapsipuolikas”. poikani on siis tämän lapsen isäpuoli. Kyllä sille lapselle lahjat ostetaan siinä kuin omallekin lapsenlapselle ja leikitetään ja ruokitaan. Samaa sakkiahan hän on.

Vierailija
28/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpäs nyt taas omalle kohdalle. Miltä tuntuisi tietää, ettei ole tervetullut ja hyväksytty? Ei ole kivaa, voin sanoa uusperheen kasvattina.

Miksi sinun pitäisi olla tekemisissä sinulle täysin yhdentekevien vieraiden ihmisten kanssa? Seurustele ja tee mitä lystäät omien sukulaistesi kanssa.

Ei ne mun puolisukulaiset ole minulle yhdentekeviä. Ja mulla on se tilanne, että oma suku on täynnä katkeria, pahansuopia ja kateellisia. Ihan hyvä et nuo "bonus" sukulaiset ovat ottaneet omakseen.

Eri

Vierailija
29/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa suhtautua erityisen rakastavasti, mutta jos he ovat osa sukulaiseni perhettä, he ovat osa sukua.

Eivät kyllä ole osa sukua. Ei mitään verisidettä sukuun. Ei adoptiota sukuun. Ei avioliittoa sukuun.

Mielenkiintoinen tuo näkemys ettei olla sukulaisia, jos ei ole mitään verisidettä. Suurin osa ei taida käydä oman puolisonsa missään juhlissa, koska ettehän te ole mitään sukua miehen tai vaimon sukulaisille kun ei ole verisidettä.

Et sitten jaksanut edes lukea loppuun asti kommenttia, jota lainasit.

Vierailija
30/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän suvussa on tosi vaihtelevasti suhtauduttu bonuslapsiin. Mitä vanhempana ovat sukuun tulleet bonuksina, sitä vähemmän oikeastaan ovat mukana ja se on ymmärrettävää. heillä on kummankin vanhemman omat suvut ja sitten pitäisi vielä vanhempien uusien puolisoidenkin sukuun ehtiä tutustua. Teinejä ei ainakaan voi vähempää kiinnostaa.

Itse olen myös avioerolapsi. Isän puolelta tulleiden bonussisarusten kanssa olen tekemisissä jonkin verran, lähinnä isänpäivä on sellainen yhteinen perhejuhla heidän kanssaan. Äidin puolelta bonussisarukset ovat tosi etäisiä, en esim. ole tavannut edes toisen puolisoa ja lapsia koskaan.

Vierailija
31/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on taas taattua av kamaa. En enää yhtään ihmettele miksi mummupuoleni oli niin töykeä meille bonuslapsenlapsille. Viimeinen niitti oli kun mentiin tai ennemminkin oltiin menossa pappapuolen hautajaisiin. Meille tokaistiin jo ovelta ettei me bonuslapsenlapset olla tervetulleita vain meidän äiti ja isäpuoli. Noh isäpuoli siinä sitten että tulee oman isänsä hautajaisiin perheensä kanssa tai ei ollenkaan. Kuten arvata saattaa jäi isäpuolelta hautajaiset väliin. Isäpuolella ja äidillä oli tuossa vaiheessa avioliittoa takana jo yli kymmenen vuotta ettei me bonuslapsenlapset oltu enää mikään uus juttu. Eipä tarvinnut enää meidän perheen käydä missään isäpuolen sukupippaloissa.

Omituista ladkea äidin uusi mies perheeseen kuuluvaksi.

Vierailija
32/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä olla tervetullut päivällisille ja hyväksyä ihmisenä ja kohdella ystävällisesti, mutta ei pidä olettaa, että aletaan bestiksiksi ja laahataan Kanarialle hiihtolomalla ja ostellaan uudet kännykät synttärilahjaksi jollekin vasta "sukuun" tulleelle tyttären avokin eksäteineille, toisin kuin niille ns. oikeille lastenlapsille. Kyllä sen eksäteinin lahjojen ja matkojen kuuluu tulla niiltä ihan omilta sukulaisilta.

Vierailija
33/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten jaksanut edes lukea loppuun asti kommenttia, jota lainasit.

Täytyy kyllä todeta, että meidän perheessä on niin, että mies hoitaa oman sukunsa juhlissa perheemme edustamisen yksin ja minä hoidan oman sukuni yksin. Miksi raahaisin miehen sellaisten ihmisten juhliin joita hän ei tunne eikä edes kiinnosta tuntea ja sama toisinpäin.

Vierailija
34/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota opiksesi, kun teet itse aikanaan omia suhteensolmimis- ja -purkamispäätöksiäsi.

Vierailija
35/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen meni naimisiin. Naimisiin menon mukana sukuun tuli bonuslapsi, jonka näin häissä kolmatta kertaa ikinä. En mitenkään voisi sanoa, että tuo bonuslapsi on yhtä läheinen minulle kuin muut sukulaiset, joita tapaan säännöllisesti.

Vierailija
36/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin exän lapset on mulle kuin sisaruksia, ollaan kasvettu yhdessä ja ikäeroa ei ole juurikaan. Verisiteet ei merkkaa kaikkea.

Vierailija
37/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uusperheen uudet sukulaiset ovat suvussa vain niin kauan kuin perhe pysyy kasassa. Eron tullen uusperheen lapset katoavat eikä heitä näy enää ikinä.

Vierailija
38/40 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun niin kuin normaali ihminen, eli en tee asiasta mitään numeroa.

Vierailija
39/40 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on osunut ihania ja suloisi. Meillä on kitiseviä ja huomionhakuisia.

En ole mikään Äiti Teresa.

Vierailija
40/40 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole suvussa bonuslapsia. Ollaan yksiavioisia. :) 

Meillä sana juttu, eli lähisuvussa ei ole ollut yhtään eroja, vaan kaikki ovat ensimmäisissä liitossaan ja lapset suoraan niistä liitoista. Adoptiolapsiakaan ei ole yhtään ja ei tulekaan ainakaan minun sukupolvelle, sillä lapsemme ovat jo teinejä.

Saa nähdä sitten miten omien lasten ja lasten serkkujen kanssa käy tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi