Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako kukaan auttaa ja arvuutella mikä minulla on, kun välillä niskaa särkee ja sen jälkeen ilmestyy naamaan kirveleviä näppylöitä?

Vierailija
23.09.2018 |

Olen käynyt tästä lääkärissä ja hän antoi reseptin ruusufinneihin ja sibicorttia jos olisikin allergiaa. Ruusufinnilääke pahensi vain naaman oireita ja lopetin sen käytön. Sibicort auttoi pääsemään eroon näppyöoistä.
Nyt olen ollut ilman tuota voidetta reilun viikon ja aamulla kun heräsin, niin huomasin, että takaraivoa ja niskaa särki taas ja naamaa kihelmöi. Päässä oli taas se inhottava puristava tunne ja kun katsoin peiliin, niin huomasin, että taas oli tullut niitä näppylöitä.

Minua häiritsee se, että lääkäri ohitti kokonaan tämän niska- ja päänsäryn kun kerroin oireista. Katsoi vaan netistä, että näppylät voisivat olla ruusufinnejä.

Onko muilla ruusufinneistä kokemusta? Aiheuttaako se tämmöisen kamalan huonon olon ja säryn päähän näppylöiden kutiamisen lisäksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruusufinni eikä mitään päänsärkyä kyllä yhdisty siihen.

Vierailija
2/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tietää! Kärsin koko viikonlopun järkyttävästä niskakivusta sekä päänsärystä, tuntui kuin olisi ollut hirveä paine pään sisällä. Naama näyttää kuin olisi vesirokko tulossa, täynnä näppylöitä kaulaan asti. Vielä viime viikolla oli sileä iho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin ajattelin, ettei ruusufinneihin päänsärky liity.

Voiko ruusufinni hävitä itsetään päivässä ja tulla taas muutaman päivän päästä takaisin? Onko sinulla sellaisesta kokemusta?

Vierailija
4/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

onko toispuoleista? Onko pieniä kirkkaita rakkuloita?

Vierailija
5/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluan tietää! Kärsin koko viikonlopun järkyttävästä niskakivusta sekä päänsärystä, tuntui kuin olisi ollut hirveä paine pään sisällä. Naama näyttää kuin olisi vesirokko tulossa, täynnä näppylöitä kaulaan asti. Vielä viime viikolla oli sileä iho.

Oho, ihan kuin minulla. Minulla nämä oireet alkoi noin vuosi sitten ja tuli aina silloin tällöin ja koko ajan vain pahenee. Mitähän tämä on? 😨

Vierailija
6/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV:in ensioireisiin liittyy päänsärkyä ja rokkomaista ihottumaa kasvoilla...

Vierailija
7/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIV:in ensioireisiin liittyy päänsärkyä ja rokkomaista ihottumaa kasvoilla...

No onpa lohduttavaa.

Vierailija
8/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

onko toispuoleista? Onko pieniä kirkkaita rakkuloita?

Ei ole toispuoleista, ihan koko naamalle tulee särkeviä kutiavia näppylöitä, mitkä häviää sitten yleensä vähitellen kun päänsärkykin hellittää.

Vierailija
9/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, ei myöskään ole kirkkaita rakkuloita.

Vierailija
10/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä ensiviikolla uudestaan lääkäriin, viikko on jo niin pitkä aika että lääkittynä oireiden pitäisi edes alkaa helpottaa.

Vierailija
11/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, eikö yhtään lääkäriä linjoilla?

Mihinkähän tässä pitäisi seuraavaksi mennä tutkimuksiin kun ei tiedä onko syy niskassa, pään sisällä vai ihossa?

Vierailija
12/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ruusufinni hävitä itsetään päivässä ja tulla taas muutaman päivän päästä takaisin? Onko sinulla sellaisesta kokemusta?

Voi se tietysti aaltoillakin noin, mutta jos mulle tulee näppylöitä, se pitää hoitaa pois. Itsekseen ne ei lähde vaan pahenee vaan. Kortisoni ei ruusufinniin auta, joten siksikin olis outoa jos ongelmasi olisi ruusufinniä. Mulla on ollut tämä jotain 10 vuotta ja ensimmäisen kerran jouduin käyttämään lääkevoidetta noin 3 kuukautta, ennen kuin kasvot oli puhtaat. Se oli siis päässyt niin pahaksi, kun ei diagnoosia löytynyt. Sen jälkeen olen hoitanut paikallisesti voiteella heti, kun tulee pienikin merkki ruusufinnistä. Nyt on tyypillisesti viisi finniä, tulevat juuri syksyllä mulle mielellään. Voidetta vaan sitkeesti, etteivät leviä ja suurene. Tavallisista finneistä nämä erottaa kyllä, on mulla joskus ollut niitäkin. Tässä lisäksi koko naama tuntuu aralta ja punoittaakin vähän. Voi tietysti olla, että päänsärkysi on ihan eri asiaa, etteivät liity toisiinsa ollenkaan.

Vierailija
13/13 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi se tietysti aaltoillakin noin, mutta jos mulle tulee näppylöitä, se pitää hoitaa pois. Itsekseen ne ei lähde vaan pahenee vaan. Kortisoni ei ruusufinniin auta, joten siksikin olis outoa jos ongelmasi olisi ruusufinniä. Mulla on ollut tämä jotain 10 vuotta ja ensimmäisen kerran jouduin käyttämään lääkevoidetta noin 3 kuukautta, ennen kuin kasvot oli puhtaat. Se oli siis päässyt niin pahaksi, kun ei diagnoosia löytynyt. Sen jälkeen olen hoitanut paikallisesti voiteella heti, kun tulee pienikin merkki ruusufinnistä. Nyt on tyypillisesti viisi finniä, tulevat juuri syksyllä mulle mielellään. Voidetta vaan sitkeesti, etteivät leviä ja suurene. Tavallisista finneistä nämä erottaa kyllä, on mulla joskus ollut niitäkin. Tässä lisäksi koko naama tuntuu aralta ja punoittaakin vähän. Voi tietysti olla, että päänsärkysi on ihan eri asiaa, etteivät liity toisiinsa ollenkaan.

Kiitos kun vastasit. Hyvä tietää tuo, että kortisoni ei ruusufinniin auta, eli jos nyt saan taas sibicortilla naaman kuntoon, niin tämä on ehkä jotain muuta. Mun näppyöillä on kuitenkin yhteistä ruusufinniin se, että koko naama punoittaa ja tuntuu aralta, jopa särkee.