Lapseton nelikymppinen, kuinka usein ”juhlit”?
Eli kuinka paljon tulee käytyä baareissa tai muissa kosteissa tilaisuuksissa?
Kommentit (38)
Perheellisten vakio kuvitelma on että sinkut juhlii aina, ei todellakaan, vaan sinkut harrastaa, matkustaa, reissaa, lomailee, on kaupunkilomilla, käy konserteissa ulkomailla, urheilee, käy näyttelyissä ymstms
En tunne yhtään 40 sinkkua jotka juhlii...sen sijaan kaikki jotka tunnen reissaa ja lomaillee ja harrastaa urheilua ja kulttuuria....
En koskaan eikä kännääminen ollut hauskaa nuorempanakaan.
Vierailija kirjoitti:
En juuri ikinä juo, enkä viihdy tilanteessa, jossa kaikki muut ovat humalassa. Ei siksi, että olisi jotain alkoholistivanhempimenneisyyttä tms, vaan siksi, että humalaisissa ei ole viihtyisää keskusteluseuraa. Olin jo teininä samanlainen, samoin yliopistossa. Minulle juhlaa ja rentoutumista ovat muut asiat kuin alkoholi, kuten esimerkiksi pakeneminen yksin mökille pitkäksi viikonlopuksi.
Samoin minulla, mökille mieluummin. Sinnekään en ota alkoholia mukaan, ei kiinnosta.
Ravintolassa en ole ollut vuosikausiin. Jossain kotisynttäreillä pari vuotta sitten.
Tyhmä kysymys, eihän palstamammat käytä alkoholia. Tai no, korkeintaan lasin viiniä ruoan kanssa viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin usein, joskus varmaan menee vuosikin ilman. Työ yhdistettynä harrastukseen ja vanhemmista huolehtimiseen olisi aika rankkaa, jos ei käyttäisi vapaa-aikaansa rentoutuen. Mulle rentoutuminen voi siis meinata vaikka metsässä sienestystä/marjastusta, oopperaa, jne. Harvemmin tulee pitkälle lähdettyä vanhempien vuoksi, pitää pysyä lähellä jos jotain käy.
Mulla meni reilu parikymmentä vuotta tuohon vanhemmista huolehtimiseen, nyt se on takana päin.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisten vakio kuvitelma on että sinkut juhlii aina, ei todellakaan, vaan sinkut harrastaa, matkustaa, reissaa, lomailee, on kaupunkilomilla, käy konserteissa ulkomailla, urheilee, käy näyttelyissä ymstms
En tunne yhtään 40 sinkkua jotka juhlii...sen sijaan kaikki jotka tunnen reissaa ja lomaillee ja harrastaa urheilua ja kulttuuria....
No, mulla ei rahaa reissata, haluaisin kyllä. Eikä jaksa juuri harrastaa kun aamulla ennen viittä aina herätys. Mutta alkoholista en piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlainen väärä stereotypia sinulla on, vaikka omassa kaveripiirissäsi elettäisiinkin noin. On paljon ihmisiä, jotka ovat vain kotonaan. Jos minulla olisi lapsi, niin todennäköisesti eläisin paljon aktiivisempaa elämää ihan sen lapsen hyvinvoinnin takia.
En "juhli" juuri koskaan. Joskus tulee otettua pari lasia, mutta yleensä kavereiden seurassa jonkun kotona (tai omassa kodissa), harvemmin jossain baarissa. En pidä meluisista paikoista, mutta tykkään kyllä maistella cocktaileja jossain hiljaisemmassa baarissa hyvässä seurassa. En tykkää siitä tunteesta että edellisenä iltana tuli otettua yksi drinkki liikaa, joten pitäydyn kohtuudessa.
Ei juoda ollenkaan. Miehen kanssa ennemmin lenkillä ja kotona ruokailua ja leffoja sarjoja vkloppusin. Tänään taas kaunis ilma ollut ja 10 aikoihin käytiin lenkillä ja sitten mentiin kaupassa käymään. Nyt ollaan katottu elokuvia.
2 kertaa olen käynyt baarissa tänä vuonna niin, että on mennyt aamuyöhön saakka. Lisäksi syömässä/terassilla ystävien kanssa, jolloin on voinut mennä ruuan kanssa pari lasillista, mutta näistä illanvietoista olen kotiutunut viimeistään ennen kymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Noin kerran viikossa. Tavataan ystävien tai miehen ystävien kanssa pienehköllä porukalla, syödään ja juodaan. Isompia juhlia (häät, synttärit, avajaiset, julkkarit yms) on keskimäärin kerran kuussa.
Työn puolesta on paljon edustusta ja asiakkaiden tapaamista ilta-aikaan. Näitä on yleensä lähes joka viikko.
Voi, oispa mullakin. Mitään ei ole koskaan.
Juhliva aikuinen kirjoitti:
Kesällä enemmän, talvella vähemmän. Nyt oli ensimmäinen viikonloppu toukokuun jälkeen, kun ei ollut mökkibileitä, festareita, kaveritapaamista, ulkomaan matkaa tai jotain muuta ohjelmaa.
Oispa mullakin. Mutta ei ole koskaan.
En ole koskaan juhlinut baareissa, enkä humaltuen.
Juhliva aikuinen kirjoitti:
Kesällä enemmän, talvella vähemmän. Nyt oli ensimmäinen viikonloppu toukokuun jälkeen, kun ei ollut mökkibileitä, festareita, kaveritapaamista, ulkomaan matkaa tai jotain muuta ohjelmaa.
Mulle tuo kuulostaisi ahdistavalta. Tykkään, että kalenterissa on väljyyttä ja vapautta ja pystyy tekemään välillä spontaanisti jotain. Liian suunniteltu ja täyteen buukattu vapaa-aika olis ihan kamalaa. Tiedän kyllä ihmisiä, joilla on tuollaista, että joka viikonloppu on etukäteen buukattu johonkin menoon. En tajua miten tuollaista jaksaa.
Ehkä kerran vuodessa. Pari-kolmekymppisenä biletin (siis kävin yökerhoissa) jopa muutaman kerran vuodessa. Olen hyvin introvertti, mukavuudenhaluinen, itsekriittinen ja muutenkin neuroottinen, juon herkästi liikaa kun jännitän ihmisiä. Kun en enää juo, ei huvita baaritkaan.
Olen vaan kotona miehen ja kissojen kanssa. En "edes" matkustele koskaan.
Viimeksi kävin baarissa 6 v sitten kolmikymppisenä.
En koskaan. Alkoholi on täysin menettänyt viehätyksensä. En kaipaa pinnallisia ihmissuhteita.
En ole koskaan käynyt baareissa enkä juonut alkoholia.