Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton nelikymppinen, kuinka usein ”juhlit”?

Vierailija
23.09.2018 |

Eli kuinka paljon tulee käytyä baareissa tai muissa kosteissa tilaisuuksissa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Se aika oli ja meni jo kauan sitten. Konserteissa toki käyn joskus ihan mielelläni.

Vierailija
2/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsi baareissa paljon käydä. Kotona tissuttelen mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä juuri. Se aika oli ja meni jo kauan sitten. Konserteissa toki käyn joskus ihan mielelläni.

Kerrotko tarkemmin? Milloin ja miksi se aika meni ohi? :) ap

Vierailija
4/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri ikinä juo, enkä viihdy tilanteessa, jossa kaikki muut ovat humalassa. Ei siksi, että olisi jotain alkoholistivanhempimenneisyyttä tms, vaan siksi, että humalaisissa ei ole viihtyisää keskusteluseuraa. Olin jo teininä samanlainen, samoin yliopistossa. Minulle juhlaa ja rentoutumista ovat muut asiat kuin alkoholi, kuten esimerkiksi pakeneminen yksin mökille pitkäksi viikonlopuksi.

Vierailija
5/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle tuu yksinäistä?

Vierailija
6/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle tuu yksinäistä?

Ei. Onhan mulla mies seurana.

Vierailija
7/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, ei vaan kiinnosta.

Vierailija
8/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule baareissa käytyä, huvittelen muualla :)

Vierailija
9/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kysynyt samaa, kun olin kolmekymppinen, vastaus olisi ollut että aika usein. Tuolloin olin monta kertaa viikossa jossain tilaisuudessa, jossa juotiin alkoholia, eikä se suinkaan aina jäänyt pariin lasiin. Olin vähintään kaksi kertaa viikossa ihan selkeästi humalassa, enkä herännyt aina töihinkään ilman krapulaa. Myös valvominen rasitti ja tuntui, että olin aina väsynyt. Noita aikoja ei tosiaan ole ikävä.

Näin nelikymppisenä olen jättänyt juhlimisen aika vähälle. Tilaisuuksia, joissa juon enemmän kuin kaksi lasillista on muutama vuodessa. Niiden jälkeen saatan kärsiä 2-3 päivää huonosta olosta. Kesällä join lasin pari viiniä ehkä pari kertaa viikossa. Näin syksymmällä harvemmin, mutta ehkä pikkujoulukautena taas vähän useammin.

Tykkään edelleen rentoutua viini- tai drinkkilasin äärellä tai nauttia hyvää viiniä viikonloppuaterian kanssa, mutta määriä on ollut pakko rajoittaa. Krapulat ovat nykyään hirveitä, enkä muutenkaan jaksa enää heilua baareissa pitkin öitä.

Vierailija
10/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viikossa. Tavataan ystävien tai miehen ystävien kanssa pienehköllä porukalla, syödään ja juodaan. Isompia juhlia (häät, synttärit, avajaiset, julkkarit yms) on keskimäärin kerran kuussa. 

Työn puolesta on paljon edustusta ja asiakkaiden tapaamista ilta-aikaan. Näitä on yleensä lähes joka viikko.

Vierailija
11/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä enemmän, talvella vähemmän. Nyt oli ensimmäinen viikonloppu toukokuun jälkeen, kun ei ollut mökkibileitä, festareita, kaveritapaamista, ulkomaan matkaa tai jotain muuta ohjelmaa.

Vierailija
12/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin usein, joskus varmaan menee vuosikin ilman. Työ yhdistettynä harrastukseen ja vanhemmista huolehtimiseen olisi aika rankkaa, jos ei käyttäisi vapaa-aikaansa rentoutuen. Mulle rentoutuminen voi siis meinata vaikka metsässä sienestystä/marjastusta, oopperaa, jne. Harvemmin tulee pitkälle lähdettyä vanhempien vuoksi, pitää pysyä lähellä jos jotain käy.

Vierailija
13/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli, ei kiinnosta. Viimeksi olen ollut humalassa n. 20 vuotta sitten.

Vierailija
14/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule käytyä lainkaan. Ei vaan kiinnosta.

Vierailija
15/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri koskaan. Kotona tai kesällä terassilla saatan toisinaan nauttia yhden tai kaksi lasillista. Ei vaan kiinnosta enää ryyppääminen, en viihdy melussa ja lisäksi en jaksa valvoa myöhään viikonloppuisinkaan koska arkena herätys on viiden maissa. Kunnon krapulaa en halua kokea enää koskaan sillä siitä toipumiseen menisi 3-4 päivää.

Vierailija
16/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
17/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla juhlimisen merkit näkyy kyllä selvästi naamasta seuraavana päivänä. Tämän vuoksi en edes viitsisi käydä baareissa viikoittain. Rupsahtaa sitä ilmankin, että vielä itse edesauttaisi prosessia.

Vierailija
18/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konserteissa tulee käytyä, tahti riippuu yhtyeistä. Ehkä 6-8 kertaa vuodessa kun Tuska ja Steelfest lasketaan mukaan. Siellä menee sitten se 1-2 annosta.

Vierailija
19/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin ja valitsen seurani tarkasti. En jaksa tuhlata viikonloppujani krapulaan, samojen ihmisten parisuhde/lapsi ongelmien ratkomiseen ja baarissa sen seuraamiseen, kun ne ihmiset, joilla ongelmia parisuhteissa selkeästi on, vikittelevät ja flirttailevat kaikille vastakkaisen sukupuolen edustajille hädissään ja todistelevat kelpaavuuttaan.

Vierailija
20/38 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkeron harmaata keliä on lähes joka viikonloppu, loungeissa tulee pyörittyä ja rai rai...

Kavereiden häissä myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi