Kärsin masennuksesta erään ystävyyteni ajan. Kun yhteydenpito päättyi, parannuin.
Jälkeen päin kuulin, kuinka tämä ystävä oli leivtellyt minusta juoruja ja olin lakannut pitämästä yhteyttä muihin ystäviini, koska he eivät olleet riittävän hyviä tämän ystävän mielestä. Olikohan kyseessä narsisti? Olikohan masennukseni oreilua tämän narsistin uhrina olosta?
Kommentit (13)
Kuulostaa ihan eräältä alkoholistilta.
Epäterveet ihmissuhteet aiheuttaa masennusta. Huono ystävä joka levittelee asioitasi muille murentaa perusluottamuksen tunnetta ja masentaa.
Nyrkkisääntö yksi. Ihminen joka puhuu sulle muiden asioista tai negaa sulla muita tekee samaa sinusta muille. Myrkynkeittäjä.
Monessa ihmisessä on senverran narsismia tai muuta itsetuntopuutosta, että tuollainen käy kätevästi. Vaikka ei olekaan mikään varsinainen narsisti. Mutta kuitenkin kun uskoo, ettei pysty pitämään ystävästään kiinni hyvyydellä, niin yrittää kieroudella.
Syystä tai toisesta sun masennus oli tärkeä asia teidän ystävyydelle. Se vaikutti teidän keskinäiseen dynamiikkaan ja sun alkaessa voida paremmin, teidän välinen dynamiikka muuttui.
Vierailija kirjoitti:
Epäterveet ihmissuhteet aiheuttaa masennusta. Huono ystävä joka levittelee asioitasi muille murentaa perusluottamuksen tunnetta ja masentaa.
Nyrkkisääntö yksi. Ihminen joka puhuu sulle muiden asioista tai negaa sulla muita tekee samaa sinusta muille. Myrkynkeittäjä.
Juuri näin. Draamailijat ja päänahanmetsästäjät kannattaa unohtaa.
Ei nämå tälläiset ymmärrä toiminnassaan vikaa. Ihmettelee vaan kun ystävät poistuu elämästä ja syyttää syrjimisestä vaikka itse omalla toiminnallaan saa aikaan huonon olon muissa.
Tiedän mistä puhut, mulla on ihan samanlainen kokemus eräästä ystävyydestä. Lopulta oli pakko katkaista välit kun en enää jaksanut olla sylkykuppina ja loputtomien haukkumisten kohteena. Sen seurauksena alkoi ihan järkyttävä minun mustamaalaaminen selkäni takana enkä edes pystynyt itseäni puolustamaan. Lopulta pidin itseäni ihan hulluna ja mielenvikaisena ja suurin itseäni kaikesta. Onneksi nuo ajat on nyt takana ja olen päässyt jo jaloilleni takaisin ja huomannut että mulla on silti ystäviä vaikka tämä yksi onnistui mua aika pahasti haukkumaan.
Hyvä että ystävyys on päättynyt. Kuten tiedät, hän ei todella lopeta pskapuheita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista. En tunne yhtään ihmistä, joka ei puhuisi muista ja jopa arvostelisi. Hienoja ihmisiä ovat ne, jotka eivät levitä näitä asioita, ei ne satuolennot, jotka muka eivät puhu koskaan toisista.
sähköshokkihoidosta olisi sinulle eniten apua
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Jos olisin itsekin ymmärtänyt tämän, olisin säästynyt vastaavalta sheimaamiselta. Hölmönä luulin että vika ollut kaikissa silloisen ystäväni ex-kavereissa. "Ystävän" luonne paljastui kun minusta ei ollut enää hyötyä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista. En tunne yhtään ihmistä, joka ei puhuisi muista ja jopa arvostelisi. Hienoja ihmisiä ovat ne, jotka eivät levitä näitä asioita, ei ne satuolennot, jotka muka eivät puhu koskaan toisista.
Minä tunnen. Ystävistäni kukaan ei ole sellainen joka hirveästi puhuisi toisista, etenkään ystävistään. Jos vahingossa negaa, lopettaa aika pian. Ehkä et tunne kun sellaiset ihmiset ei viihdy paskanjauhajien ystäväpiirissä. Jos sinun ystävät harrastaa myrkynkeittoa se kertoo enimmin sinusta.
Kuulostaa ihan eräältä K-alkuiselta henkilöltä.