Makuaistin muutos?
Olen ollut viikon kipeänä. Olen juonut Marlin karpalo-rypälemehua. Kun edellinen loppui avasin uuden tölkin ja se haisi ihan käyneeltä. Maistoin ja jotenkin maistuikin oudolta. Mies maistoi kanssa ja hän ei huomannut mitään eroa. Voiko flunssa saada makuaistin yhden mehun kohdalla vääristämään? :o kaikki muu maistuu ja haisee normaalille....
Kommentit (6)
Lähinnä kyselin, että johtuuko maun vääristyminen flunssasta? Minulle kävi kyllä samoin about vuosi sitten sen vihreän novellen kanssa. Se maistui hyvältä ja join sitä paljon. Sitten se alkoi maistua jotenkin pilaantuneelta? Nykyään en enää osta sitä.
Voikohan tää olla jotain vakavaa...?
Kokemusta on. Jos on kova nuha pidemmän aikaa, niin hajuaisti voi häiriintyä. Jokin lääkekin voi ehkä myötävaikuttaa. Hajuaisti taas vaikuttaa makuaistiin. Mulla esim jälkiuunileipä haisee oudolta, joskus heitin ruokia turhaan roskiin.
Periaatteessa aivoperäinenkin häiriö on mahdollinen, mutta en tiedä siitä ja lienee harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on. Jos on kova nuha pidemmän aikaa, niin hajuaisti voi häiriintyä. Jokin lääkekin voi ehkä myötävaikuttaa. Hajuaisti taas vaikuttaa makuaistiin. Mulla esim jälkiuunileipä haisee oudolta, joskus heitin ruokia turhaan roskiin.
Periaatteessa aivoperäinenkin häiriö on mahdollinen, mutta en tiedä siitä ja lienee harvinainen.
Aika jännä ilmiö... mulla on kyllä ollu aina tosi herkkä hajuaisti ja haistan monesti asioita mitä muut ei haista.... tai haistan pieleen. Mieskin aina ihmettelee kun sanon jostai hajuista että haisee jotai ihan muulta mitä ne on....
Myös kuukautiskierto muuttaa haju/makuaistia.
Vierailija kirjoitti:
Myös kuukautiskierto muuttaa haju/makuaistia.
Joo tästä oon tietoinen.
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!