Pikkupojat tuhosivat 60 törmäpääskynpesää Nurmeksessa
Siellä voisivat pohtia miten tähän on tultu. Järkyttävä tapaus.
Kommentit (7)
Kyllä tuonikäisten pitäisi jo ymmärtää oikean ja väärän ero.
Mua niin ällöttää kaikki eläinten kiusaajat.
tajua lasten tihutöitä luontoa tai, eläimiä kohtaan. Itse pidän ihan nollatoleranssia eläinten härnäämiseen ja kukkien ym repimiseen, mitä ei voi kai,ista tutuista vanhemmista sanoa. Lasten tulee oppia kunnioittamaan luontoa ja vanhempien asenteista ja ohjauksesta se lähtee. Jos mun lapset olisi tehnyt ton tempun, olisin todella pettynyt.
olisivat luonnehäiriöisiä idiootteja....
Omat poikani ovat niin eläinrakkaita etteivät ikinä vahingoittaisi mitään eläintä.
Nuo kyseiset ovat sairaita!
Koko ajan pitää olla hajottamassa paikkoja ja tappamassa viattomia luontokappaleita.
Psykopaatteja, koska nähtävästi eivät kykene tuntemaan myötätuntoa elävää olentoa kohtaan.
Koko ajan pitää olla hajottamassa paikkoja ja tappamassa viattomia luontokappaleita.
Pikkupojat tuhosivat 60 pääskynpesää Nurmeksessa
Törmäpääskyjen pesät olivat sepelikasassa Porokylän Pitkällämäellä. Pojat heittelivät pesiä kivillä ja hyppivät lopuksi pesien päällä sepelikasassa.
Joensuu
Karjalainen
Kaksi pikkupoikaa tuhosi kaikkiaan 60 törmäpääskyn pesää Nurmeksen Porokylässä torstaina illalla. Koko pääsky-yhdyskunta tuhoutui.
Törmäpääskyt olivat rakentaneet pesänsä sepelikasaan. Pojat heittelivät sepelikasaa kivillä ja hyppivät lopuksi sepelikasan päällä. Sepelikasa petti ja pesät menivät rikki.
Useita pesiä romahti ja ne peittyivät hiekkaan. Kasan rinteeseen jäi muutama ehjä pesä, joihin pääskyset edelleen lensivät.
uonnonsuojelurikkomus Nurmeksessa
Pesiä on tarkkailtu koko kesän ajan ja kasa on ollut rauhoitettu pesien takia.
Tuhotyön tekijöiksi epäillään 11-vuotiasta lahtelaista poikaa ja 12-vuotiasta nurmekselaista poikaa. Pojat ovat myöntäneet rikkoneensa pesät.
Pojat eivät joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen, koska ovat alle 15-vuotiaita.
Ympäristöministeriön ohjeellinen arvo törmäpääskylle on 50 euroa kappale.
Poliisi tutkii tapausta luonnonsuojelurikkomuksena.