Kamala morkkis
Minulle on määrätty codesan comp-yskänlääkettä keuhkoputkentulehdukseen. Toissapäivänä aamulla otin sitä ihan normaalisti ohjeen mukaan, mutta se ei auttanut. Myöhemmin otin huikan lisää eikä vieläkään vaikutusta. Olin nukkunut yön todella huonosti ja ajatus hieman takkuili sen johdosta. Lapsi heräsi ja syötiin siinä sitten aamupala ja tehtiin aamutoimet. Tämän jälkeen lapsi halusi katsoa piirrettyjä. Aloin siivoamaan ja koska kirjaimellisesti meinasin yskiä keuhkoni pihalle, otin vielä huikan pullosta. Yhtäkkiä mopatessani alkoi hikoiluttaa ja tuli todella huono olo fyysisesti, taju säilyi kuitenkin kokoajan. Tunsin kuinka oksennus oli tuloillaan ja säntäsin vessaan oksentamaan. Siinä oksentaessani tajusin vasta, että pullossahan oli kolmio ja olin todennäköisesti huikannut yskänlääkettä liikaa. Soitin tietysti myrkytystietokeskukseen ja kerroin tilnteen, mutta sieltä sanottiin että syytä huoleen ei ole. Se mikä tässä nyt on niin on se, että tunnen itseni maailman huonoimmaksi ihmiseksi tämän johdosta, aivan kuin oisin joku kamala sekakäyttäjä. Olen yleensä todella varovainen lääkkeiden kanssa ja en edes mielellään ota särkylääkettä ennen kuin on pakko. Lapsi ei kuitenkaan onneksi kärsinyt tilanteesta vaan katsoi tyytyväisenä telkkaria ja todennäköisesti ei edes tajunnut, että kävin oksentamassa. Huono olo moralisesti vain jatkuu ja jatkuu, mietin mitä olisi voinut sattua ja miten paska ihminen ja äiti olen. :(
Läheiseni, joille tästä kerroin olivat sitä mieltä, että mitään syytä itseni henkiseen ruoskimiseen ei todellakaan ole mut oonko mä teistä ihan kamala ja huono ihminen? Ei tarvitse kertoa sitä, että ohjeistusta tulee seurata - sen kyllä opin kantapään kautta! En myöskään kaipaa mitään haukkumisviestejä, mieli on jo muutenkin maassa tämän asian johdosta.
Kommentit (16)
Ai, mä ajattelin, että jotain kamalan tyhmää tapahtui. Mitäs tosta.
Ääh silti vain mietin miten idiootti olin, miksi en tajunnut noudattaa ohjeistusta ja mitä olisi pahimmillaan voinut tapahtua? Ehkä huonosti nukuttu yö teki oman osansa tässä, mutta silti.. aikuinen ihminen ja näin typerä!
Ap
”Otin vähän lisää”? Eihän se ensimmäinen tujaus ala vaikuttamaan sekunneissa ja päätit sitten omatoimisesti muuttaa annostusta. Yskänlääke ei vaikuta paikallisesti sinne kurkkuun/henkitorveen vaan aivojen yskänärsytyskeskukseen. Siinä varmaan kestää hetki, että sun vatsasta vaikuttava aina imeytyy verenkiertoon ja sieltä pääsee aivoihin asti. Syytä ollakin morkkis, jos on noin idiootti.
Kodeiini vetänyt aivokemian solmuun. Siitä johtuu morkkis. Nyt vaan odottelet että viimeiset höyryt poistuu koneesta ja kodeiiniturrutus hellittää.
Ei noi kolmio yskänlääke kuitenkaan kovin huumaavia ole. Toki yksilöllistö mutta olen itse vetänyt aika monta ylimääräisyä huikkaa siitä
Vierailija kirjoitti:
”Otin vähän lisää”? Eihän se ensimmäinen tujaus ala vaikuttamaan sekunneissa ja päätit sitten omatoimisesti muuttaa annostusta. Yskänlääke ei vaikuta paikallisesti sinne kurkkuun/henkitorveen vaan aivojen yskänärsytyskeskukseen. Siinä varmaan kestää hetki, että sun vatsasta vaikuttava aina imeytyy verenkiertoon ja sieltä pääsee aivoihin asti. Syytä ollakin morkkis, jos on noin idiootti.
Joo en todellakaan tajunnut ja olin hyvin hyvin ajattelematon. Enkä aikaisemmin ole juurikaan yskänlääkkeitä käyttänyt, en ainakaan mitään reseptillä saatavaa. Olen normaalisti hyvin varovainen lääkkeiden kanssa ja kuten kirjoitin, en edes mielelläni syö särkylääkkeotä ellei ole pakko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei noi kolmio yskänlääke kuitenkaan kovin huumaavia ole. Toki yksilöllistö mutta olen itse vetänyt aika monta ylimääräisyä huikkaa siitä
Missään vaiheessa en tuntenut oloani humaltuneeksi tai huumantuneeksi, lähinnä ahdistuneeksi kun tajusin mitä oli käynyt. :(
Ap
Viisi ruoskaniskua ja huomenna ehtoolliselle.
Vierailija kirjoitti:
Viisi ruoskaniskua ja huomenna ehtoolliselle.
Joo, ei tuosta pelkällä ave marian hokemisella selviä.
Normaali ihminen toteaa asian tilan ja ottaa opikseen. Sinun käytöksesi on hysteeristä. Sitä kannattaisi jatkossa miettiä enemmänkin.
Hyi hitto, se on niin kauheen makuista kamaa, että itseltäni tuli kaaressa ylös saman tien. Yskä hoidettu siitä lähtien teellä ja inkiväärillä.
Käsittääkseni huumaantumismielessä noita voi joutua juomaan monta desiä. Eli ei mitään hätää, jokainen mokailee joskus ja sun tilanteessa ei ollut vahinko edes lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni huumaantumismielessä noita voi joutua juomaan monta desiä. Eli ei mitään hätää, jokainen mokailee joskus ja sun tilanteessa ei ollut vahinko edes lähellä.
Ei pidä paikkaansa. Ei tarvi ottaa paljon että menee nuppi kivasti sekaisin. Jo määrätty annos saa aikaan mukavan, leijuvan ja pilvessä olevan olon. Toki toleranssi kasvaa ja pakkausselosteessa ei suositella alkoholisteille. Panacodeissa on sama vaikuttava aine ja on yleisimmin tiedossa, että niihin voi jäädä koukkuun. Itse oon joskus kulauttanut melkein kaksi desiä kerralla codesan combbia ihan humaltumistatkoituksella. Alkoi vähän pumpussa jytkyä niin en ole tohtinut toiste ottaa noin paljon.
Enkä tässä siis yllytä ketään kokeilemaan!
Jos ihan tosissaan saat morkkiksen tuollaisesta pienestä asiasta, on ongelma se morkkis eikä pari ylimääräistä annosta yskänlääkettä. Relax! Ei mitään kohtalokasta elämän kannalta ole tapahtunut.
Kodeiini ei muuten sovi kaikille, itse saan pienestäkin lusikallisesta Codesania kamalat vatsakrampit tunneiksi, myöskään Panacod särkylääke ei sovi samasta syystä. Syynä voi olla lääkkeen sopimattomuus sinulle eikä ne pari ylimääräistä lusikallista. Tietysti jatkossa noudatat annostusohjeita, nythän sinulla on hyödyllistä kokemusta lääkkeen sivuvaikutuksista.
Saat anteeksi. Ei tuo niin vakavaa ollut. Älä stressaa.