Miksi jotkut pitävät pyöräilykypärää leukahihna auki?
Siis ajavat pyörää kypärä päässä mutta siten, että hihna on auki. Eihän siinä ole järkeä, mahdollisen törmäyksen sattuessa kypärä lentää päästä.
Kommentit (31)
AndyMcCoys kirjoitti:
koska kypärän hihna kiristää kaulaa ja ei voi hengittää mutten tajua miksi ihmiset ylipäänsä pitää kypärää kun se ei ole pakollinen
Hihnaa voi helposti löysätä. Vadätkö vyösikin viimeiseen pykälään?
Vierailija kirjoitti:
Sopiva mopokypärä pysyy päässä vaikka hihna olisi kiinnittämättä. Koskaan ei ole pois pudonnut vaikka hihna on ollut auki kaatuessa.
Vitsi vitsi..
Kokemuksesta voin sanoa, että jos on liian iso kypärä ja leukahihna auki niin ei pysy päässä. Olin moottorikelkka onnettomuudessa ja käyttämäni kypärä putosi päästä kaatuessa. Leukahihnan oli kiinni, mutta siitä huolimatta kypärä lensi pois päästä.
Jos maihin mennessä se on pysynyt päässä keskityksen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että jos on liian iso kypärä ja leukahihna auki niin ei pysy päässä. Olin moottorikelkka onnettomuudessa ja käyttämäni kypärä putosi päästä kaatuessa. Leukahihnan oli kiinni, mutta siitä huolimatta kypärä lensi pois päästä.
Leukahihna ollut ainakin riittävän löysällä, tai kiinnittämättä
Miksi joku tulee tänne itkemään toisten toimintatavoista? Onko se jotenkin pois sinulta? En minäkään valita, että miksi olet täällä jauhamassa pas*aa, etäkä ole tyydyttämässä kumppaniasi seksuaalisesti?
Ihme kitisijöitä koko porukka!
AndyMcCoys kirjoitti:
koska kypärän hihna kiristää kaulaa ja ei voi hengittää mutten tajua miksi ihmiset ylipäänsä pitää kypärää kun se ei ole pakollinen
Helsingin Sanomillahan on ollut ihan selkeä kampanja pyöräilykypärän käytön vähentämiseksi - pyöräilyjuttujen kuvituksiin ei ole juuri koskaan löydetty ketään kypärä päässä ja jopa piirroskuvistakin kypärä on jätetty pyöräilijöiltä pois. Taisipa lehden sivuilla joku "asiantuntija" käydä myös todistelemassa kypärän hyödyttömyyttä. En sitten tiedä, muuttaako tuo pyöräilyonnettomuudessa kuolleen toimittajan tapaus lehden linjaa jatkossa?
Minä ihmettelen mikä siinä turvavyössäkin on niin kamalaa. Ei se edes hierrä eikä kierrä niin mikä sen käyttämisessä on niin vastenmielistä? No minun autossani kaikki kyytiläiset käyttää ainakin turvavöitä tai jäävät pois kyydistä, sillä minä en halua mahdollisen kolarin sattuessa kuolla kun joku turvavöitä käyttämätön pässi mätkähtää päälleni kymmenen g:n voimalla.
15 vuotta hoitsuna opetti sen että en välitä tasan tarkkaan vaikka joku silmien edessä juoksee junan alle.
Ja minun puolesta paras vaan kun ihmiset eivät pidä kypärää taikka turvavyötä.
Jokainen nuissa onnettomuuksissa mennyt on vain plussaa maapallolle.
No ei voi olla totta! Herttisentähe!
Ei se minua haittaa millään lailla jos joku ei pidä sitä hihnaa kiinni.
Olen oppinut tässä suht pitkän hoitsu-uran aikana että aivan sama mitä jollekki tapahtuu jos on tyhmä. Ei ole minun palkasta pois jonkun aivoruhjeet yms. Tosin en minä sellaisia hoidakkaan onneksi,enkä haluaisi katsella edes.