Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisen miehen huolet, onko relevantteja?

Vierailija
22.09.2018 |

Pitääkö miehen olla huolissaan näistä ?

1. Miten olla mies nykyaikana?
2. Miten uskallan enää lähestyä naisia? Nykyään kun ei uskalla edes päivää sanoa!
3. Olenko paha pelkästään olemalla ”perusmies” joka käy töissä ja lauantaisin baarissa?
4. Arvostetaanko minua ja niska limassa tehtyä duuniani yhteiskunnan eteen? Tarvitaanko minua mihinkään?
5. Mikä h*lvetin patriarkka minä olen?
6. Huolista ja peloista suurin: ”Riitänkö tällaisena maailmalle ja muille?”

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole patriarkaalista hallintoa pöllö.

Vierailija
2/3 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole patriarkaalista hallintoa pöllö.

Ei tietenkään, kuten Soini-case näyttikkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö miehen olla huolissaan näistä ?

1. Miten olla mies nykyaikana?

2. Miten uskallan enää lähestyä naisia? Nykyään kun ei uskalla edes päivää sanoa!

3. Olenko paha pelkästään olemalla ”perusmies” joka käy töissä ja lauantaisin baarissa?

4. Arvostetaanko minua ja niska limassa tehtyä duuniani yhteiskunnan eteen? Tarvitaanko minua mihinkään?

5. Mikä h*lvetin patriarkka minä olen?

6. Huolista ja peloista suurin: ”Riitänkö tällaisena maailmalle ja muille?”

Tässä mun näkemys

1. Kyllä. Enää ei kelpaa se että roikkuu työpaikalla ja kaverien kanssa kapakassa, vaan miehelle kuluu puolet kotitöistä ja lastenhoidosta.

2. Jos omaa hyvät käytöstavat ja tilannetajua, ei tarvitse olla huolissaan kun lähestyy naisia.

3. Tarkoitatko että jätät perheesi ja puolisosi ilman huomiota vai mitä?

4. Mies on ihminen siinä missä muutkin sukupuolet eli kyllä sua arvostetaan mutta ei nosteta korokkeelle vaan sen takia sulla on munat. Ja töitä tekevät kaikki monet jopa ilmaista.

5. En tiedä oletko patriarkka, sehän riippuu täysin siitä onko sinulla perhe, jossa pyrit käyttämään ylintä valtaa.

6. Se millaisena sinut hyväksytään riippuu siitä minkälaisella työpaikalla olet, minkälaisessa kaveripiirissä pyörit ja minkälaisen puolison valitset – ja tietenkin siitä miten itse toimit näissä kuvioissa. Valitse siis hyvin sosiaalinen ympäristösi ja toimi itse kuten ihminen ja kohtele muita tasa-arvoisesti. Yleistäen voisi sanoa, ettei kukaan tykkää yleensä näistä piirteistä: mahtailu, määräily, jurottaminen, puhumattomuus, itsekeskeisyys, ja vastuuttomuus. Eli äärimachoilun ja nurkassa yksikseen jurottamisen väliltä löytyy ihan riittävästi roolimalleja, jotka ovat ihan okei.