Ystävä lähti työuupumus sairaslomalla perheen kanssa ulkomaille
Sai juuri työuupumuksesta sairaslomaa. Lähti 5 lapsen, miehensä ja lasten mummon kanssa ulkomaille. Onko tämä ok?
Kommentit (31)
Kun olin työuupunut, taho jonka kanssa teimme tyky-juttuja, ehdotti että työnantajani maksaisi minut hotelliin, jossa minulla olisi ollut ruoka valmiina ja palauttavaa päiväohjelmaa.
On kyllä sinänsä vääryys, ettei uupumusta hyväksytä sairasloman syyksi, ainakin minulla aivotoiminta oli aivan sekaisin ja toimimatonta.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole masentunut vaan uupunut TÖIHIN, huomaa ero.
Matkustaminen tekisi voisi tehdä hyvää masentuneellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi?
Ei kovin sairaalta vaikuta kun jaksaa reissata.
Ei välttämättä kovin hyvin jaksakaan. Mutta on sanonta, että ei voi parantua samassa ympäristössä missä on sairastunut. Joten maisemanvaihdos tekee varmaan vaan hyvää. Miksi et ole iloinen ystäväsi puolesta, kun on keksinyt tavan levätä ja saada uutta virtaa.
Ympäristön vaihdos on parasta hoitoa tuossa tilanteessa.
Erinomainen ratkaisu, auttaa pääsemään arjesta hetkeksi eroon ja tuo etäisyyttä ongelmiin ja uupumukseen. Ei tuollainen diagnoosi sänkyyn ja neljän seinän sisälle sido.
Minulle lääkäri määräsi vakavan uupumuksen johdosta saadulle saikulle nimenomaan reissua johonkin, jossa saan täyden levon. Sanoi että lennä vaikka etelään. Ja ihan työpaikan lekuri oli. Kärsin tuolloin täydestä unettomuudesta.
Minä menin mökille samassa tilanteessa. Lääkäri kysyi, että mikä olisi minulle mielekästä tekemistä. Sanoin että voudin mennä mökillä käymään. Lääkäri kysyi, ettei mikset olisi pidempään kuin vain käynti. Olin 2 vko, sitten alkoi olla niin kylmät ja huonot kelit että halusin pois. Siitä oli kyllä apua.
Itse lähdin vastaavassa tilanteessa muutamaksi kuukaudeksi Australiaan, ei tullut kiusausta mennä työpaikaille - ja hyvin toivuin:)
Kun mulla on ihmisuupumus, saatan kuitenkin jaksaa pitää siivouspäivän.
No on se tietty vähän hmmm.. niin...
Mutta jos taas ajattelee työssään uupunutta, niin kyllä parhaiten lepää sillä että saa pään pois sieltä tutuista kuvioista.
Että riippuu vähän miltä kantilta asiaa katsoo. Parempi kuin annat olla vaan, jos työpaikalla on asiaan jotain sanottavaa, niin hoidelkoon keskenään.
Ihmettelet että ihminen rasittuu jatkuvasta stressistä, vastuusta, paineesta, vaatimusten täyttämisestä ja itsensä pingottamisesta yli rajojensa, toistuvasta työroolin ylläpitämisestä, virheiden pelosta, ikävästä työilmapiiristä, jatkuvista kidutusaamuheräämisistä, edellisen illan tuskaisista hetkistä, kun on mielessä jo seuraava päivä, unen katkeilusta tms... mutta ei väsy rennosta lomalla oleskelusta läheistensä seurassa? Onhan se kieltämättä aika ihmeellistä!
Veikkaan että tämä oli provo, mutta on noita uupumisen epäilijöitä oikeastikin.
Samoin. Lääkäri kehoitti irrottautumaan arjesta vähäsen. Ja niin teinkin.