Yliopiston käynyt, mitä ajattelet ystävistäsi
jotka ovat käyneet ammattikorkean tai ammattiloulun?
Kommentit (17)
He ovat rakkaita ja tärkeitä ystäviäni. Mitä muuta ystävistä voi ajatella?
No mikäs siinä. Onhan heillä kuitenkin paljon kompensoivia ominaisuuksia
Ajattelen, että he ovat ystäviäni. Toivottavasti he ajattelevat samoin, vaikka en olekaan käynyt samanlaista koulutusta kuin he.
Paras ystäväni on käynyt vain peruskoulun. Ajattelen hänestä, että on harvinaisen iloinen ja lämmin ihminen. 30 vuotta ystävyyttä takana, toivottavasti vähintään saman verran edessä ❤
Nytkö jo ystävätkin pitäisi arvottaa koulutuksen perusteella? Kyllä on pinnallista menoa nykyään.
Ajattelen, että koulutuksella ei ole mitään merkitystä kun puhutaan ystävyydestä tai rakkaudesta.
Jätin heidät pois elämästäni. Ei akateemikon kaveripiiriin nyt sovi rahvaanomaiset lahopäät.
Ammattikorkeakoulun käyneen puolesta olen iloinen, mutta ammattikoulun käyneen puolesta olen pahoillani.
Ensin mainittu sai juuri ensimmäisen lapsensa, jälkimmäinen menetti äskettäin rakkaan läheisensä
Ajattelen, että tärkeintä on se, jos tykkää työstään. Ystäväni on lähihoitaja vanhuspuolella ja hän on kertonut, kuinka tykkää työstään ja kuinka se on mielenkiintoista. Minusta se on tosi hienoa.
Arvostan, että he ovat ystäviäni koulutustaustastani huolimatta.
Ehdottomasti vaihdoin heti maisterinpaperit saatuani vuosikymmenet mukana kulkeneet ystäväni parempiin. (Mitä ihmisillä oikein liikkuu päässä?)
Itselläni koulutusero ei ole ongelma. Usein ne kiinnostuksen kohteet vaan ovat niin erilaiset. Nautin siitä, että ihmisillä on perusteltuja näkökulmia asioihin, sellaiset ihmiset ovat ystäviäni. Tosin joillekin ihmsille toisen kouluttauminen tuntuu olevan suurikin este ystävyydelle.
Minulla ei ole kuin akateemisia ystäviä. Mistä niitä kouluttamattomia ystäviä saisi? Töissäkin on vain koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kuin akateemisia ystäviä. Mistä niitä kouluttamattomia ystäviä saisi? Töissäkin on vain koulutettuja.
Omat ystäväni ovat (osittain) ajalta, jolloin meistä kukaan ei ollut suorittanut edes peruskoulua. En siinä jatko-opintoja suunnitellessa ruvennut valikoimaan ketään pois.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai juoppoputkasta :D
Olen tyytyväinen, jos he ovat tykänneet opinnoistaan.