luulin, että en enää 45 vuotiaana pysty laihtumaan
Päätin kokeilla liikkumista 1 h / 6 x viikossa ja välttää hiilihydraatteja ja syödä paljon proteiineja. Kerran viikossa syön mitä vaan niin paljon kuin haluan, voin ottaa vaikka känninkin.
Kahdessa kuukaudessa on hävinnyt 7 kiloa suoraan vyötäröltä.
Koita itse 2 kuukautta. Voin vannoa, ettet halua palata entiseen.
Perjantain viinipullo ja karkkipussi ei ole repsahdus, vaan juhla. Voit vaikka ensin ihailla peilistä näkymää ja sanoa kippis.
Kommentit (25)
Nothing tastes as good as skinny feels
Vierailija kirjoitti:
Miksi 45 vuoden ikä tai muukaan ikä olisi este laihtumiselle?
Ihmettelen samaa.
Viinipullo yksin illassa on aika paljon.
Oudot luulot sulla olleet, ja muutenkin vähän vajukilta vaikutat, kun väität, että 7kg lähtenyt suoraan vyötäröltä kahdssa kuukaudessa, näin varmaan ;)
Tai sitten olet mega läski, herkuttelusikin puoltaa kyllä tätä...
Ajattelit että termodynamiikan laki lakkaisi toimimasta yli 45-vuotiaisiin?
Kyllä se ihan hautaan asti menee niin, että jos syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu.
Eikö siitä peilikuvasta voi iloita ilman viinipulloa? Taidat olla vaan juoppo.
Se on selvää, että n. 45 vuoden jälkeen laihduttaminen alkaa olla todella työn ja tuskan takana. Juuri tuli tv:stäkin tästä juttua. Sitten kun vaihdevuodet on mennyt ohi, laihtuminen on taas helpompaa.
Hyvä että joku on onnistunut!
Mun mies oli kans sillä ajatuksella, että olisi 44-vuotiaana liian vanha liikkumaan ja syömään terveellisemmin. Ihan käsittämätön ajattelutapa. Sitten oltiin molemmat kamalassa vatsataudissa (siis tyyliä ripulit valui pitkin jalkoja, kun ei vaan ehtinyt vessaan) viikon ja miehen paino putosi kuusi kiloa. Onneksi innostui kevyemmästä kehostaan niin paljon, että remppasi ruokavalionsa ja alkoi harrastamaan mun seurana lenkkeilyä. On laihtunut 20 kiloa sitten tammikuun ja suunnittelee kevääksi puolimaratonia. Mä oon niin iloinen tästä muutoksesta ja olo on välillä kuin vastarakastuneena joskus sata vuotta sitten :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihan hautaan asti menee niin, että jos syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu.
Mistä tämänkaltaisia idiootteja oikein sikiää? Hokevat jotain joskus kuulemaansa (virheellistä) fraasia, kun se kuulostaa niin ihanan näppärältä ja ilkeältä. Tir sk ja hih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämänkaltaisia idiootteja oikein sikiää? Hokevat jotain joskus kuulemaansa (virheellistä) fraasia, kun se kuulostaa niin ihanan näppärältä ja ilkeältä. Tir sk ja hih.
Tiede soitti ja pyysi kertomaan, ettet sinäkään pysty rikkomaan fysiikan lakeja.
Jos jatkuvasti syöt enemmän kuin kulutat, lihot lihomistasi.
Vastaavasti jos menet paastolle, painosi lähtee putoamaan. Miksi? Koska kehosi ei saa energiaa auringonvalosta tai töpselistä, vaan suuhun laitetusta biomassasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli kans sillä ajatuksella, että olisi 44-vuotiaana liian vanha liikkumaan ja syömään terveellisemmin. Ihan käsittämätön ajattelutapa. Sitten oltiin molemmat kamalassa vatsataudissa (siis tyyliä ripulit valui pitkin jalkoja, kun ei vaan ehtinyt vessaan) viikon ja miehen paino putosi kuusi kiloa. Onneksi innostui kevyemmästä kehostaan niin paljon, että remppasi ruokavalionsa ja alkoi harrastamaan mun seurana lenkkeilyä. On laihtunut 20 kiloa sitten tammikuun ja suunnittelee kevääksi puolimaratonia. Mä oon niin iloinen tästä muutoksesta ja olo on välillä kuin vastarakastuneena joskus sata vuotta sitten :D
Mukavaa, että jollekin on ollut ripulista näin paljon iloa.
Entäpä kropan muokkaus vanhempana,onko mahis saada vielä pyöreä pylly treenillä?..vai onko lihasten kasvatus mahotonta kun inää tulee?
Mä olen 44 ja laihtunut paljon pienemmillä muutoksilla. En ole edes alkanut harrastaa liikuntaa, fyysiset vaivat estävät. Mutta olen jättänyt alkoholin pois, syön herkkuja vain pari kertaa viikossa, olen alkanut syödä töissä salaattilounaita. Painoa on lähtenyt 0,5-1 kiloa per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Se on selvää, että n. 45 vuoden jälkeen laihduttaminen alkaa olla todella työn ja tuskan takana. Juuri tuli tv:stäkin tästä juttua. Sitten kun vaihdevuodet on mennyt ohi, laihtuminen on taas helpompaa.
Hyvä että joku on onnistunut!
Höpöhöpö. Minä olen laihduttanut 49-vuotiaana 15 kiloa noin 4 kuukaudessa, ei ollut työn tai tuskan takana. Itsekuria tosin se vaati mutta se tuskin on iästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kropan muokkaus vanhempana,onko mahis saada vielä pyöreä pylly treenillä?..vai onko lihasten kasvatus mahotonta kun inää tulee?
Ei tietenkään ole. Toki vaikeampaa se on kuin parikymppisenä, koska vanha palautuu hitaammin, mutta ei alkuunkaan mahdotonta.
Sylvester Stallone on yli 70: https://i2.wp.com/build-muscle-101.com//wp-content/uploads/2014/12/sylv…
Vince McMahon yli 70: https://i0.heartyhosting.com/okmagazine.com/wp-content/uploads/2015/02/…
Salille vaan kyykkäämään, niin kyllä se pylly siitä pyöristyy.
Yli viisikymppisenä voin sanoa, että hyvin onnistuu kuntokuuri tässäkin iässä. Kovin paljoa ei ole painosta lähtenyt, olisiko viitisen kiloa, mutta läskiä on muuttunut lihaksiksi hyvin.
Lisäsin liikuntaa, pitkiä kävelylenkkejä ja kaksi kertaa viikossa tunnin treeni punttisalilla. Kroppaan on vuodessa tullut hyvin muotoa lisää, ja ryhti on parantunut.
Ruokavaliota olen vähän keventänyt, sokeriset pois ja alkoholinkulutus pienemmäksi.
Tässä iässä täytyy jo alkaa lisätä liikuntaa siksikin, että vanhana ei ole ihan sänkypotilas. Omat vanhempani pysyivät lähes yhdeksänkymppisiksi liikuntakykyisinä, joten sekin vähän motivoi. Ettei neljääkymmentä vuotta mene vaivoja potiessa, vaan säilyy toimintakyky.
Tää nyt kuulostaa yltiöpositiiviselta, mutta oikeasti kunnosta huolehtiminen on parantanut koko elämänlaatua. Osa siitä on se, että liikkuminen on minulle myös sosiaalista toimintaa. Tulee juteltua eri asioista samalla.
Vierailija kirjoitti:
Viinipullo yksin illassa on aika paljon.
Miksei tuo nyt olisi mahdollista? 7kg kahdessa kuukaudessa?
Olen itse hieman yli 30 vuotias, olen normaalipainoinen/hoikka. Voin helposti saada viikossa 2kg pois, jättämällä vain herkuttelua vähemmälle. Olen nyt 165cm ja 53kg. Eikä se edes vaadi liikuntaa. Joten ei tarvitse olla "megaläski" saadakseen 7kg 2kk:ssa pois. Kuulostaa jopa vähältä.. teen saman viikossa halutessani :D Ja sillonkin, jos haluan, niin en tee sitä painon vuoksi, vaan oman olon vuoksi syön terveellisemmin ja herkuttelen vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
vaihdevuodet, hormonitoiminta, hidastunut tai olematon aineenvaihdunta.