Suomessa ei voi elää ilman lentomatkailua, jossain Münchenissä se on aivan helppoa
Suomi on ankea ja kaukainen maa. Parhaita hetkiä omassa ja ihan kaikkien tuntemieni henkilöiden elämässä ovat olleet matkat. Ei täällä pimeässä Pohjolassa pysty olemaan ilman että saa etelän avoimia tuulia haistella. Itse matkailen aina Euroopan suurkaupungeissa.
Jos matkailua rajoitetaan, tulee pahaa jälkeä. Masennus, ikävyys, merkityksettömyys ja ankeuden lisääntyvät rajusti.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ankea ja kaukainen maa. Parhaita hetkiä omassa ja ihan kaikkien tuntemieni henkilöiden elämässä ovat olleet matkat. Ei täällä pimeässä Pohjolassa pysty olemaan ilman että saa etelän avoimia tuulia haistella. Itse matkailen aina Euroopan suurkaupungeissa.
Jos matkailua rajoitetaan, tulee pahaa jälkeä. Masennus, ikävyys, merkityksettömyys ja ankeuden lisääntyvät rajusti.
Tunnet omituisia ihmisiä. Esimerkiksi pimenevissä syysilloissa yksi elämän parhaita hetkiä on laittaa nuotio pihalle, istua tuijottamassa liekkejä, juoda lämmitä juomaa termosmukista ja hiilloksella paistaa pari nakkia.
Ja tämä uudestaan ja uudestaan, joka ikinen syksy kymmeniä kertoja? No siinä on vaihtelevaa sisältöä elämässä 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole oikein mitään nähtävää. Se on suurin ongelma. Toiseksi suurin ongelma on ilmasto.
Onhan täällä vaikka mitä nähtävää. Saaristoa, järvenrantaa, kansallispuistoa, lumista lappia, ruskaa, kulttuurikaupunkeja, pieniä kyliä, vanhoja kaupunkeja, joissa on vanhoja puutaloja ja kivisiä katuja.
Mä ymmärrän, ettei monelle riitä nämä asiat. Mutta jos ei tykkää, niin sit kannattaa ihan oikeasti muuttaa pois. Mä en ainakaan jaksa kattella niitä hapannaamoja, jotka kovaan ääneen valittaa, ku Suomi on niin p*ska maa. Mitä elämää on se, että muutaman kerran vuodessa viikon ajan on kivaa? Sitte takas Suomeen "ankeuteen". Muuttakaa sinne, missä teidän on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Miten München liittyy etelän avoimiin tuuliin? Ei se nyt NIIIN paljoa etelämpänä ole.
No on se. Föhn-tuulet saattavat keskellä talveakin puhaltaa ilman yli +20-asteiseksi. Tosin sitä tässä ei varmaankaan tarkoitettu. Itselleni föhn-tuuli saa aikaiseksi huonon olon ja migreenin.
München on kuitenkin osa ”Kultaista triangelia”, ja keskellä kaikkea, jossa on paljon matkailuvaltteja. Lyhyen ajomatkan jälkeen pääsee laskettelemaan, nauttimaan italaialaisista herkuista ja viineistä, hurauttaa autolla myös Espanjaan (no vähän pitempi matka, mutta kuitenkin.
Kyllähän se niin on, että Suomi on vähän peränurkkaa. Sieltä kun lähtee autolla ajamaan, on seuraavana päivänä vasta Tanskassa.
Ihan hyvin voi. Tunnen suomalaisia jotka eivät ole koskaan lentäneet, ovat lentäneet vain muutaman kerran tai ovat viimeksi lentäneet tyyliin kymmenen vuotta sitten. Ja näillä siis kyse nimenomaan omasta vainnasta, ei pakosta. Osa ei halua reissata mihinkään, osa reissaa lähinnä Suomessa, osa sitten matkustaa pidemmällekin junalla ja laivalla. Yksi esim. matkusti junalla Kiinaan ja takaisin, eli kyllä kauaskin pääsee jos vaan haluaa järjestää sille aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole oikein mitään nähtävää. Se on suurin ongelma. Toiseksi suurin ongelma on ilmasto.
Onhan täällä vaikka mitä nähtävää. Saaristoa, järvenrantaa, kansallispuistoa, lumista lappia, ruskaa, kulttuurikaupunkeja, pieniä kyliä, vanhoja kaupunkeja, joissa on vanhoja puutaloja ja kivisiä katuja.
Mä ymmärrän, ettei monelle riitä nämä asiat. Mutta jos ei tykkää, niin sit kannattaa ihan oikeasti muuttaa pois. Mä en ainakaan jaksa kattella niitä hapannaamoja, jotka kovaan ääneen valittaa, ku Suomi on niin p*ska maa. Mitä elämää on se, että muutaman kerran vuodessa viikon ajan on kivaa? Sitte takas Suomeen "ankeuteen". Muuttakaa sinne, missä teidän on hyvä olla.
Näin olen tehnyt parikymmentä vuotta sitten ja todellakin minulla on hyvä olla ja nautin elämästäni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen tehnyt parikymmentä vuotta sitten ja todellakin minulla on hyvä olla ja nautin elämästäni!
Hyvä. Ap ja muut Suomea vihaavat, ottakaa mallia!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi. Tunnen suomalaisia jotka eivät ole koskaan lentäneet, ovat lentäneet vain muutaman kerran tai ovat viimeksi lentäneet tyyliin kymmenen vuotta sitten. Ja näillä siis kyse nimenomaan omasta vainnasta, ei pakosta. Osa ei halua reissata mihinkään, osa reissaa lähinnä Suomessa, osa sitten matkustaa pidemmällekin junalla ja laivalla. Yksi esim. matkusti junalla Kiinaan ja takaisin, eli kyllä kauaskin pääsee jos vaan haluaa järjestää sille aikaa.
Tosin laivalla ei kannata matkustaa kovin paljoa. Saastuttaa ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En silti vihaa Suomea. Minulle vain sopii toisenlainen ilmapiiri ja ilmasto paremmin.
T: parikymmentä vuotta sitten muuttanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa Suomea, vaan sen ilmastoa, verotusta ja ahdasmielistä ilmapiiriä. On tämä kotini silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi, kertoisitko missä Suomesta löytyy kulttuurikaupunkeja ja vanhoja kaupunkeja? Sellaisia, jotka siis sijaitsevat kävelykadulla ja niissä on elinvoimainen keskusta (eikä esim. peltomarketilla näivetetty), en nyt kenenkään koteja aio mennä pällistelemään. Porvoo, Hamina, Rauma on jo nähty eikä näihin tarvetta ole enää mennä. Aika samanlaisia loppupeleissä.
Minulle sana "vanhakaupunki" tarkoittaa vähintään 100-150 vuoden takaisia rakennuksia, mielellään kivisiä eikä puisia. Kunnollisissa vanhoissa kaupungeissa on sitten ainakin +300 vuotta vanhaa rakennuskantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me kuolemme, mutta kaikki eivät elä.
Arvatkaa viittaako tuo niihin jotka eivät koskaan matkusta...
Pakko laittaa oma toivomus, vaikka se poistetaankin. Tulis sota ja päästäis tuommoset pois pahasta, ainakin ilmasto kiittäis.
Menikös ilmastofasistilla tunteisiin?
Minä en voi elää ilman matkustamista. Viimeisen 10 vuoden aikana ollaan -2 aikuista ja 3 lasta- n. 2kk oltu joka vuosi Suomen rajojen ulkopuolella eikä todellakaan aikomusta muuttaa käytäntöä.
Olen vain samaa mieltä, kuin eräs tunnettu kalastaja. Tuo ehdotettu keino, on taas juurikin sitä varten mitä sanot. Siis sellaisille joilla ei ole kykyä omatoimiseen ajatteluun, niitähän on paljon erityisesti sellaisissa jotka pitävät itseään A1 laatuisina.
Itse asuin reilu 10 vuotta ulkomailla, palasin Suomeen ja olen ihan tyytyväinen. Suomessa on monia hyviä puolia ja huonoja puolia voi vältellä. En muuttaisi ainakaan ed. asuinmaahani. Vanhanaikaisuus, johtamiskulttuuri ja monta muuta paskaa asiaa, ei kiitos.
Paljon matkustelua haluavat; kannattaisi ihmeessä muuttaa ulkomaille. Tosin, jonkun vuoden pasta te valittaisitte sielläkin miten paska maa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me kuolemme, mutta kaikki eivät elä.
Arvatkaa viittaako tuo niihin jotka eivät koskaan matkusta...
Pakko laittaa oma toivomus, vaikka se poistetaankin. Tulis sota ja päästäis tuommoset pois pahasta, ainakin ilmasto kiittäis.
Minä en voi elää ilman matkustamista. Viimeisen 10 vuoden aikana ollaan -2 aikuista ja 3 lasta- n. 2kk oltu joka vuosi Suomen rajojen ulkopuolella eikä todellakaan aikomusta muuttaa käytäntöä.
Olen vain samaa mieltä, kuin eräs tunnettu kalastaja. Tuo ehdotettu keino, on taas juurikin sitä varten mitä sanot. Siis sellaisille joilla ei ole kykyä omatoimiseen ajatteluun, niitähän on paljon erityisesti sellaisissa jotka pitävät itseään A1 laatuisina.
Kas kummaa, juurikin Sinä olet kykenevä moiseen ja tietenkin myös käskemään miten muitten pitää elää...
Mikään ei vaan muuta sitä että parin viikon päästä pakkaan taas kerran laukut ja lähden etelään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nämä Suomen ankeudesta valittavat edustavat paradoksaalisesti itse hapannaamaista valitus-suomalaisuutta?
Matkailen paljon, mutta harvoin lentäen. Edellisestä lentokerrasta on noin puolitoista vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei voi elää ilman lentomatkailua
Kyllä voi.