Hauskoja tai positiivisia tapaamisia tuntemattomien kanssa
Nyt on taas AV niin täynnä negistelyä, että kerrotaan mukavia juttuja mieluummin! Jotain arkisia kohtaamisia vaikkapa kaupan kassalla tai bussissa. Aloitan:
Olin eräänä joulukuisena aamuna rämpimässä tapani mukaan bussipysäkille. Mieli oli maassa, oli harmaata ja jäistä ja kylmää. Kävelin aika rivakasti koska oletin bussin jo olevan lähellä.
Pysäkillä näin toisenkin hahmon vähän kauempaa. Olin juuri pääsemässä katoksen alle, kun astuin jääkokkareeseen ja rupesin koomisesti viuhtomaan käsilläni, etten kaatuisi. Samalla tein sattumalta katsekontaktin tämän toisen bussia odottavan kanssa. Siinä huitoessani ja ähkiessäni toljotimme toisiamme hölmistyneinä silmiin, kunnes sain tasapainoni takaisin. Olin aika nolona. Tämä mies sitten kysyi hymyillen (kuulin äänestä, en katsonut hänen kasvojaan koska hävetti) että "oletko ihan kunnossa?" ja vähän meinasi pyrskähtää nauruun. Ensihämmennyksen laannuttua sanoin että joo, olen ok, kiitos kysymästä.
Kumpikaan ei sen enempää mitään sanonut, mutta rupesimme molemmat hihittämään aivan hallitsemattomasti. Siinä aikamme naurettiin sanaakaan sanomatta. Voin kuvitella miten koomiselta näytin siinä jäätanssini lomassa.
Ei sinänsä mitenkään erikoinen kohtaaminen, mutta talviaamun naurukohtaus tuntemattoman kanssa nostatti mieltä, ja päivä ei sen vuoksi ollutkaan ihan niin kökkö kuin herätessäni olin ajatellut.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Hei, tää on hyvä idea! :)
Tuli heti yksi mieleen:
Menin miehen kanssa ruokakauppaan sisään ja sanoin että täytyy sitten muistaa ostaa mustaviinimarjamehua. (Nykyään pidän kännyssä muistilistaa, silloin vielä en)
No, kiertelimme kaupan vakiintunutta reittiä pitkin ja menimme kassajonoon.
Sanoin miehelle että mitä meidän pitikään muistaa ostaa, ihan kuin jotain olisi taas unohtunut.
Mies takanani kysyi että haluatko tietää mitä se oli?
Ihmettelin siinä silmät pyöreinä että Joo....?
Mies vastasi että mustaviinimarjamehua.
Aika paljon hymyilytti ja kiittelin toki, että juu sitähän meidän pitikin :D
Ja juu, olen todella huonomuistinen :D
Äh, tää tuli tyhmästi kirjoitettua, siis menin oman mieheni kanssa kauppaan ja aivan vieras mies kassajonossa muistutteli :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti yksi mieleen:
Menin miehen kanssa ruokakauppaan sisään ja sanoin että täytyy sitten muistaa ostaa mustaviinimarjamehua. (Nykyään pidän kännyssä muistilistaa, silloin vielä en)
Sanoin miehelle että mitä meidän pitikään muistaa ostaa, ihan kuin jotain olisi taas unohtunut.
Äh, tää tuli tyhmästi kirjoitettua, siis menin oman mieheni kanssa kauppaan ja aivan vieras mies kassajonossa muistutteli :D
Joskus salakuuntelijatkin voivat olla käteviä. :D
Olin mäkissä yksin lounaalla, istuin pöydässä joidenkin ventovieraiden kanssa ja samalla tietty katselin vaivihkaa muita ihmisiä. Sellanen keski-ikäinen nainen istui niin että näin hänet suoraan omalta paikaltani. Jotain kohelsi siinä ja tiputti ranskalaisensa lattialle, ja rupesi siin äsiivoilemaan jälkiään samalla itsekeen mutisten. Kun oli saanut ranut vietyä roskikseen, niin samassa pöydässä istunut (ilmeisesti täysin tuntematon nainen) tarjosi hänelle omia ranskiksiaan. :) Toinen nainen otti pari vähän hämillään ja kiitti, ei kaiketi kehdannut kovin montaa ottaa vaikka tarjottiinkin.
Ei siis käynyt mulle mutta tuli hyvä mieli pienestä kivasta eleestä.
Meinasi huvittaa kun kassajonossa pieni tytöntyllerö oli isänsä sylissä ja katsoi isänsä olan yli ihan tuijottamalla pitkään suoraan meikäläiseen. Koetin itse katsella ihan muualle mutta se tuijotus tuntui silti kestävän ikuisuuden, melkein teki mieli lähteä johonkin toiseen kassajonoon :P
Tuli heti yksi mieleen: