Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reissaajat! Älkää menkö elefanttiratsastuksille, hevoskärryajeluille, rantahiekkaratsastuksille tms

Vierailija
19.09.2018 |

Älkää myöskään menkö kuviin rantakaduilla apinoiden, liskojen, käärmeiden, norsujen tai minkään muidenkaan elukoiden kanssa. Eläimet ovat lähes aina kaltoin kohdeltuja ja joutuvat olemaan turistien käsiteltävinä melkein vuorokauden ympäri, ilman lepopäiviä. Youtubesta löytää kamalia videoita mm. New Yorkin hevoskärryjä vetävistä hevosista jotka lyyhistyvät kadulle, Thaimaan norsufarmeista ja eläintarhoista, esimerkkejä on loputtomiin.

Älkää omalta osaltanne lisätkö eläinten kärsimystä😕

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi määrittää, mitä muut ihmiset eivät saa tai saavat tehdä. Sitä paitsi, tuonmoinen eläinten inhimillistäminen on sairasta. HALOO NE ON ELÄIMIÄ!!! 😂😂😂

Vierailija
22/47 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää käykö korkeasaaressa. Tai katsomassa pandoja. Villieläimet kuuluu luontoon.

Toisten mielestä on hyvä ottaa pantoja tänne ja maksaa niistä vielä vuokraa.

Säälittävää.

Ihan kuin kyse olisi esineestä eikä elävästä olennosta.

Kävin Ähtärissä katsomassa pandoja. Ihania ovat <3 Toivottavasti tulee pian pikkupandoja :)

Vierailija
24/47 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä ollut esim Espanjassa ratsastamassa. Ei ne hevoset ainakaan koko päivää olleet työssä. Mentiin aamulla kohteeseen, jossa hevoset oli ja odotettiin pari tuntia että alkoi tapahtua. Saatiin itse laittaa hevoset valmiiksi ratsastusta varten ja sitten lähdettiin ratsastamaan mm. rannalle. Harjaantunut harrastajan silmä kyllä näki jo siinä vaiheessa, että eläintä on hyvin pidetty. Sen näki hevosen suusta, selästä, lihaskunnosta, jaloista ja kavioista. Ratsastuksen jälkeen taas riisuttiin hevoset ja päästettiin isoihin tarhoihin lepäilemään. Sama toisessakin kohteessa Espanjassa. Että kannattaa ihan kohde kerrallaa arvioida, mitä tekee ja mitä vaikutuksia toiminnalla on.

Kotimaassa olen ollut huskysafarilla ja sekin toiminta oli kyllä aivan hyvin hoidettu eläinten kohdalla.

Vierailija
25/47 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa olemme mekin ratsastaneet. Ihan tavallinen hevostila, jossa isot aitaukset, monta hevosta (eivät varmasti kuormittuneet liikaa) ja asialliset omistajat. Mutta tärkeä asia kuitenkin.

Vierailija
26/47 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa olemme mekin ratsastaneet. Ihan tavallinen hevostila, jossa isot aitaukset, monta hevosta (eivät varmasti kuormittuneet liikaa) ja asialliset omistajat. Mutta tärkeä asia kuitenkin.

Noi onkin varmaan asiallisempia paikkoja. Noi rannoilla olevat hepat on kyllä monesti aika surkeita, aamusta iltaan seisovat siellä paahteessa satulat selässä ja ovat pakotettuja raahaamaan (monesti humalaisia) turisteja selässään että saavat ihkuja kuvia instagramiinsa. Eläinraukat.

Vierailija
27/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005881460.html

Siinä vielä syy lisää välttää tuollaisia paikkoja, jos ei eläinten julmassa kohtelussa ole syytä tarpeeksi.

Ap

Vierailija
28/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen ei edes kuulu Afrikkaan

Vierailija
29/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän uhanalaisten lajien pitämisen eläintarhoissa, jotta laji ei katoaisi. Silloinkin toki pitäisi pyrkiä palauttamaan laji luontoon ja eläintarha olot eläimen eikä ihmisen mieliksi.

Mutta entäs kotimaan matkailu, eli esimerkiksi poro -ja huskysafarit?

Huskyt ainakin saavat tehdä juuri sitä mistä eniten nauttivat.

Periaatteessa joo, kyllä niillä vetämiseen vaistot on. Mutta valitettavan usein näkee turistiyhteyksissä Suomestakin kuvia, joissa koirat oikeaasti näyttää läkähtyneiltä ja ylikuormitetuilta eivätkä edes askella mitenkään puhtaasti koska vedettävää painoa per koira on aivan liikaa ja/tai liian usein raskaita vetokeikkoja liian pienillä levoilla välissä.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten jostain turistikuvista näet, miten joku koira askeltaa ja miten paljon lepoa on? Vai oletko sittenkin itse ollut siellä kyydissä? 

Vierailija
30/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevonen ei edes kuulu Afrikkaan

Et sinäkään.

Vierailija
31/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää käykö korkeasaaressa. Tai katsomassa pandoja. Villieläimet kuuluu luontoon.

Toisten mielestä on hyvä ottaa pantoja tänne ja maksaa niistä vielä vuokraa.

Säälittävää.

Ihan kuin kyse olisi esineestä eikä elävästä olennosta.

Ja ottaa ne vielä maasta, joka kaikin tavoin rikkoo niin eläinten kuin ihmisoikeuksiakin. Kiinan kanssa ei pitäisi ryhtyä mihinkään sitä hyödyttäviin diileihin.

Vierailija
32/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minun issikkavaellukselle on päästävä, kun tässä Islantiin olen menossa. Alan vihertää vaikka sitten matkan jälkeen

Vierailija
33/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän uhanalaisten lajien pitämisen eläintarhoissa, jotta laji ei katoaisi. Silloinkin toki pitäisi pyrkiä palauttamaan laji luontoon ja eläintarha olot eläimen eikä ihmisen mieliksi.

Mitä eläkeläishuskyille tapahtuu?

Tuskin niitä nyt ainakaan säännönmukaisesti piikille viedään.

Vierailija
34/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratsastin Pulgariassa kanin selässä viime kesänä. Siellä oli kanirodeotapahtuma.

Vierailija
35/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantahiekkaratsastuksesta en luovu koskaan. Sitä olen harrastanut Sisiliassa, Kreikassa ja Thaimaassa useamman kerran. Hevonen on siitä helppo eläin että kaltoinkohtelun ja mahdollisen uupumuksen kyllä näkee. En suostu nousemaan selkään ellei hevonen ole hyvinvoivan näköinen ja rento.

Itse suosin etukäteen varattuja ratsastusreissuja joissa matka alkaa tallilta. Siellä näkee yllättävänkin hyvin millaiset olot hevosilla on, miten niitä kohdellaan ja onko perustarpeet kunnossa. Täytyy sanoa että Thaimaalaisen hevosmiehen toimintaa on ilo seurata vierestä.

Norsuratsastus on kyllä täysin boikotissa. Myöskään villipetojen kanssa en mene kuvaan, sillä ne on useimmiten huumattuja. Puheliaan papukaijan kanssa voisin kuvan räpsäistäkin, tosin en näe sellaiselle mitään tarvetta.

Asiantuntematon ei valitettavasti näe eikä osaa katsoa sillä silmällä.

Vierailija
36/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että tässä ketjussa on näin paljon valveutunutta väkeä, mutta silti näyttävät aika paljon matkustelevan lomakohteissa, kun tiedetään, miltä hepat tai elefantit siellä näyttävät. Ei ilmeisesti ilmastonmuutos ihan yhtä paljon huoleta. 

Vierailija
37/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn matkoillani kaukana kaikista noista luettelemistasi.

Vierailija
38/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa joo, kyllä niillä vetämiseen vaistot on. Mutta valitettavan usein näkee turistiyhteyksissä Suomestakin kuvia, joissa koirat oikeaasti näyttää läkähtyneiltä ja ylikuormitetuilta eivätkä edes askella mitenkään puhtaasti koska vedettävää painoa per koira on aivan liikaa ja/tai liian usein raskaita vetokeikkoja liian pienillä levoilla välissä.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten jostain turistikuvista näet, miten joku koira askeltaa ja miten paljon lepoa on? Vai oletko sittenkin itse ollut siellä kyydissä? 

AV-mammalla on Lahja!

Vierailija
39/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen köyhä. Viime kesän reissun tein Seitsemiseen polkupyörällä. En nähnyt yhtään elefanttia. Vain rusakoita.

Terv. Reissumies

Vierailija
40/47 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Paitsi jos Suomessa on vossikka, niin en ole huomannut, että se olisi eläinrääkkäystä!