Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni aloitti tänään masennuslääkityksen. Jännittää, mitä tästä seuraa..

Vierailija
18.09.2018 |

Ennen tätä mies on ollut yli vuoden kotona työkyvyttömänä vaikean masennuksensa vuoksi. Hän ei ole suostunut aiemmin käyttämään lääkkeitä. Terapia on ollut vaan hoitona miehellä. Siitä ei valitettavasti ole ollut oikeastaan mitään hyötyä, joten nyt vihdoin saivat puhuttua hänet aloittamaan masennuslääkkeen. Alkaako tästä meidän elämässämme uusi, ihana alku? Mies on ollut ihan toimeton ja sängyn pohjalla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon päästä lääkkeen aloittamisesta tulee valtava notkahdus mielialassa. Olepa tarkkana sen suhteen! Minusta lääkitykset pitäisi aloittaa sairaala seurannassa sen takia.

Vierailija
2/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää siitä luultavasti seuraa. Meillä lääkkeet toimi, terapia ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeestä riippuen seksi saattaa loppua, tai ainakin vähetä. Toisaalta mitä väliä, jos musta pilvi väistyy ja elämä alkaa taas hymyillä!

Vierailija
4/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti voitte ainakin heittää hyvästit seksille, sillä masennuslääkkeet aiheuttavat seksuaalista haluttomuutta, orgasminsaantivaikeuksia, impotenssia, eivätkä kyvyt palaa lääkkeiden lopettamisen jälkeenkään enää samanlaisiksi.

Vierailija
5/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti voitte ainakin heittää hyvästit seksille, sillä masennuslääkkeet aiheuttavat seksuaalista haluttomuutta, orgasminsaantivaikeuksia, impotenssia, eivätkä kyvyt palaa lääkkeiden lopettamisen jälkeenkään enää samanlaisiksi.

Kyllä ne palaa ja voi olla hetken aikaa jopa aiempaa vahvempina.  Lisäksi on lääkkeitä, jotka eivät vaikuta libidoon, vaikutukset riippuu lääkkeestä.

Vierailija
6/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassu aloitus. Olen itse kokeillut elämäni aikana yli kymmentä eri masennuslääkettä, suurin osa ei ole vaikuttanut yhtään mitenkään mihinkään(= ei ole tehonnut). Se lääke, joka tehosi, nosti elämänlaadun ja toimintakyvyn ns. normaalille tasolle, ja on yks pahamaineisimmista lääkkeistä vieläpä. Just sellainen, jota syytetään täälläkin jatkuvasti kaikesta pahasta, mitä maailmassa tapahtuu. :p

Ps. Mitä seksijuttuihin tulee, nämä asiat voivat muuttua: ekat 3kk oli itselläni kuiva kausi päällä lääkkeiden aloituksesta, sitten seksielämä parani kertaheitolla kun opin saamaan orgasmeja yhdynnässä. Kyllä, lääkityksen aikana!

Vierailija
7/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman viikon päästä lääkkeen aloittamisesta tulee valtava notkahdus mielialassa. Olepa tarkkana sen suhteen! Minusta lääkitykset pitäisi aloittaa sairaala seurannassa sen takia.

Mitä siis voi olla luvassa? :O

Tänään mies ei ole syönyt oikein mitään, kuulemma ei vaan ole nälkä ja lisäksi kokee pahoinvointia tuon uuden lääkkeen vuoksi. Harmillista.

ap

Vierailija
8/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille. Joillekin seksi tuntuu olevan lääke. Mikä tosin ei ole välttämättä hyvä asia. Joillakin seksi on ilmeisesti ainoa jollakin tavalla tuntuva asia.  

Vierailija
9/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis voi olla luvassa? :O

Tänään mies ei ole syönyt oikein mitään, kuulemma ei vaan ole nälkä ja lisäksi kokee pahoinvointia tuon uuden lääkkeen vuoksi. Harmillista.

ap

Lue lääkkeen tuoteseloste. Siellä ne on lueteltu.

Vierailija
10/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne palaa ja voi olla hetken aikaa jopa aiempaa vahvempina.  Lisäksi on lääkkeitä, jotka eivät vaikuta libidoon, vaikutukset riippuu lääkkeestä.

Ei aina palaa joissain harvoissa tapauksissa.

"Yleisimpiä ja kiusallisimpia SSRI-lääkkeiden sivuvaikutuksia ovat seksuaaliongelmat, kuten erektiohäiriöt, haluttomuus, tunnottomuus ja vaikeus saada orgasmia. Toisin kuin monet muut sivuvaikutukset, seksuaaliongelmat kestävät usein koko lääkityksen ajan. Joissain harvoissa tapauksissa seksuaalisuus ei ole palautunut, vaikka lääkitys on lopetettu."

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/masennuslaakkeille-on-annettu-…

Vierailija
11/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jointilla masennus olisi lähtenyt minuuteissa. Tämän voin sanoa kokemuksen äänellä. Hyvät savut auttaa enemmän kuin masennuslääkkeet. + ne aiheuttaa reaktioita joita painiessa unohtaa viimeistään masennuksen.

Mulle se ja sama ketä tai mitä uskotte. Voitte kokeilla omalla luvalla tai jatkaa miten haluatte. Sen avun saa ilmaiseksi itse kasvattamalla. Että jos nyt joku puolustus omiin puheisiini niin en ole rahojenne perässä.

Vierailija
12/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassu aloitus. Olen itse kokeillut elämäni aikana yli kymmentä eri masennuslääkettä, suurin osa ei ole vaikuttanut yhtään mitenkään mihinkään(= ei ole tehonnut). Se lääke, joka tehosi, nosti elämänlaadun ja toimintakyvyn ns. normaalille tasolle, ja on yks pahamaineisimmista lääkkeistä vieläpä. Just sellainen, jota syytetään täälläkin jatkuvasti kaikesta pahasta, mitä maailmassa tapahtuu. :p

Ps. Mitä seksijuttuihin tulee, nämä asiat voivat muuttua: ekat 3kk oli itselläni kuiva kausi päällä lääkkeiden aloituksesta, sitten seksielämä parani kertaheitolla kun opin saamaan orgasmeja yhdynnässä. Kyllä, lääkityksen aikana!

Itse olin koko aikuisiän nuoresta aikuisesta SSRI masennuslääkkeissä vuosia ja seksuaalisuus on kuin muisto vain. Harrastaessa seksiä jouduin usein feikkaamaan nautintoni koska mistään fyysisestä kosketuksesta en vaikka kuinka hinkkasi saanut kuin vaimean orgasmin enää loppuvuosina masennuslääkkeiden käyttöä. Esimerkiksi suuseksiä en halunnut sen takia koskaan harrastaa, koska se tuntui vaivaannuttavalta, koska genitaalialue tuntui turralta. Minulla kumminkin oli alkuvuosina lääkettä seksuaalielämä, mutta yhä vähemmän koin seksin nautinnolliseksi tunto-ongelmien takia. Uskoisin tämän liittyvän lääkitykseen, sillä ongelmat alkoivat lääkityksen myötä ja mitä korkeampi annos oli, sen enemmän minulla oli ongelmia seksuaalipuolella. Kerran alkuvuosina lopetin lääkkeen ja palauduin sen jälkeen kuukausissa normaaliksi, toisen kerran jälkeen en palautunut.

Kun lopetin, tuntui, että tuntoherkkyys ensin nousi lopettaessa kunnes muuttui lähes kivuliaaksi, ja orgasmi on ollut käytännössä täysin mielihyvätön siitä asti. En myöskään koe seksuaalista halua ollenkaan enää, mikään ei " väräytä viisaria." (Nainen olen)  Jos olen jotain vaimeaa halua tuntenut, se usein loppuu ennen aikojaan. Tunnen itseni seksuaalisella tasolla täysin kuolleeksi. Kuin jokin kytkös aivot sukupuolielimet olisi kadonnut, enkä tunne alapäässäni mitään.

Olen kärsinyt ilmiöstä nimeltä PSSD eli post ssri sexual dysfunction minkä jotkut lääkärit eivät väitä olevan olemassakaan, mutta olen netistä löytänyt kaltaisiani. Joskus tuntuu, etten jaksa enää tämän ongelman takia, mutta toisaalta on elämässä muutakin kuin seksi. Oma parisuhde on ollut vuosia seksitön, sen jatkumisesta en vain tiedä, koska tiedän, että syvällä sisimmässään mies haluaisi seksiä. Minulle seksi tuntuu ajatuksena vaikealta, koska se muistuttaa siitä kuinka en ole enää kuka olin seksuaalisella tasolla joskus ja ongelmat sillä saralla tuntuvat kaameilta.

Jos yhden asian olen oppinut tässä elämässä on se, että jos saa tällaisia haittoja lääkkeistä, lääkärit usein laittavat nämä mielenterveyden piikkiin. Olen ollut koe-eläin näiden lääkkeiden suhteen. Siltä tuntuu lähes joka päivä miettiessäni vuosia kestänyttä lääkkeiden käyttöä.

Tällaista en toivo pahimmalle vihamiehellenikään.

Vierailija
13/13 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mieheltä otettu varastorauta eli ferritiini arvo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme