Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten ei-lääketieteellinen ympärileikkaus tulisi kieltää yksiselitteisesti sukupuolesta riippumatta

Vierailija
18.09.2018 |

Ei uskonnonvapaus mene henkilökohtaisen koskemattomuuden yli.

Kansalaisaloitepalvelun sivuilta löytyy kaksi aloitetta tähän liittyen. Valitettavasti kansalaisaloitteiden linkkaaminen palstalle on estetty.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin tuliski

Vierailija
2/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten korvien rei'ittäminen alle 18-vuotiailta tulee myös kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, eikö sitä sitten ole jo kielletty?? Luulin, että näin olisi.

Vierailija
4/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvien reiät umpeutuvat, irtileikattu klitoris tai esinahka ei taas vain kasvakaan takaisin. Mutta kyllä, voitaisiin hyvin asettaa rei'ittämisillekin jokin järkevä ikäraja ja estää  siten mm. vauvojen korvarei'itykset.

Vierailija
5/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikeskus MedFin silpoo pikkulapsia ihan Helsingissä, hyvällä rahalla ja lääkäriliiton kannan vastaisesti :)

On btw yhä enemmän ja enemmän juutalaisiakin, jotka ovat luopuneet poikavauvojen ympärileikkaamisesta, mutta säilyttäneet muut osat perinteistä ja uskosta ongelmitta.

Vierailija
6/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvien reiät umpeutuvat, irtileikattu klitoris tai esinahka ei taas vain kasvakaan takaisin. Mutta kyllä, voitaisiin hyvin asettaa rei'ittämisillekin jokin järkevä ikäraja ja estää  siten mm. vauvojen korvarei'itykset.

Kyllä ainakin itse toivoisin, ettei korviani olisi vasten tahtoani rei'itetty. Niihin tulee jatkuvasti jotain töhnää ja pientä tulehdusta. On tietysti vähemmän vakava, mutta silti itsemääräämisoikeuden loukkaus.

Vierailija
7/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan siihen lakiin sisältyy myös intersukupuolisten lasten esteettinen tai sosiaalinen kirurgia.

Vierailija
8/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laittomasti lähtömaassa ympärileikkauttamassa käyviltä pitäisi turvapaikka peruuttaa, jos siellä kerran on turvallista matkailla lasten kanssa.

Vierailija
9/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin itse toivoisin, ettei korviani olisi vasten tahtoani rei'itetty. Niihin tulee jatkuvasti jotain töhnää ja pientä tulehdusta. On tietysti vähemmän vakava, mutta silti itsemääräämisoikeuden loukkaus.

Nosta pahoinpitely syyte,ei kenenkään korvia reiitetä ilman asianosaisen lupaa.

Vierailija
10/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta pahoinpitely syyte,ei kenenkään korvia reiitetä ilman asianosaisen lupaa.

Luulen, että asia on jo vanhentunut kun teosta on useampi vuosikymmen, tekijästä ei tietoa ja mummo, joka homman järjesti, on jo haudassa. Itkin kyllä 3-vuotiaana lohduttomasti, enkä olisi halunnut ainakaan enää toiseen korvaan reikää. Reikien 'umpeutuminenhan' tarkoittaa arpikudoksen muodostumista reikään, ei "parantumista".

Vierailija
11/11 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei lapsena korvia reijitetty.

Nyt olen 33 eikä vieläkään reikiä.

Miksi mun pitäisi ne edes hommata?

Ainakaan multa ei viety sitä vaihtoehtoa valita itse.

Tatuointi mulla taas on kädessä. Sen otin viitisen vuotta sitten.