Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vanhalle olette hankkineet vielä talvihaalarin?

Vierailija
16.09.2018 |

Juttelin kolmasluokkalaisen tytön kanssa talvihaalarin hankkimisesta ja hän oli vähän kahden vaiheilla, toisaalta haluaisi toisaalta ehkä ei. Ulkoilee paljon ja itse näkisin, että olisi se vielä hyvä hankkia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariin

Vierailija
2/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun ei laitettu (eskarissa oli), kotona pihalla taisi olla vielä 10-11-vuotiaana haalari. Lapsi (tyttö tämäkin) itse viihtyi siinä, oli nopeampi pukeakin kuin erikseen housut ja takki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä kunnon pilkkihaalarin. Tarkeni sydäntalvena järvenselällä.

Vierailija
4/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mites vanha toi faija on, 76v vissiin. Tarpeen mukaan mennään kenen tahansa kohdalla, eikä iän. Pienellä etsimisellä löytyy aika muodikkaitakin, tosin voi joutua nettikaupasta tilaamaan.

Vierailija
5/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ekaluokkalaisilla on usein vielä haalareita. Toisella luokalla on usein toppapuku.

Vierailija
6/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa oli haalari ja kouluun mennessä takki ja housut.

Vierailija
7/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos tyttö päättää, että ei halua haalaria, ei sitä pakko ole hankkia. Mutta mietin sitä, että jos hän itse jää jahkailemaan eikä osaa päättää, niin onko se väärin, jos vähän "autan valinnassa" ja sanon, että no hankitaan nyt se haalari? Ei kai tuon ikäistä nyt vielä sentään kiusata haalarista?

Vierailija
8/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki jos tyttö päättää, että ei halua haalaria, ei sitä pakko ole hankkia. Mutta mietin sitä, että jos hän itse jää jahkailemaan eikä osaa päättää, niin onko se väärin, jos vähän "autan valinnassa" ja sanon, että no hankitaan nyt se haalari? Ei kai tuon ikäistä nyt vielä sentään kiusata haalarista?

Hyvä haalari on kallis. Hankkisin haalarin vain siinä tapauksessa, että lapsi oikeasti tajuaa sen, että haalari on sitten normaali arkinen ulkoiluvaate, joka puetaan kelin mukaan automaattisesti, eikä siitä ruveta eteisessä keskustelemaan, että laitetaanko haalaria vai eikö laiteta ja etsäviitsis laittaa haalaria.

Vierailija
9/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 -vuotiaalle miehelle. Hankin koska ei itse suostunut hankkimaan ja pakotan käyttämään koska muutoin ei lainkaan käyttäisi.

Vierailija
10/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää kolmasluokkalaiselle.

Vierailija
11/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

52-vuotiaana hankin ja kauan se kestikin.  Nyt lähden mieluummin talveksi etelään.

Vierailija
12/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmän ostin viimentalvena, sopinee vielä ensi talvenakin. Likka menee viitoselle. Ja osaa laittaa sille luokan pukeutumispoliisille jauhot suuhun. Vähän noita yli 140cm on ollut hankala löytää, mutta ruotalaisissa ja norjalaisissa nettikaupoissa onnistaa. Niin kauan ostan kuin pyydetään.

Vierailija
13/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika menee jo kasille. Olen ostanut vaikka valittaa ja ei suostuisi käyttämään. Samaa mantraa jo kuusi vuotta. Haluaisi jo mieluummin siirtyä toppatakkiin, itse olen sitä vastaan. Haalari on yksinkertainen ja käytännöllinen.

Vierailija
14/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans enää kolmasluokkalaiselle hankkisi, paitsi ehkä jos harrastaa esim. laskettelua tai pilkillä käyntiä tai muuta missä on kätevä olla.

Isommalla lapsella tulee käyttöä takille ilman toppa-alaosaa esim. kauppareissuilla. Joten 2-osainen kätevämpi jo tossa iässä, mun mielestä.

Vierailija
15/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo eskariin ostettiin kaksiosainen puku. Sellaiset toppahousut joissa lahkeet menivät laskettelumonon päälle ja oli kunnon lumilukot.

Ei olis kolmasluokkalainen ikipäivänä meillä haalariin suostunut ja itsekin pidän takki + housut yhdistelmää monikäyttöisempänä. Esim. jonnekin kaupungille voi laittaa ihan vaan farkut ja sen toppiksen eikä tarvitse laahustaa jossain kuumassa haalarissa.

Ei ole kyllä mellä kaksiosainen puku mitenkään ulkoilua vaikeuttanut.

Vierailija
16/16 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmän ostin viimentalvena, sopinee vielä ensi talvenakin. Likka menee viitoselle. Ja osaa laittaa sille luokan pukeutumispoliisille jauhot suuhun. Vähän noita yli 140cm on ollut hankala löytää, mutta ruotalaisissa ja norjalaisissa nettikaupoissa onnistaa. Niin kauan ostan kuin pyydetään.

Mitä merkkiä/mallia tuo nykyinen on? Onko se käytännössä ihan "lastenhaalari", eli samanmallainen kuin pienillä? Ja esim. lenkit laitetaan kenkien alle? Meillä jossain vaiheessa tuli noista noista lenkeistä kitinää, mutta kun otettiin vähäksi aikaa pois, tajusi sitten itsekin, että liikkuessa parempi, että ne on paikallaan eikä lumi pääse kenkiin, joten laitettiiin sitten takaisin.