Onko kellään kokemusta saksalaisista kylpylöistä?
Ollaan lähdössä saksaan lomalle ja mies ehdotti, että käytäisiin jossain niistä paikallisista kylpylöistä.
Juu tiedän että siellä ollaan alasti ja mä olen ihan sinut sen asian kanssa, mutta minkälainen meno niissä muuten on? Saako olla rauhassa vai onko jotain puskakyttääjiä? Vai valvotaanko siellä ettei meininki mene liian hurjaksi?
Kommentit (16)
Tässä vielä blogipostaus Liquidromista:
http://www.urbaaniviidakkoseikkailijatar.fi/nakuilua-berliinin-liquidro…
Saa olla rauhassa. Meno on hyvin aikuismaista lasten puuttuessa ja paikat ovat hiljaisia. Jos siellä rupeaa metelöimään niin saa paheksuntaa osakseen.
Olen käynyt useita kertoja saksalaisessa kylpylässä, enkä ole ikinä törmännyt mihinkään puskakyttäilijöihin. Ihmiset käyttäytyvät kohteliaasti ja keskittyvät omiin asioihinsa. Puskista puheenollen voisin sanoa vielä sen, että noissa paikoissa melkein kaikki ovat ajelleet oman puskansa kokonaan pois.
Jos Suomessa ollaan saunassa kuin kirkossa, niin saksalaiset ovat kuin katedraalissa. Siellä ei saa puhua, iho ei saa koskea lauteita ja löylyseremonia pudottaa leuan lattiaan tai naurattaa mahdottomasti. Kuukkeli löytää tarinoita ja ohjeita.
Berliinissä toinen erinomainen paikka on Vabali Spa Hauptbahnhofin lähettyvillä. Ehdottomasti paras kylpylä jossa olen koskaan ollut. Täydellinen paikka stressin lievitykseen ja ulkopuolisen maailman unohtamiseen. Viime vierailulla ainoa "häiriötekijä" oli lähellämme ollut vähän liian kovaa puhunut miesjoukko joka koostui nuorista suomalaisista miehistä. Berliinissä on liikaa suomalaisia!
No ei kyllä olla alasti! Ihan tavallisia kylpylöitä. Mekin oltiin siellä huippuisossa kylpylässä, jossa oli hiekkaranta ja kaikkea. Ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä olla alasti! Ihan tavallisia kylpylöitä. Mekin oltiin siellä huippuisossa kylpylässä, jossa oli hiekkaranta ja kaikkea. Ihan tavallista.
Ei kaikkialla ollakaan alasti, mutta aika monessa paikassa ollaan, joten kannattaa tehdä pientä tutkimusta ennen kuin menee. Varmaan jossain lapsiperheille suunnatuissa paikoissa ollaankin uikkarit jalassa.
Aachenissa samassa uimapukukylpylä ja saunamaailma, jossa ollaan alasti.
Onko tietoa Berliinin hotelleista missä on kylpyläosasto missä miehet ja naiset voivat olla alasti keskenään?
Oon majoittunut Berliinissä John F Arcotel -hotellissa, jonka saunaosastolla ei ollut erillisiä tiloja naisille ja miehille: https://www.arcotelhotels.com/en/john_f_hotel_berlin/wellness_fitness/
Eikö tuolla nouse kalu pystyyn kun katselee naisia?
Münchenin lähellä olevassa isossa kylpylässä/vesipuistossa käytiin. Eipä muuta ero suomalaisiin paikkoihin kuin että siistimpää, isompaa ja ei kulahteneisuutta. Ja vesi sekä ilma ihanan lämmintä. Saunoja oli muistaakseni pyyhe ja nakuversioita vähän niin kuin jossain Flamingossa vai oliko se Holiday Clubin kylpylöissä. Olisi ollut ihanan kuuloinen aikuisten puoli, mutta lasten vuoksi ei tullut tutustettua. Säännöt vähän absurdit, raskaana oleville suositeltiin tamponia (toivon että tämä oli mun käännösvirhe), yksi vesiliuku oli vain miehille (noh onhan sitä Suomessakin tapahtunut todistettavasti naiselle intiimialueen vamma jalat harallaan laskiessa hitaammassa liuussa kuin tuolla) ja saunojen säännöt saksalaiseen tyyliin piiitkät. Ainut miinus oli että kaikki suomalaiset kylpylät ovat tuntuneet tuon jälkeen tunkkaisilta ja pieniltä. Ei pidä kokea luksusta jos siihen ei ole jatkossa jatkuvasti varaa /mahdollisuutta....
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolla nouse kalu pystyyn kun katselee naisia?
Mene veteen, katso alastomia vosuja altaiden reunamilta ja runkkaa speket ulos.
Vierailija kirjoitti:
Alasti ollaan ja suihkusta tulee kaasua.
Mitä kaasua? Mulla on aina ollut unelmissa paneskella sellasta saksalaista valkyyri naista ja että se nainen hokisi samalla ''jaah jaah jaah''.
Tämä on ainakin ihan siisti paikka:
https://www.liquidrom-berlin.de/en/index.php
Ja hieno!