Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihoni haisee hielle vaikka pesin kaks kertaa?

Vierailija
16.09.2018 |

Siis kainalon iho? pesin palasaippualla ja suihkusaippualla kaksi kertaa, ei auta :(?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki ei haise.

Vierailija
2/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä peset liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka myös voi vaikuttaa.

Vierailija
4/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hikesi on syöpynyt ihosi huokosiin

Vierailija
5/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa peseytyä. Hanki avustaja.

Vierailija
6/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalista. Minulla yläkropan iho haiskahtaa noin viikon ennen kuukautisia.

Vierailija
7/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonaalista. Minulla yläkropan iho haiskahtaa noin viikon ennen kuukautisia.

Mulla meni kuukautiset jo.. tosiaan kävin suihkussa ja  2 kertaa ja osaan kyllä pestä itteni, silti haisen

Vierailija
8/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällä oleva paitasi haisee ja tarttunut ihoon.Tai et ole pessyt tarpeeksi laajalta alueelta sitä kainaloa.

Vierailija
9/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällä oleva paitasi haisee ja tarttunut ihoon.Tai et ole pessyt tarpeeksi laajalta alueelta sitä kainaloa.

laitoin ihan puhtaan paidan..ja pesin koko kainalon alueen ja muutkin alueet läheltä..ja pesin vielä 2 kertaa

Vierailija
10/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista karvat juurineen. Niihin haju pinttyy.

Vierailija
11/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesiä kainaloihin. Haju veks.

Vierailija
12/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on todennäköisesti kainalossa sellaista bakteerikasvustoa, joka haisee. Ehkä kainalon olosuhteet ovat sellaiset, että bakteerikasvusto viihtyy. Joku asioista paremmin ymmärtävä voi korjata, mutta mä ajattelen, että kun iholla on sen luonnollinen, hapan ph, sen bakteerikantakin on todennäköisemmin hyvälaatuinen. Saippuat ovat usein emäksisiä, joten ne saattavat nostaa ihon ph-arvoa (onko näin - en ole varma, mutta näin olen järkeillyt). Mä oon ratkaissut nämä ongelmat useamman perheenjäsenen kohdalla näin (kahdella sama ongelma kuin sinulla, yhdellä jalkojen haju): 1) pesu happamalla pesuaineella (apteekin Avecyd paras), 2) käsittely etikalla. Jalkoja voi liottaa etikkavedessä, mutta kainaloita ei oikein voi, joten parasta vain sivellä laimennettua etikkaa iholle suihkussa ja antaa vaikuttaa hetki. Myös sitruunaa voi kokeilla.

Kokeilemisen arvoista. Kannatta myös pestä puuvillaiset paidat 60 asteessa ja liottaa etikassa niitä paitoja, jotka eivät kestä kuumempaa pesua.

Vierailija
13/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Tein aloituksenkin siitä tässä joku aika sitten. Neoamiseptilla haju lähtee lähes täysin, kun laittaa suihkun jälkeen. Etikkaakin voisin vielä kokeilla.

Vierailija
14/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli tullut napaan tulehdus, joka haisi kuulemma aivan järkyttävältä. Oli alkuun pessyt ja puunannut itseään ja vaihtanut vaatteita tiuhaan, eikä helpottanut, kun ei ollut pessyt hajun lähdettä. Syyn löydettyään lopulta tarvitsikin jotain oikeita troppeja, että vaiva parani. En tiedä, voiko kyseisen hajun sekoittaa hikeen, mutta tarkista nyt varmuuden vuoksi, onko napasi kunnossa.

Vierailija
15/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesiä kainaloihin. Haju veks.

Käsidesi todella auttaa hajuun, mutta kun tappaa iholta bakteereja desinfioimalla, tappaa myös niitä hyviä bakteereja, ja se voikin johtaa sitten toisenlaisiin ongelmiin. Siksi kannattaa kokeilla ennemmin sellaista hoitoa, joka suosii sitä ihon luonnollista bakteerikantaa, olen järkeillyt.

Vierailija
16/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni oli tullut napaan tulehdus, joka haisi kuulemma aivan järkyttävältä. Oli alkuun pessyt ja puunannut itseään ja vaihtanut vaatteita tiuhaan, eikä helpottanut, kun ei ollut pessyt hajun lähdettä. Syyn löydettyään lopulta tarvitsikin jotain oikeita troppeja, että vaiva parani. En tiedä, voiko kyseisen hajun sekoittaa hikeen, mutta tarkista nyt varmuuden vuoksi, onko napasi kunnossa.

Niin se napakin pitää pestä.

Vierailija
17/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se napakin pitää pestä.

Ennen kaikkea napa pitää kuivata, koska kosteassa bakteerit lisääntyvät iloisemmin.

Vierailija
18/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vauvan talkkia ei ainakaan ärsytä ihoa.

Vierailija
19/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajele kainalokarvat.

Vierailija
20/21 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus huomaan, että vaikka pesen saippualla, pesen silti huolimattomasti ja hiki haisee Kainaloiden pitäminen karvattomina, kainalokuoppinen saippuoiminen kunnolla ja kunnollinen huuhtelu auttaa. Monesti kainalokuopat vaan tulee pestyä huonosti. Ensin enin hiki pois huuhtomalla, sitten huolellinen saippuointi ja lopulta kunnon huuhtelu.