Miksi seksuaalivähemmistöä kutsutaan sateenkaari-ihmiseksi?
Mä en ainakaan haluaisi, että itseäni niin kutsuttaisiin. Jos halutaan, että ihmiset ovat yhdenvertaisia seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta, niin miksi nimittää heitä millään nimillä. Sama kuin heterot luokiteltaisiin joksikin päivänsäde-ihmisiksi. Tai tyhmät ihmiset kukka-ihmisiksi. Mitä tuo kiva etuliite tuossa auttaa...
Kommentit (13)
Eiköhän se tule siitä että sateenkaari kuvaa seksuaalivähemmistöjen moninaisuutta. Sateenkaaressa on monta väriä mutta kaikki samassa kaaressa, hiffaatko. Tämä on siis vain arvaus koska en tiedä.
Minä en todellakaan kutsu itseäni sateenkaari-ihmiseksi enkä myöskään halua, että kukaan muu luokittelee minua miksikään sateenkaarinuoreksi. Olen ihan vain nuori. Tai muissa yhteyksissä ihan vain ihminen, tyttö ja opiskelija, en sateenkaari-ihminen, sateenkaarityttö tai sateenkaariopiskelija. Rakastun kehen rakastun, se etten koe sukupuolta pariutumiseni kannalta poissulkevaksi tekijäksi ei tee minusta mitään yhteiskunnan erityisjäsentä tai muuten omituista. Olen vain minä enkä ala itseäni muiden ennakko-oletusten takia lokeroimaan mihinkään sateenkaari- tai kukkaisihmismuottiin.
-16v joka on rakastunut sekä tyttöihin että poikiin
Ajatus siitä miltä esim. lapsesta tuntuu, kun hänen perhettä kutsutaan sateenkaari-perheeksi sai minut pohtimaan tätä. Että lapset jo oppivat, ettei kuitenkaan ollakaan tavallisia vaan ERILAINEN perhe.. - ap
Koska heille elämä ei ole pelkkää musta-valkoista ja harmaata. He sallivat vaihtoehdot, elämän värit ja monimuotoisuudet. Heille erilaisuus on hyväksyttävä olomuoto, se koostuu kaikista sateenkaaren väreistä.
No, sateenkaaren saivat juutalaisilta symbolikseen, koska juutalaisille sateenkaari symboloi ”jumalan lupausta olla tuhoamatta maailmaa uudestaan, tekivätpä he millaista syntiä tahansa”, vapaasti kääntäen -
https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/2770455/jewish/What-Is-t…
Jos seksuaalivähemmistöt olisivat tasa-arvoisessa asemassa niin politiikassa kuin yleisessä henkisessä ilmapiirissä, ei varmaan olisi tarvetta yrittää ryhmäytyä ajamaan omia asioitaan. Mutta edelleen monet kokevat epätasa-arvoa ja yrittävät parantaa omia olosuhteitaan. (Turha huudella että kaikki ovat tasa-arvoisia jos ei ole nähnyt elämää vähemmistön näkökulmasta...)
Sateenkaarilippu on 70-luvulla tehty moniarvoisuutta kuvaava lippu. Seksuaalivähemmistöissä on useita pieniä alaryhmiä, mutta kun he tekevät yhteistyötä, sateenkaarilippu on otettu heitä kaikki edustavaksi symboliksi ja arvojaan kuvaavaksi. Eivät kaikki ole automaattisesti sateenkaari-ihmisiä jos ovat vähemmistössä, mutta he voivat halutessaan tunnustautua niin.
Ei ole vaikeaa.
Miksi tämä viesti pitää kokoajan poistaa?
Asianomaiset itse tunnustavat roolinsa asiassa ja ihan omalla sivustollaan? Tekeekö totuus kipeää; little butt-hurt? Ei löydy vasta-argumentteja - edes ad hominem-tyyppisiä? Yrittäkää nyt edes...
Eli - juutalaisten rooli homoagendan edistämisessä on huomattava - toisaalta, jos tämän tuo esille, on foliohattu ja antisemiitti - toisaalta taas, kun ex-varapresidenttin Joe Biden puheessaan kiittää juutalaisten roolia (Hollywood, kansalaisjärjestöt) asiassa, asia uutisoidaan Israelissa asti, missä väki taputelee itseään selkään hyvin tehdystä työstä -
https://www.tikkun.org/nextgen/how-jews-brought-america-to-the-tipping-…
"He voivat halutessaan tunnustautua niin."
No kun eivät mielestäni voi, vaan jopa neuvolassa heitä kutsutaan niin ihan heiltä kysymättä haluavatko he, että heitä kutsutaan sateenkaari-perheeksi.
-ap
He itse ovat keksineet sen. Peitenimi sekalaiselle pervoporukalle.