Mitä ruokaa teillä syödään tänään?
Mä otin juuri kaalilaatikon uunista, tuoksu on herkullinen.😋
Kommentit (82)
Kuha Walewska syödään tänään. Pitäis mennä keittelemään kalalientä kunhan jaksais nousta tästä sohvalta.
Pyttipannua. Perunoita keittelen siihen.
Tänään on 15 vuotiaan tyttäremme toivomaa ruokaa, eli paahtopaistia ja uunijuureksia. Ruoka tulee olemaan varmasti tosi hyvää.
Ribsejä ja salaattia
Viimeisiä grillaussäitä viedään...
Broilerinfilettä ja punaista riisiä. Ostin sittarista heräteostoksena tuollaista Vegy-uutuutta, eli intialainen kasviscurry ja sitä oheen. Eilen maisteltiin saman sarjan bologneseä spagetin kanssa. Ihan mukavan makuista oli ja tuote on lisäaineeton. Hinta (tarjous) taisi olla 1.75e prk ja siitä riittää iso annos kahdelle ainakin.
Teen yleensä soosit itse, mutta joskus sitä haluaa päästä helpolla.
Olen lasten kanssa kolmistaan kun mies reissussa, ajattelin pienen nakkikeiton tehdä lounaaksi. Mulla on sulamassa myös iso paketti jauhelihaa, en oo vielä päättänyt mitä siitä tulee. Lasagne vois olla mukava ja siitä riittäis huomisellekin. Toisaalta mulla on siellä perunoitakin mitkä pitäis käyttää, voi olla että tulee myös vaikka valkosipuliperunat ja lihapullat, jää nähtäväksi.
Saa nähdä - söin juuri pois viimeiset palat tekemästäni herkullisesta jauhelihapizzapiirakasta. Kenties jauhelihakastiketta, kun pitää käyttää pois ostamiani tarjoussipuleita, ennenkuin menevät vanhaksi. Niin, jauhelihakastiketta perunoilla, ja uunituoreita sämpylöitä siis.
T. Lidl-mies.
Espanjalainen perunamunakas olis tarkotus väsätä. Munia on vähän liikaa nii pitäs keksii ruokia mihin tuhota ne.
Makaronilaatikkoa hieman erilaisena versiona.
Lohimedaljonkeja ja jotain niiden kanssa.
Tonnikalamakaroonia katkarapu-pussikeitolla ryyditettynä. Olen kesämökillä ja syön pois kesän viimeisiä ruokavarastoja.
Mennään ulos syömään, minulle jotain vegaania, mies varmaan ottaa jotain lihaa.
Ostin eilen 30kpl munia tarjouksesta ja en muistanut että kotonakin oli täys kenno. Aamupalaksi oli kokkelia ja iltapalaksi teen munakkaat. Päivällä teen kananmunakastiketta, perunoita ja aurajuustosavulohta. Munalla mennään 😊
Vois ehkä leipoakkin.
Täällä myös kaalilaatikkoa ja sen kanssa metsäsienisalaattia, eilen löydettiin lasten kanssa metsästä kangas- ja haaparouskuja :)
Söin just! Eilen tehtyä maksakastiketta, jossa kantarelleja, sipulia, kermaa. Höyrytettynä, luomua; porkkanoita, kukkakaalta ja romaneskua. Päälle ripottelin runsaasti puolukoita sellaisenaan, ei siis sokeria. Illalla teen kanapataa, johon paljon purjoa ja paprikoita. Kanapalat laitoin juuri marinoitumaan. Noita porkkanoita jne. höyrytä taas kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikkoa hieman erilaisena versiona.
Onko tämänsyksyinen hittijuttu - Aurajuustoinen versio jossa on mukana kaalia, mausteena meiramia, lihalientä munamaidon sijaan ja kaikki on laitettu raakana uunioon?
Flammkuchenia pitkästä aikaa. Lidlissä oli Munsterjuusto tarjouksessa, ostin eilen 5 kiekkoa:)
Ei jaksa mitään kunnon ruokaa, ollaan oltu muuttamassa kaveriperhettä jo pari päivää ja tänään vielä viimeisiä kuormia.
Meillä on tuolla porkkana-linssi-kukkakaalicurrya ja riisiä valmiina, että se varmasti pitäis syödä loppuun. Mulla on mieheni kanssa ollut yhdistetty remontti- ja työskentelyrupeama, joten en oo edes ajatellut tän päivän ruokia. Eilen oli hummusta ja kasviksia, illalla pakastepizzaa.