Verenpainelääkkeen sivuoireet, väsymys
Onko teille verenpainelääke aiheuttanut kovaa väsymystä ja voimatonta oloa? Välillä äkkiä noustessa silmissä sumenee ja on huono olo. Aloitin kuurin muutama viikko sitten.
Kommentit (25)
Ei ole onneksi mitään sivuoireita ollut ikinä.
Seuraatko RR-arvojasi kotona? Jospa tämä nimenomainen lääke ei sovi juuri sinulle. Milloin kontrolliaika lääkäriin?
Krka on lääketehdas...
Vierailija kirjoitti:
Lääke on Valsartan Krka.
Ap.
Ikinä kuullutkaan.
Olen mitannut kotona ja arvo on nyt alle 120/70-80. Lääkäriajan tilaan myöhemmin. Varmaan kannattaa soittaa aika pian.
Jospa se liittyisi siihen. Nyt äsken paine oli 117/74.
Nyt makoillessa on ihan hyvä olo, mutta seisoessa ja kävellessä ja touhutessa tulee huonompi olo.
En tiedä, miten yleinen tämä lääke on. Netistä ei löytynyt hakusanalla mitään kokemuksia.
Ap
Kannattaa kysyä lääkäriltä, jospa tuo valmiste ei vain sovi sinulle.
Mulla valsatanlaski verenpaineen ja sykkeen aika alas.en taida uskaltaa syödä näitä
Vierailija kirjoitti:
Nyt makoillessa on ihan hyvä olo, mutta seisoessa ja kävellessä ja touhutessa tulee huonompi olo.
En tiedä, miten yleinen tämä lääke on. Netistä ei löytynyt hakusanalla mitään kokemuksia.
Ap
Millainen oli verenpaineesi ennen kuin alotit lääkityksen?
miksi kelan kautta maksamme sinunkin lääkkeet kun noilla paineilla et niitä edes tarvitse. lääkärit saavat palkkion kun luulo sairaille kirjoittelee paine ja kolestrooli lääkkeitä ja kela maksaa. suomalaisilta 3/4 turhista lääkkeistä pois.
Hyvä verenpaine vai onko yläpaine liian pieni?
Mulla on paineet 200 euroa velkaa olen.
Isälläni oli huimausta kävellessä. En tiedä mikä verenpainelääke.
Mulla tuli tuollaiset oireet, kun verenpaine laski liian alhaiseksi. Vähennettiin sitten lääkitystä.
Yleensä verenpainelääkityksen annostusta voidaan säätää ja/tai vaihtaa lääke toiseen. Ota yhteyttä lääkäriin.
No mitkä ovat sivuoireet käyttämässäsi verenpainelääkkeessä? Olet kai lukenut lääkkeen tiedot tarkkaan pakkauksessa?
Kärsin verenpaineesta n puoli vuotta. En käyttänyt lääkettä ja nyt olo on normaali, ollut jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin verenpaineesta n puoli vuotta. En käyttänyt lääkettä ja nyt olo on normaali, ollut jo kauan.
Oletko mitannut verenpainettasi? Usein korkea verenpaine ei anna mitään sellaista oiretta, jonka itse huomaisi. Jatkuva korkea verenpaine ei tee hyvää verisuonille, aivoille ja sydämelle.
Vierailija kirjoitti:
miksi kelan kautta maksamme sinunkin lääkkeet kun noilla paineilla et niitä edes tarvitse. lääkärit saavat palkkion kun luulo sairaille kirjoittelee paine ja kolestrooli lääkkeitä ja kela maksaa. suomalaisilta 3/4 turhista lääkkeistä pois.
-Nuo paineet taitaa olla juuri niiden lääkkeiden ansiota.
Jospas kerrot mikä lääke.