Vanhentaako laihtuminen aina?
Vai voiko se nuorentaa?
Rypyt ainakin nousevat pinnalle rasvan lähtiessä.
Kommentit (18)
Mutta kroppa voi näyttää paremmalta kun ei ole mummomaista pyöreyttä.
Riippuu myös kuinka paljon laihtuu ja mikä on lähtötilanne. Yleisesti ottaen sekä yli- että alipaino vanhentaa.
Jotkut ovat painon takia tätimäisiä/tanttamaisia muumimammoja. Silloin laihduttaminen nuorentaa usein koko olemusta. Vaikka tulisikin ryppyjä.
Olen nähnyt molemmanlaisia tuloksia laihtumisesta, siis sekä nuorentavia että vanhentavia. Kun tätini laihtui paljon nelikymppisenä, hänen ihonsa jotenkin kiristyi samalla ainakin kasvoissa, eikä todellakaan ollut kiristyttänyt sitä, köyhä yh kun oli tuolloin. Hänellä tulos oli siis nuorentava.
Toisaalta monilla iho löystyy ja rypistyy jonkin verran lahtuessa, ainakin jos kiloja putoaa ihan kymmeniä.
Yli 25-vuotiaana vanhentaa aina. Sitä nuorempana saattaa vielä palautua, mutta tämäkin on yksilöllistä.
Riippuu ihmisestä. Itse olen laihtunut hitaasti parissa vuodessa yli 20kg ja kukaan ei meinaa uskoa että olen lähemmäs 30v vaan ihmiset veikkaa yleensä 21-25v. En ole ollut aina ylipainoinen vaan olin pari kolme vuotta. 4 vuotta vanhassa passikuvassa näytän ainakin 10v vanhemmalta kuin nyt. Paastoamisen nuorentavaan vaikutukseen uskon.
Kyllä laiheliinit ovat aina ryppyisempiä kuin lihavammat ihmiset. Työkaverin mies löysi nuoremman jokunen aika sitten ja heitti vaimon pihalle. No, tää vaimo joka siis on mun työkaveri, rupes juoksemaan ihan sikana ja laihtui nopeasti. Nyt näyttää ihan kaameelta ryppyläjältä ja ihan suoraan sanottuna ainakin 70-vuotiaalta. Sen ex-mies sen sijaan näyttää maksimissaan 40-vuotiaalta kun olen sitä pari kertaa nähnyt uuden vaimonsa kanssa. En ihan tarkkaan tiedä, minkä ikäisiä todella ovat mut käsittääkseni jotain 52-55-vuotta. Mieluummin itse olen vähän pyöreä ja huonompikuntoinen kuin näytän kurttuiselta mummolta viiskymppisenä. Ei sellainen luuranko ole miellyttävä edes katsella eli tuskinpa hoikka kroppa edes on kenenkään mieleen. Ainakin kaikki töissä on kauhistelleet sen rupsahtanutta ulkomuotoa. Että ei se laihtuminen aina iloinen asia ole.
Kyllä se usein nuorentaa kun taikinamaisuus lähtee painon mukana
Mun kokemuksen mukaan laihtuminen vanhentaa vanhempia ihmisiä, kun ihonalainen rasvakerros pienenee ja siten iänmukainen ryppyisyys tulee paremmin esiin. Nuorempi ihminen taas voi laihduttuaan vaikuttaa nuorentuneelta, kun lössähtänyt olemus normalisoituu.
Liiallinen laihtuminen ehkä, muuten ei aina. Jotkut lihavat ihmiset näyttävät jopa nuoremmilta laihdutettuaan normaalipainoon.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kroppa voi näyttää paremmalta kun ei ole mummomaista pyöreyttä.
35+ ikäinen nainen alkaa näyttää helposti mammamaiselta/ikäisekseen vanhemmalta, jos on ylipainoa. Kilot vanhentaa. Siksi itse olen tehnyt muutoksia elämäntapoihin, jotta saisin muutaman ylimääräisen kilon pois ja olemusta sitä kautta raikkaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä laiheliinit ovat aina ryppyisempiä kuin lihavammat ihmiset. Työkaverin mies löysi nuoremman jokunen aika sitten ja heitti vaimon pihalle. No, tää vaimo joka siis on mun työkaveri, rupes juoksemaan ihan sikana ja laihtui nopeasti. Nyt näyttää ihan kaameelta ryppyläjältä ja ihan suoraan sanottuna ainakin 70-vuotiaalta. Sen ex-mies sen sijaan näyttää maksimissaan 40-vuotiaalta kun olen sitä pari kertaa nähnyt uuden vaimonsa kanssa. En ihan tarkkaan tiedä, minkä ikäisiä todella ovat mut käsittääkseni jotain 52-55-vuotta. Mieluummin itse olen vähän pyöreä ja huonompikuntoinen kuin näytän kurttuiselta mummolta viiskymppisenä. Ei sellainen luuranko ole miellyttävä edes katsella eli tuskinpa hoikka kroppa edes on kenenkään mieleen. Ainakin kaikki töissä on kauhistelleet sen rupsahtanutta ulkomuotoa. Että ei se laihtuminen aina iloinen asia ole.
Vielä kamalampi näky on läski ja huonokuntoinen.
Minä olen keski-ikäinen ja laihduttanut hissukseen pois useamman kilon ylipainon normaalipainoon. Väsymys on kadonnut, vyötärö löytynyt, askel keventynyt, mieli piristynyt. Miten ihmeessä tällainen muutos voisi vanhentaa?
Minulle jäi aavistuksen roikkuva leukalinja ja nasolabiaalijuonteet ovat näkyvämmät, kun pudotin 30 kiloa painoa.
Vartalo lisäsi ennen ikääni 20 vuodella, kun koko olemus on tanttamainen. Leukoja oli monta ja silmät viiruina pallomaisissa kasvoissa.
Vanhenin tai en, elämänmuutoksen jälkeen minua lähestyvät miehet nuortuivat 20 vuodellla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen keski-ikäinen ja laihduttanut hissukseen pois useamman kilon ylipainon normaalipainoon. Väsymys on kadonnut, vyötärö löytynyt, askel keventynyt, mieli piristynyt. Miten ihmeessä tällainen muutos voisi vanhentaa?
Katso peiliin niin huomaat itsekin. Muut ovat jo huomanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin niin huomaat itsekin. Muut ovat jo huomanneet.
Huomanneet saman kuin itsekin: voin entistä paremmin, ja se jos mikä nuorentaa.
Yksilöllistä