Suurin osa aikuisista ymmärtää, että roskia ei heitellä kadulle. Miksi tupakoitsijat sitten ovat niin vähä-älyisiä, että
kuvittelevat heillä olevan oikeus tiputtaa se tumppi ihan mihin tahansa?
Kommentit (55)
Noh noh ap, mitäpä jos opettelisit asiallisemman keskustelutavan.
Tosi on, että tupakantumpit päätyvät herkästi luontoon. Niin on perinteisesti toimittu ja tavat muuttuvat hitaasti. Ei luulisi olevan kovin vaivalloista kuljettaa mukana metallirasiaa, johon tumpata, mutta toki jos ei pidä tumppeja ongelmana, ei yritä sitä ongelmaa ratkaistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh ap, mitäpä jos opettelisit asiallisemman keskustelutavan.
Myrkyllisiä roskia tahallisesti ympäriinsä levittävistä ei oikein voi keskustella asiallisesti.
Mistä tahansa asiasta voi keskustella asiallisesti, jos tahtoo. Sulta sellainen tahtotila selvästi puuttuu. Älä sitten itke, jos saat yhtä kiukkuisia vastauksia.
Silloin kun vielä poltin niin ikävä kyllä viskasin sen tumpin kadulle ilman kummempia omantunnon tuskia. Se mikä on outoa on se, että en koskaan heittänyt esim. tyhjää purkkapakettia tai muuta vastaavaa roskaa kadulle, vaan tunnollisesti kiikutin sen lähimpään roskikseen. Miksi en toiminut näin tumpin kanssa? En todellakaan osaa sanoa. Anteeksi :(
Tupakoijat heittävät sekä askin että tumpit. Kävellessäni nostan roskia roskiksiin ja eniten maassa on tupakka-askeja.
Oletan, että tupakointi vaikuttaa ihmisten ajatteluun ja lisää roskaamishalua.
Roskiksia tarvisi olla huomattavasti enemmän, samoin tuhkiksia. Tuleeko kaupungille halvemmaksi palkata ihmisiä keräämään roskia kadulta, kuin tyhjentämään roskiksia? Täällä lahdessa ei ole tarpeeksi roskiksia (ja ne harvat on usein tupaten täynnä ja pursuavat kadulle), samoin penkkejä on todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Roskiksia tarvisi olla huomattavasti enemmän, samoin tuhkiksia. Tuleeko kaupungille halvemmaksi palkata ihmisiä keräämään roskia kadulta, kuin tyhjentämään roskiksia? Täällä lahdessa ei ole tarpeeksi roskiksia (ja ne harvat on usein tupaten täynnä ja pursuavat kadulle), samoin penkkejä on todella vähän.
Roskiksen puuttuminen ei tosin ole mikään peruste heittää roskia kadulle. Jos sen roskan lähteen on jaksanut kantaa mukanaan, kyllä jaksaa myös roskan kantaa kotiin/seuraavaan roskikseen.
En itse polta enää, mutta aikanaan inhotti kun tumpit haisivat ihan jumalattoman pahalle ja se oli syy miksi heitin ne kadulle. Häpesin toki, mutta en voinut muutakaan.
Eikö tupakointi jo itsessään ole lähinnä idioottien harrastus, joten ei kai voi paljoa odottaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa ei ole tuhkiksia kaduilla kuten sivistysmaissa. Heitänkö käydessäni seuraavan kerran roskikseen ja aiheutan tulipalon?!
Tuhkiksen voi myös kantaa itse mukana, ei aina pidä odottaa, että jotkut muut järjestävät kaiken. Itselläni on taskutuhkis, sellainen pieni peltilaatikko, johon laitan omat tumppini.
Niin, ja sen röökin voi stumpata myös kunnolla huolrllisedti niin, ettei se enää pala, ja sitten heittää sitten roskikseen, jos ei halua taskutuhkista kantaa.
Roskisten puute ei oikeuta ketään roskaamaan. Jos ei roskiksia ole, fiksu ihminen kantaa pussia tai tupakantumppien kyseessä ollessa metallirasiaa tai tiivistä muuta pientä purkkia mukanaan.
Tupakointi - tyypillinen WT:n tuntomerkki.
En kans ymmärrä
Ehkä jotkut kuvittelee, että se maatuu. Virhekuvitelma: se ei maadu. Ikinä.
Kun niihin tupakka-askeihin on nykyisin painettu vaikka mitä uhkauksia ja varoituksia, kuolevien lasten ja syöpäisten keuhkojen kuvia, niin miksi ei edes toiselle puolelle askia voisi laittaa selkeän informaation: käytetty tupakka kuuluu roskikseen, ei maahan, koska se ei maadu ja saastuttaa siinä vaiheessa ei vain keuhkojasi vaan luontoa ja vesistöjä.
Kuka on reipas ja tekis tästä aloitteen? Koska mitä sen sitten väliä vaikka ihminen itsensä tappaa, mutta täytyykö helkutti vieköön pilata samalla koko maapallo?
Ja tumpit on ongelma? Ei vaivaa vanhustenhoidon puutteet, ei koulukiusaaminen, eikä terveydenhuollon jonot ja romuttaminen? Mene keräämään niitä tumppeja, jos ne niin häiritsee. Hullu.
Ei niitä voi roskikseen laittaa nehän sytyttää roskat palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi - tyypillinen WT:n tuntomerkki.
Tulitko juuri vuodesta 2014 raikkaine ajatuksinesi?
JiiÄl kirjoitti:
Ja tumpit on ongelma? Ei vaivaa vanhustenhoidon puutteet, ei koulukiusaaminen, eikä terveydenhuollon jonot ja romuttaminen? Mene keräämään niitä tumppeja, jos ne niin häiritsee. Hullu.
Oletko sama joka spämmää näitä vaikkapa ilmaston lämpenemiseen liittyviin keskusteluihin? Aina joku tulee takavasemmalta ENTÄ VANHUKSET MUREHTIKAA VANHUKSISTA samalla kun itse ei tee asialle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa ei ole tuhkiksia kaduilla kuten sivistysmaissa. Heitänkö käydessäni seuraavan kerran roskikseen ja aiheutan tulipalon?!
Tuhkiksen voi myös kantaa itse mukana, ei aina pidä odottaa, että jotkut muut järjestävät kaiken. Itselläni on taskutuhkis, sellainen pieni peltilaatikko, johon laitan omat tumppini.
Niin, ja sen röökin voi stumpata myös kunnolla huolrllisedti niin, ettei se enää pala, ja sitten heittää sitten roskikseen, jos ei halua taskutuhkista kantaa.
Jep, näin minä teen. Sieppaa vaan niim hemmetisti, kun joku idiootti kategorisoi kaikki samaan nippuun. Minä näin tänään, kun marketin pihalla auto pysähtyi, heitti ovesta ulos jotakn muoviroskaa ja jatkoi matkaa. Mikseivät autoilijat osaa heittää roskia roskiin? Kaikki autoilijat on perseestä ja yhtä idiootteja kuin se, joka roskat ulos heitti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän huono. Olen monessa maassa törmännyt esim. Siihen, että naiset eivät polta kadulla ollenkaan. Se on joko vanhanaikaista ja seksististä tai sitten sivistystä. Katsojan silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sen röökin voi stumpata myös kunnolla huolrllisedti niin, ettei se enää pala, ja sitten heittää sitten roskikseen, jos ei halua taskutuhkista kantaa.Jep, näin minä teen. Sieppaa vaan niim hemmetisti, kun joku idiootti kategorisoi kaikki samaan nippuun. Minä näin tänään, kun marketin pihalla auto pysähtyi, heitti ovesta ulos jotakn muoviroskaa ja jatkoi matkaa. Mikseivät autoilijat osaa heittää roskia roskiin? Kaikki autoilijat on perseestä ja yhtä idiootteja kuin se, joka roskat ulos heitti.
Vähän huono vertaus. Erittäin harva autoilija tekee noin. Useimmat tupakoija stumppaavat maahan.