Miksi korkeakouluissa biletetään niin paljon?
Oikein pitää olla opiskelijajärjestöt järjestämässä näitä ryyppäjäisiä, ihan kuin opiskelijat itse eivät kykenisi halutessaan bilettämään ilman moisia organisaatioita.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska voidaan.
Niin, ei amiksissa tai lukioissa vaan ole moisia opiskelijajärjestöjä, jotka järjestävät bileitä yms. toimintaa. Ja työssäkäyvät nuoret aikuisetkin pystyvät ryyppämään vapaa-ajallaan ilman niitäkin.
Lukiossa ja amiksissa on aika moni vielä alaikäisiä.
Se on vain se korkeakoulujuttu ja yhteisöllisyys. Bileissä on helppo tutustua uusiin ihmisiin.
Mutta tutustutaanhan lukiossa ja amiksessakin ilman mitään institutionaalistettua bilettämistä.
Varsinkin AMK:ssa siihen on oikein hyvät mahdollisuudet, kun joka tunti kuitenkin opiskellaan yhden ja saman luokan kesken.
Lukion aikaiset tuttavuudet oli suunnilleen samat, kuin yläasteella. Yliopistossa luennoilla harvoin näky samoja naamoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit rutistaan, et opintotuki ei riitä?
Ei riitäkään ja siksi pitää käydä töissä. Itse en käytä alkoholia ja kuussa taitaa mennä max 50e biletykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitäkään ja siksi pitää käydä töissä. Itse en käytä alkoholia ja kuussa taitaa mennä max 50e biletykseen.
Miten sulla menee noin paljon biletykseen, jos et käytä alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla menee noin paljon biletykseen, jos et käytä alkoholia?
Miten olisi sellaiset kuin ruoka, kulkeminen ja muut juomat? :D
Ja tämä liittyi asiaan miten? Idea ilmeisesti se, että tuloista saa valittaa vain, jos ne eivät riitä koirankoppiin ja kaurapuuroon?
Yksihän noiden bileiden idea on juuri se, että kun kokoonnutaan ainejärjestön tiloihin juomaan kaupanhinnoilla, niin se on edullisempaa kuin mikään muu.
Kun asut soluasunnossa ja rahaa ei ole, niin opiskelijatapahtumat on edullinen tapa nähdä muita ihmisiä. Vai oliko sun idea, että jengi istuu kopissaan viisi vuotta poistumatta sieltä koskaan, koska rahat eivät saa riittää siihen.