Raikkaan tuoksuinen pyykinpesuaine?
Mikä olisi sellainen pyykinpesuaine joka tuoksuisia raikkalle mutta ei liian voimakkaalle?
Kommentit (34)
Omo pikkujätti maltillisesti annosteltuna. Tiivistettä ei paljoa tarvita per koneellinen.
Hajustamaton pyykinpesuaine, huuhteluaineeksi etikkaa. Siinä raikkaan pyykin salaisuus.
Mä käytän pyykkietikkaa. Ihanan tuoksuista, vaikka aika kallista...
Ei sellaista pesuainetta olekaan.
Kokeile laittaa koneeseen huuhteluaineen sijaan pyykkietikkaa. Siitä saa oikeasti raikkaan tuoksun vaatteisiin.
Googlaa esim. Le Pere Pelletier.
Mistä pyykkietikkaa saa? Saako lähimarketeista?Hinta?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile laittaa koneeseen huuhteluaineen sijaan pyykkietikkaa. Siitä saa oikeasti raikkaan tuoksun vaatteisiin.
Mua ärsyttää, että tuota Le Pere Pelletier pyykkietikkaa ei saa tavallisista ruokakaupoista, tuoksuu hyvälle mutta en viitsi mennä johonkin sisustusliikkeeseen varta vasten sitä ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, että tuota Le Pere Pelletier pyykkietikkaa ei saa tavallisista ruokakaupoista, tuoksuu hyvälle mutta en viitsi mennä johonkin sisustusliikkeeseen varta vasten sitä ostamaan.
Täytyy laittaa ruokakauppoihin palautetta että tätä haluttaisiin :) niiden sisäänostajat tuskin on edes tietoisia tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyiskö Stockalta tai Sokoksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyiskö Stockalta tai Sokoksista?
en asu kummankaan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pyykkietikkaa saa? Saako lähimarketeista?Hinta?
Kulkurin Kartanonn Kaunis pyykkietikka -merkkiä saa tokmannista ja Prismasta. Puolen litran pullo maksaa 8-10 euroa, mutta sitä pitää laittaakin vain muutama rkl. :) Haju voi olla outoa, koska se on etikkaa, mutta etikka haihtuu pois, kun vaatteet kuivuvat, mutta pyykkeihin jää hyvä tuoksu.
Pyykkietikka on myös siitä hyvää, että sitä voi laittaa lähes kaikkeen, mm. urheiluvaatteisiin, johon tavallista huuhteluainetta ei voi laittaa.
Jotain pyykkietikkaa saa Tokmannilta
Serto! ensinnäkin on kotimainen, ei tuoksu liikaa, pesee hyvin.
Ohiksena etsin omenantuoksuista huuhteluainetta ja löysin Softlanin jossa lukee kuitenkin Apple Blossom. Omenankukka kai tuoksuu erille kuin omena?
Serto on miedosti hajustettu, kuivatus on kuitenkin merkittävä osa pyykin raikkautta, pitää olla tila missä ilma vaihtuu ja pyykki kuivuu tarpeeksi nopeasti, muuten haisee tunkkaiselle hajusteidenkin yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksullista pyykkietikkaa on erittäin helppoa ja halpaa tehdä itse. Etikkaan sekoitetaan haluamansa tuoksuista eteeristä öljyä 10-20 tippaa, siinä se.
Mä luotan myös pyykkietikkaan, se on loistoaine monestakin syystä. Mut mä teen sen itse ja säästän, koska kaupan valmiit on oikeasti sikakalliita. Ei siinä tarvi kun tavallista väkiviinaetikkaa ja eteeristä öljyä 15-20tippaa/0,5litraa etikkaa. Öljypullo maksaa tuoksusta riippuen 3€-> ja on riittoisaa tavaraa. Saa verkkokaupoista ja vissiin luontaistuotekaupoista, en tiedä onko tavan marketeissa... Annostelu sama kuin kaupan etikassa eli 2-3 rkl/koneellinen pyykkiä. Vaihdoin tähän hiljattain ja oon ollu tosi tyytyväinen. Varsinainen pesuaine vaihtelee jonkun verran, mutta etikkaa laitan aina. Ihanan tuoksuista pyykkiä tulee :)
Laitetaanko tuo pyykkietikka koneen pesuainekoteloon vain pesupalloon?
Ariel. Ehdottomasti paras kaikista.
Olen kokeillut varmaan kuutta eri merkkiä, ja kaikissa muissa tuoksu vaan on liian voimakas.
Ariel tuoksuu "vaan" puhtaalta pyykiltä. Ja silloinkin vaan, kun läheltä haistaa.
Tykkään!
Ja ihanan isoja kokoja, ei tarvii koko ajan olla ostamassa lisää. Aina käytän myös pesupalloa.
Omo strawberry& lily kiss