Työkkäri sos. Ohjaaja
Jäin työttömäksi työnhakijaksi toukokuussa, olen ollut kotona useamman vuoden lasten kanssa. Keskiviikolle aika työkkäriin jossa mukana sosiaali ohjaaja. MIKSI ihmeessä???
Kommentit (6)
Varmaan aika peruskäytäntö jos olet ollut pitkään pois työelämästä. Vähän outoa kyllä, kun sulla on ollut hyvä syy (lapset) olla kotona etkä ole mitenkään muuten vaan yhteiskunnasta syrjäytynut sossutapaus. Toivottavasti tapaamasi sosiaaliohjaaja on fiksu ja asiallinen tyyppi. Ei ole nimittäin itsestäänselvyys. Eräs korkeasti koulutettu ja työelämässä huippuasemassa ollut läheiseni sai vaikean työuupumuksen ja jäi joksinkin aikaa downshiftaamaan ja pois työelämästä. Lopulta päätti vaihtaa alaa ja joutui asioimaan jossain kuntoutuspalveluissa sosiaaliohjaajien kanssa. Hän kertoi, että sosiaaliohjaajat olivat olleet tosi yksinkertaisia tapauksia, joilla ei ollut hänelle mitään annettavaa. Lisäksi sosiaaliohjaajat olivat kohdelleet tätä sukulaistani alentuvasti ja pitäneet häntä ihan idiottiina, vaikka kyseessä on todella älykäs, korkeasti koulutettu ja omilla ansioillaan todella hyvin rahaa tienannut ihminen. Hänen tilallaan minä olisin jo ärähtänyt niille sosiaaliohjaajille, ja näyttänyt heille "paikkansa", mutta tuo sukulainen on niin fiksu ja kohtelias, että oli osannut jättää sosiaaliohjaajien tökeröt kommentit omaan arvoonsa.
Kuntouttavan työtoiminan/kartoittavan jakson yrittävät varmaan aloittaa sinulle.
Siihen palaveriin tulee todella usein sosiaaliohjaaja mukaan, kun sen kuntouttavan toiminnan järjestää kunnan sosiaalitoimi. Vai mikä se nyt onkaan oikealta nimeltään.
Apulaisoikeuskansleri antoi päätöksen kuntouttavasta työtöiminnasta, muutama päivä sitten. Ketään työkykyistä, huolimatta työttömyyden pituudesta, kunnan sakkomaksujen uhalla, ei saa ohjata kuntouttavaan työtoimintaan. Olkaa tarkkana!
,
Vierailija kirjoitti:
Apulaisoikeuskansleri antoi päätöksen kuntouttavasta työtöiminnasta, muutama päivä sitten. Ketään työkykyistä, huolimatta työttömyyden pituudesta, kunnan sakkomaksujen uhalla, ei saa ohjata kuntouttavaan työtoimintaan. Olkaa tarkkana!
,
Kerrotko mulle tyhmälle, mistä tuon päätöksen voisin lukea, virallisestikin. Kiitos ☺
Mipatsu kirjoitti:
Jäin työttömäksi työnhakijaksi toukokuussa, olen ollut kotona useamman vuoden lasten kanssa. Keskiviikolle aika työkkäriin jossa mukana sosiaali ohjaaja. MIKSI ihmeessä???
Koulutuksesi on puutteellinen nykyisille työmarkkinoille. Sosiaaliohjaajankin kirjoitit kahdesti väärin.
Koska työllistymisesi näyttää vaativan erityistä tukea. Olet nyt ollut työttömänä 4 kk, sitä ennen vuosia lasten kanssa kotona, joten kaikesta päätellen töihinmeno ei olekaan helppo asia.