Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa vittumaista duunia vielä hetki?

Vierailija
11.09.2018 |

Nyt arvon av selviytymiskeinot kehiin. Olen ollut 8 vuotta työssä, joka olisi periaatteessa ihan ok paitsi, että vuoden verran katsellut täysin kusipäisiä esimiestä ja mitta alkaa olla niin täynnä, että miltei itken vitutuksesta päivittäin.

Uusi duuni on haussa ja ala ihan hyvin työllistävä, mutta kyllä tässä useampi kuukausi vielä menee ennen kuin täältä pois pääsen. Jos ei olis perhettä ja asuntolainaa hanskat olis jo naulassa.

En taatusti ole eka tässä tilanteessa. Millä ootte jaksaneet? Saanneet pään pidettyä kasassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa. Toivoisin myös neuvoja tähän.

Vierailija
2/8 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kohtalotoveri:)

T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein sen liikkeen, että olin ahdollisimman vähäntekemisissä pomon kanssa ja yhteydenotot spostilla. Mulla helpotuksena, että pomon toimisto ei mun työpisteessä, samassa rakennuksessa kylläkin. Hyväksyin, että onpaska ja envoi asialle mitään. Helpotti.

Vierailija
4/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ainoastaan työasioista pomon kanssa, mikäli sen kanssa on pakko puhua. Ole absoluuttisen asiallinen kaikessa, älä provosoidu ja pidä mielessä koko ajan että homma kyllä loppuu. Älä kerro kellekään että olet lopettamassa, vaan pidä se omana salaisuutenasi jotta se ei mene pomon korviin. Voimaa saat siitä tiedosta ettei pomo tiedä mitä on tulossa.

Puhu tilanteesta ystäviesi ja puolisosi kanssa. Jos et voi puhua, kirjoita. Kirjoita kaikki muistiin, se auttaa jäsentämään koko tilannetta mielessäsi ja voit saada monia hyödyllisiä oivalluksia tilanteestasi.

Keskity töihin ja vain töihin. Jos vittuilua tulee, pyyhkäise se vaikka aivan fyysisesti pois edestäsi. Pidä mielessäsi että pomo on sairas ja on lähinnä säälittävä. Loukkauksia älä ota henkilökohtaisesti, vaan anna niiden valua kuin vesi hanhen selästä. Pidä katseesi tulevaisuudessasi äläkä anna nykytilanteen päästä ihosi alle. Kaikki paska loppuu aikanaan ja olet alkanut tekemään asialle jotakin, kuten pitääkin.

Terveisin, kohtalotoveri.

Vierailija
5/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu ainoastaan työasioista pomon kanssa, mikäli sen kanssa on pakko puhua. Ole absoluuttisen asiallinen kaikessa, älä provosoidu ja pidä mielessä koko ajan että homma kyllä loppuu. Älä kerro kellekään että olet lopettamassa, vaan pidä se omana salaisuutenasi jotta se ei mene pomon korviin. Voimaa saat siitä tiedosta ettei pomo tiedä mitä on tulossa.

Puhu tilanteesta ystäviesi ja puolisosi kanssa. Jos et voi puhua, kirjoita. Kirjoita kaikki muistiin, se auttaa jäsentämään koko tilannetta mielessäsi ja voit saada monia hyödyllisiä oivalluksia tilanteestasi.

Keskity töihin ja vain töihin. Jos vittuilua tulee, pyyhkäise se vaikka aivan fyysisesti pois edestäsi. Pidä mielessäsi että pomo on sairas ja on lähinnä säälittävä. Loukkauksia älä ota henkilökohtaisesti, vaan anna niiden valua kuin vesi hanhen selästä. Pidä katseesi tulevaisuudessasi äläkä anna nykytilanteen päästä ihosi alle. Kaikki paska loppuu aikanaan ja olet alkanut tekemään asialle jotakin, kuten pitääkin.

Terveisin, kohtalotoveri.

Kiitos näistä neuvoista, ne lohduttivat. T vastaaja nro 1

Vierailija
6/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ihan hyvin työllistävä, mutta joudut roikkumaan huonossa työssä?

Vierailija
7/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, voimaa tilanteessa tarvitaan myös. Ei vain lohdutusta.

Voimaa saa juuri ylempänä kirjoittaneen hyvistä neuvoista. Sitä omaa voimaantumista, rajojen tuntemista.

Ei saa päästää ketään paskakikkaraa pilaamaan omaa päivää.

Assertiivisuus on lääkettä, joka tepsii. Otetaan joka päivä.

Voit ajatella jo olevasi täysin ulkona ja vapautunut vanhasta, koska suunnitelma löytyy.

Vierailija
8/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ihan hyvin työllistävä, mutta joudut roikkumaan huonossa työssä?

Hyvä työssään olevan ei koskaa tarvitse roikkua työssään vaan hänellä on aina takataskussa pari muutakin työpaikkaa. Eli ap ei ole tainut luoda niitä verkostaja vaan olettanut hyvien aikojen olevan ikuisiks ajoiksi ansaittuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi