Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan miettinyt, että olet osa yhteiskuntaa, et yksilö?

Vierailija
11.09.2018 |

Esim. sulla on oltava pankkitili saadaksesi esim. eläkkeesi. Toki jotain muutakin rahaliikennettä kulkee pankin kautta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että omalla kohdalla tämä on itsestään selvyys. Itselleni ja läheisilleni olen ensisijaisesti yksilö, mutta suurimmalle osalle "lopuista" olen osa yhteiskuntaa. Tiedän myös, että yhteiskunnassakin minulla on tietty arvo ja kaikkien arvo ei ole sama, vaikka yhtäläiset ihmisoikeudet ja yksilön arvo meillä onkin. 

Vierailija
2/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensisijaisesti yksilö. Yhdessä muiden yksilöiden kanssa muodostan yhteiskunnan. Marxilaisessa ajattelussa olen massaa tai luokkaa, mutta sitä ideologiaa vierastan syvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on yksilö, itse ainakin olen yksilö. Pitäisi enemmän suhtautua yksilönä ei osana jotain massaa

Vierailija
4/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osa yhteiskuntaa vaan microsoftia.

Vierailija
5/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaava otsikko, mutta mikä tuo teksti oli?

Vierailija
6/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti olen kuitenkin yksilö, yksilöistä se yhteiskunta muodostuu. Mitä miettimistä siinä on?

Vierailija
7/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti olen kuitenkin yksilö, yksilöistä se yhteiskunta muodostuu. Mitä miettimistä siinä on?

Näin juuri. Tämä on se tavallinen länsimainen ajattelutapa. Jaan itsekin tämän ajatuksen.

Vierailija
8/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksilö. Rajoitettu sellainen, tekopyhän yhteiskunnan takia.

Vierailija
9/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että omalla kohdalla tämä on itsestään selvyys. Itselleni ja läheisilleni olen ensisijaisesti yksilö, mutta suurimmalle osalle "lopuista" olen osa yhteiskuntaa. Tiedän myös, että yhteiskunnassakin minulla on tietty arvo ja kaikkien arvo ei ole sama, vaikka yhtäläiset ihmisoikeudet ja yksilön arvo meillä onkin. 

Kyllä mä ajattelen kaikkia ihmisiä mielestäni ensijaisesti yksilöinä. Esimerkiksi jos näen kaupassa vartijan, niin en ajattele, että nuo vartijat ne aina vainoaa että ihmiset eivät varastele, vaan ajattelen, että tuossapa on ihminen joka on päätynyt tekemään ammatikseen tätä. Silloinkin jos jollakulla on joku selkeä rooli, niin helposti ainakin lyhyesti mietin tarinaa tämän yksilön käytöksen taustalla.

Vierailija
10/10 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksilö. Olen ensisijaisesti minä ja sitten vasta joku muu. minä. ihminen. äiti. nainen. vaimo. ystävä. ulkomaalainen. suomalainen.