Mitä sellaista olet nuorena tehnyt mitä et kertoisi omalle teini-ikäiselle
Tuli vaan mieleen kun ystävän tyttö oli nyt ajellut alaikäisenä autolla. Ei aiottu kertoa, että niin teki äitinsäkin nuorena
Kommentit (45)
Varsinaisesti ei ole mitään, josta en teini-ikäisilleni voisi puhua tai ole puhunut. Ihan tavalliset sekoilut on tullut koettua. Ei se ole mikään salaisuus.
Toki yksityiskohtia en halua kertoa ihan normaaleista häveliäisyyssyistä. En ala mummolassa luennoimaan, että tässä matolla me iskän kanssa pantiin teini-ikäisinä ja sitten pestiin sitä mattoa paniikissa. Tai tämä tuoli meni rikki kun jyskytettiin siinä niin kovalla tahdilla joka viikoanloppu. (Mummolan sisustus ei ole kauheasti muuttunut yli 20 vuoteen).
Vierailija kirjoitti:
Colette, kun et syö ja sun kroppa on pakosti kokoajan ketoosissa, ni eiks sun hengitys haise ihan kuolemalta? Tiesitkö että mikään sokerittoman purkan syöminen ei siihen hajuun auta mitään, vaikka niin luulet? Koska se haju tulee jostain syvemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Niin colette se mies ei varmaan hirveesti haluu pussailla ja tai että puhut sen lähellä :D sen hajun haistaa kauas.
Tottakai syön ja vieläpä ihan säännöllisesti, 3krt päivässä! Asia erikseen mitä ja paljonko ruokaa vedän. Hengitykseni haisee vain aamuisin, jolloin hampaani myös pesen. Samoin teen illalla. Purkkaa syön harvoin, suuvettä käytän usein. SDni pitää kanssani suutelemisesta ja tekee sitä omaan makuuni liikaa. Älä siis huoli, suuhygiani on kunnossa :D.
Olen surullinen puolestasi. Olet hyvin eksyksissä. Tuolla tiellä satuttaa itseään, tulee kylmäksi ja kyyniseksi.
"Ei salassa puhdistu synnit, vaan täytyy ne tunnustaa ja valohon kaikki tuoden uus elämä aloittaa". Et voi salata tällaista elämäntapaa uudelta mieheltä. Valheelle ei voi rakentaa kestävästi. En tuomitse enkä halveksi, mutta haluan kertoa, että voit päästä tuosta täysin ja sydämestäsi vapaaksi. Jeesus on sitä varten.
Colette kirjoitti:
En koskaan paljastaisi nykyistä työnkuvaani. Harrastan seksiä rahaa vastaan huomattavasti itseäni vanhemman ja varakkaamman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen surullinen puolestasi. Olet hyvin eksyksissä. Tuolla tiellä satuttaa itseään, tulee kylmäksi ja kyyniseksi.
"Ei salassa puhdistu synnit, vaan täytyy ne tunnustaa ja valohon kaikki tuoden uus elämä aloittaa". Et voi salata tällaista elämäntapaa uudelta mieheltä. Valheelle ei voi rakentaa kestävästi. En tuomitse enkä halveksi, mutta haluan kertoa, että voit päästä tuosta täysin ja sydämestäsi vapaaksi. Jeesus on sitä varten.
Colette kirjoitti:
En koskaan paljastaisi nykyistä työnkuvaani. Harrastan seksiä rahaa vastaan huomattavasti itseäni vanhemman ja varakkaamman miehen kanssa.
Olin kylmä jo alkujaan, tästä on paha kylmetä :D Tietenkin salaan tämän tulevalta mieheltäni! Tulisi olla täysin kahjo tästä puhuakseen. Suhde olisi siinä. Eikä kyse ole valheesta. JOKAISELLA on menneisyydessään asioita, joista ei puolisolleen puhu. Kaikkea ei ole tarkoitettu jaettavaksi. Uskontohölinät voi säästää uskovaisille....
Aloin polttaa tupakkaa 13-vuotiaana, käytin säännöllisesti alkoholia 15-vuotiaasta lähtien ja aloitin myös seksielämän 15-vuotiaana. Oman lapseni kahlitsen patteriin 18-vuotispäivään saakka :D
Ihan positiivista ehkä, että itsellä ei ole lapsia, niin ei tarvitse valehdella heille. Ei mulla tosin muita luurankoja ole kaapissa kuin että olen kokeillut huumeita. Vähän niin ja näin, onko sen kertomisessa jotain pahaa vai ei. Sitä paitsi olin reippaasti yli 20 tällöin.
En välttämättä aio hieroa lasteni naamaan miten nuori olin kun aloin seurustella mieheni ja heidän isänsä, tuolloin selvästi itseäni vanhemman pojan kanssa.
Ja alkoholinkäyttöni oli vaarallista, mutta minulla kävi niin hyvä tuuri ettei siitä saa edes varoittavaa esimerkkiä.
Voisin kyllä kertoa, että olen alaikäisenä jokusen kerran juonut ja kännissä polttanut tupakkaakin, mutta niissä nyt ei ollut mitään ihmeellistä, olin aika kiltti. Sitten täysi-ikäisyyden puolella koetut yhdenillan jutut kyllä jättäisin mainitsematta...
En kertoisi, että itse teini-ikäisenä suutelin toisinaan välitunnilla omaa lukio-opettajaani luokassa suljettujen ovien takana ja annoin mm kuvata itseäni alasti (typerää). Naimisissa oleva mies. En oikeastaan tiedä, mitä tekisin tai sanoisin, jos muutettaisiin lapsuuden kotikunnalle ja teini menisi samaan lukioon kuin minä (mulla on harvinainen sukunimi, jonka haluaisin myös lapsille, jos niitä tekisin, joten tunnistettaisiin kyllä niin kuin näissä pikkulukioissa aina kytätään, kuka on kenen sukua), koska ko. opettaja saattaa hyvin vielä opettaa siellä. Oli silloin nuori, vasta valmistunut.
Itselläni ei ole lapsia, mutta siskolle lapsia on siunaantunut useampia. Olen aina ihmetellyt, miten kilttejä nämä nuoret ovat. Ei murkkusekoiluita, seurusteluja, eikä mitään kapinointia. Itse sekoilin samanikäisinä ja vielä huomattavasti nuorempana viinan kanssa, liftailtiin kaverin kanssa pitkin teitä ja lähdettiin muutenkin joskus tuntemattomien miesten matkaan. Onneksi mitään ikävää ei kuitenkaan koskaan tapahtunut. Näistä olen kyllä pitänyt suuni kiinni siskoni lasten seurassa. Ehkä nuoret ovat nykyään fiksumpia kuin ennen, ainakin päihteiden käytön suhteen. Ja jotenkin viattomampia, en tiedä. Mutta hyvä, jos näin on. Toki nuoriakin on joka lähtöön.
Toki nykyään nuorille tilanne on siinä mielessä erilainen, että netti vie suuren osan vapaa-ajasta. Ennen nettiä ei ollut, joten piti keksiä muuta tekemistä. Eikä se tekeminen aina ollut ihan siitä fiksuimmista päästä.
En mitään - kyllä mun lapseni tietävät montakin tempaustani teini-iältä.
Ei niissä mitään salattavaa ole.
Kännäsin aika älyttömästi. Harhailin tunteja Helsingin keskustassa niin humalassa, etten tajunnut, mitä kautta pääsee kotiin. Harrastin yhdenyönsuhteita ihan ventovieraiden kanssa. Toivottsvasti teinini on fiksumpi kuin minä...
Olin ns "kadonnut lapsi" 14 vuotiaana. Kerroin vanhemmilleni että olen lapsenlikkana yhdessä tuttavaperheessä kesän. En tiennyt että olin jäänyt kiinni valheesta pari päivää lähtöni jälkeen, tämän perheen äiti kun oli soittanut mun vanhemmilleni. Olin kateissa yli 2kk, asuin landella luokkakaverini mökillä ja vanhemman pojan luona. Välillä soitin kotiin (yleisestä puhelimesta, ei ollut kännyköitä) ja sanoin että olen ok. Kun tulin kotiin juuri ennen koulun alkua sain elämäni viimeisen selkäsaunan. Aiheesta.
Sitäkään ei vanhempani tienneet että join ekat kännit 11v:nä ja minulle tehtiin abortti 15v:nä.
Niin vain minusta kasvoi kuuliainen, kouluttautunut ja työtätekevä 4 lapsen äiti:) Mun lapset on olleet paljon kiltimpiä kuin minä ikinä teininä!! Eivätkä he tiedä em jutuista mitään
Vierailija kirjoitti:
Aloin polttaa tupakkaa 13-vuotiaana, käytin säännöllisesti alkoholia 15-vuotiaasta lähtien ja aloitin myös seksielämän 15-vuotiaana. Oman lapseni kahlitsen patteriin 18-vuotispäivään saakka :D
Älä kahlitse se on pahinta mitä voit tehdä. Sen sijaan pidä huolta ja tietyt rajat.
En ajatellut kertoa huumeidenkäytöstä,yhdenillanjutuista tai kuinka nuorena aloitin päihteidenkäytön.
Ajelin autolla kännissä. Harrastin irtosuhteita. Harrastin alaikäisenä humalassa kolmenkimppaa narkkaripariskunnan kanssa (Tämä oksettaa eniten). Ja itse en siis ole koskaan koskenut huumeisiin. Varastelin kaupasta, jäämättä koskaan kiinni. Jouduin juoppoputkaan 16-vuotiaana.
Lopulta minustakin kuitenkin (onneksi) tuli ihan kelpo kansalainen. Käyn töissä ja maksan verot niinkuin kuka tahansa muukin.edes lähipiiri ei tiedä kaikkea menneisyydestä.
N35
Vierailija kirjoitti:
Ajelin autolla kännissä. Harrastin irtosuhteita. Harrastin alaikäisenä humalassa kolmenkimppaa narkkaripariskunnan kanssa (Tämä oksettaa eniten). Ja itse en siis ole koskaan koskenut huumeisiin. Varastelin kaupasta, jäämättä koskaan kiinni. Jouduin juoppoputkaan 16-vuotiaana.
Lopulta minustakin kuitenkin (onneksi) tuli ihan kelpo kansalainen. Käyn töissä ja maksan verot niinkuin kuka tahansa muukin.edes lähipiiri ei tiedä kaikkea menneisyydestä.
N35
Jos olit alle 16-v ja aikuisen pariskunnan kanssa , vieläpä kännissä seksiä harrastamassa, niin sinut on ra *skattu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Jos olit alle 16-v ja aikuisen pariskunnan kanssa , vieläpä kännissä seksiä harrastamassa, niin sinut on ra *skattu!
tais mennä viesti vähän ohi sinulla. 16-vuotiaana olin putkassa. Seksi pariskunnan kanssa tapahtui 17-vuotiaana, joten minua ei ole raiskattu. Tästähän minä en ikää maininnut.
Mua aina naurattaa kun anorektikot ajattelee olevansa jotenkin "puhtaita", vaikka kaikilla niillä on toi hengityksenhaju ongelma :s ja yleensä myös hiiva, koska kroppa ei parane mistään ku ei saa ravintoa... Kynsisienikin on yleinen. Nää kaikki on faktaa, en ole itse keksinyt näitä.