Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysraha ja palkka

Vierailija
11.09.2018 |

Eli, olen jäämässä äitiyslomalle uudestaan ja esikoinen on alle 3v, joten saan samat tuet kuin hänestäkin.
Palkkani on kuitenkin tässä välissä noussut (työmatka on kuitenkin pidentynyt, joten minun kannattaa ottaa samat tuet kuin esikoisesta, muuten matkakulujen takia tuki olisi pienempi..) ja työnantaja maksaa taas ekan 3kk palkan. Onkohan se palkka sama kuin esikoisen aikaan vai saanko nyt tätä isompaa palkkaa jota olen töihin paluun jälkeen saanut? Vaikka äitiysraha on sama kuin esikoisesta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katso kela.fi äitiysraha ja siellä on myös laskuri

Juu, mutta ei se laskuri kerro paljonko työnantaja maksaa minulle palkkaa.

Saat ihan just samaa palkkaa kuin nyt. Äitiyspäiväraha tulee sitten sen mukaan että onko se edellinen parempi tai huonompi kuin viimeiset kuusi kuukautta eli sen mukaan mitä haet.

Noniin tätä juuri hain, että eihän se palkka ole silti se ”vanha huonompi” palkka vaikka tuet ovat samat.

Ei ole.

Vierailija
22/23 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ihmettelinkin miksi mulle oli laskettu vuoden bruttotulot 10 000 euroa pienemmiksi kuin ne todellisuudessa on! Ja tätä kymppitonnia pienemmän summan mukaan maksetaan noi äitiysloman rahat. Ottaa päähän!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää. Jos tienaan töissä bruttona 35 000 euroa vuodessa, miksi siitä vähennetään matkakulut? Koska ne pienentää veroprosenttia vai? Mutta miten nettotulot liittyvät bruttotuloihin? Laskennalliset ansiotulot 25 000 euroa. Mihin ne vähennykset siitä katoaa? Tuo on kuitenkin melkein kolmasosa vuoden tuloista! En tajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme