Äitiysraha ja palkka
Eli, olen jäämässä äitiyslomalle uudestaan ja esikoinen on alle 3v, joten saan samat tuet kuin hänestäkin.
Palkkani on kuitenkin tässä välissä noussut (työmatka on kuitenkin pidentynyt, joten minun kannattaa ottaa samat tuet kuin esikoisesta, muuten matkakulujen takia tuki olisi pienempi..) ja työnantaja maksaa taas ekan 3kk palkan. Onkohan se palkka sama kuin esikoisen aikaan vai saanko nyt tätä isompaa palkkaa jota olen töihin paluun jälkeen saanut? Vaikka äitiysraha on sama kuin esikoisesta.
Kommentit (23)
No mä ihmettelinkin miksi mulle oli laskettu vuoden bruttotulot 10 000 euroa pienemmiksi kuin ne todellisuudessa on! Ja tätä kymppitonnia pienemmän summan mukaan maksetaan noi äitiysloman rahat. Ottaa päähän!!
Selittäkää. Jos tienaan töissä bruttona 35 000 euroa vuodessa, miksi siitä vähennetään matkakulut? Koska ne pienentää veroprosenttia vai? Mutta miten nettotulot liittyvät bruttotuloihin? Laskennalliset ansiotulot 25 000 euroa. Mihin ne vähennykset siitä katoaa? Tuo on kuitenkin melkein kolmasosa vuoden tuloista! En tajua.
Ei ole.