Se oli sitten siinä.
Mitähän tässä nyt sitten tekisi?
Akka ilmoitti muuttavansa lapsien kanssa pois, on vuokrannut jostain kämpän itselleen.
Onkohan mulla mitään mahdollisuuksia saada lasten huoltajuutta?
Akka ei ole ikinä tehnyt lasten kanssa mitään, mun mukana ovat aina kulkeneet, on leikitty, ulkoiltu, tehty vaikka mitä ja mulla ollut kaikenlaisia suunnitelmia lasten suhteen.
Pitkä, pimeä ja kylmä talvi tulossa, rahasta tulee todella tiukkaa.
Jos lapset joutuu oikeasti äidilleen ja joudun maksamaan elareita, on myytävä talo ja kaikki, en kyllä tiedä mitä tuolla tyhjällä talolla edes tekee?
Mun ja pojan harrastetilat tietenkin menee ja akalla ei tekisi muuta kuin tuijottaisi tablettia.
Ryypätä voisi tietenkin, mutta kun viinakaan ei maistu, pil*ua tietenkin tekee mieli ja olisi ihan kiva jos joku pitäisi joskus hyvänä, ei musta ole kyllä yksikään nainen oikeasti pitänyt ikinä.
Kommentit (19)
Akka? Et sit muuta nimeä keksinyt.
M42v kirjoitti:
Mitähän tässä nyt sitten tekisi?
Akka ilmoitti muuttavansa lapsien kanssa pois, on vuokrannut jostain kämpän itselleen.
Onkohan mulla mitään mahdollisuuksia saada lasten huoltajuutta?
Akka ei ole ikinä tehnyt lasten kanssa mitään, mun mukana ovat aina kulkeneet, on leikitty, ulkoiltu, tehty vaikka mitä ja mulla ollut kaikenlaisia suunnitelmia lasten suhteen.
Pitkä, pimeä ja kylmä talvi tulossa, rahasta tulee todella tiukkaa.
Jos lapset joutuu oikeasti äidilleen ja joudun maksamaan elareita, on myytävä talo ja kaikki, en kyllä tiedä mitä tuolla tyhjällä talolla edes tekee?
Mun ja pojan harrastetilat tietenkin menee ja akalla ei tekisi muuta kuin tuijottaisi tablettia.
Ryypätä voisi tietenkin, mutta kun viinakaan ei maistu, pil*ua tietenkin tekee mieli ja olisi ihan kiva jos joku pitäisi joskus hyvänä, ei musta ole kyllä yksikään nainen oikeasti pitänyt ikinä.
Haet lasten (lähi)huoltajuutta tietysti itsellesi. Älä anna kurpalle periksi. Hän joutuu sitten maksamaan elareita. Talon lopullinen kohtalo selviää sitten kun huoltajuus- ja elatusasiat ratkeaa ja näkee pystytkö lunastamaan talon kokonaan itsellesi.
Älä lannistu, äläkä anna periksi. Älä myöskään usko kurpan mahdollisia itkutarinoita joilla yrittää saada itselleen omaisuutta tai lapset luokseen.
Niin ja jos maistraatista kyselevät mahdollisesta osoitteenmuutoksesta niin sanot sinne, että ero tulossa etkä anna lupaa muuttaa lasten kirjoja nykyisestä kodista. Muuten voidaan katsoa, että hyväksyt eksän lähivanhemmaksi.
Ei olla naimisissa, talo oli jo ennen kuin tavattiin eikä ole euroakaan maksanut lainoista, mutta tänä päivänä 5v avoliitto lasketaan vissiin samaksi kuin oltaisiin naimisissa.
Auttaakohan se yhtään että meillä kävi perhetyöntekijä koska akka ei pärjännyt lasten kanssa? Silloin vaan ei tullut sanottua ettei tee muutakuin tuijottaa televisiota puhelin kädessä.
No ei ole teillä asiat hyvin. Mitä jos nyt yritäisit päivä kerrallaan. Juttele kavereille, jos sellaisia on. Soita kriisipuhelimeen, jos alkaa liikaa ahdistaa.
https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-apua-e…
Tuo talon myyminen on ilman muuta kova rasti, mutta ehkä sinuakin auttaisi vaihtaa maisemaa, ettet tuijottelisi vanhan kodin seiniä.
Yhteishuoltajuutta kannattaa hakea ilman muuta. Kun asioit asian tiimoilta sosiaalitoimen lastenvalvojan kanssa, muista asiallisempi puhetyyli. Akaksi haukkumalla et sympatioita saa, joten vältä - vaikka kuinka harmittaisi - vaimon haukkumista. Lapsillesikaan et saa heidän äitiään parjata, se on lapsista ihan hirveän ahdistavaa, ja ei ole oikein lapsia vetää sinun ja vaimon parisuhderiitoihin.
https://oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/hakemusasiat/p…
Joten tarvitsisit kyllä nyt puheseuraa, jossa voisit jutella aikuisten kesken ja luottamuksella mielessäsi pyörivistä ajatuksista. Vitut.kseen voi kuolla, ja siksi tarvitset tukea ja apua.
Jos lähipiiristä ei ole tukijaksi, niin harkitse edes vertaisryhmää. Voi tuntua aluksi aika oudolta puhua ventovieraille, mutta näissä porukoissa on muut kokeneet samankaltaisia juttuja, ja ymmärrystä voi olla yllättävänkin paljon.
https://www.miessakit.fi/fi/toimintamuodot/erosta_elossa
Ja kuule, usko pois, jo ensi keväänä sulla voi olla paljon parempi mieliala. Kyllä niitä uusia naisiakin löytyy, ties vaikka löytäisit mukavamman ja paremman suhteen vielä. Vastoinkäymisistä voi aina oppia, jos ei jää tuleen makaamaan.
N51
Kurjaa! Sun pitää nyt ekana kuitenkin pitää itse itsestäsi! Raamatusta saat lohtua <3
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jos maistraatista kyselevät mahdollisesta osoitteenmuutoksesta niin sanot sinne, että ero tulossa etkä anna lupaa muuttaa lasten kirjoja nykyisestä kodista. Muuten voidaan katsoa, että hyväksyt eksän lähivanhemmaksi.
Mielenkiintoista, miksi maistraatista mitään soiteltaisiin ja kyseltäisiin?
Ap kirjoitti:
Ei olla naimisissa, talo oli jo ennen kuin tavattiin eikä ole euroakaan maksanut lainoista, mutta tänä päivänä 5v avoliitto lasketaan vissiin samaksi kuin oltaisiin naimisissa.
Auttaakohan se yhtään että meillä kävi perhetyöntekijä koska akka ei pärjännyt lasten kanssa? Silloin vaan ei tullut sanottua ettei tee muutakuin tuijottaa televisiota puhelin kädessä.
No toki senkin voi sanoa, jos menee tuomioistuimen ratkaistavaksi, mutta ei tuossa sävyssä. Akottelu antaa vaikutelman (joka ei liene väärä, mutta aika haitallinen kun asioi viranomaisten kanssa), että olet kostonhimoinen ja katkera.
7
Ap kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä, olitko itse tyytyväinen liittoonne? Olisitko itse halunnut, että rakastamasi nainen, eikun siis "akka" ei lähde?
En voi ymmärtää, miksi jotkut ihmiset eivät elä ihanaa elämää. Hyvään elämään kuuluu se, että ongelmista puhutaan avoimesti mutta toista kunnioitavasti. Miksi kumppanisi ei tehnyt muuta kuin tuijotti telkkua puhelin kädessään? Masennusta? Mitä sinä ap teit hänen tilanteesta hyväksi, huolehtivana perheen päänä?
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa! Sun pitää nyt ekana kuitenkin pitää itse itsestäsi! Raamatusta saat lohtua <3
Traagista, että parasta mahdollista neuvoa alapeukutetaan. No, se on oma valintanne, jos haluatte jatkaa onnetonta elämää.
Nim.merk. onnellinen armahdettu, rauha sydämessä. Ja edelleen sitä samaa teille toivoen <3
Kyllä mä tein kaikkeni, mutta kun mikää ei ollut ikinä hyvin, alamäki alkoi kun nuorin oli 1v ikäinen, sen jälkeen ei ollut mitään läheisyyttä kuin mun aloitteesta ym.
Itse en toivonut muuta kuin että lapsilla olisi ollut hyvä koti ja molemmat vanhemmat.
Akka tosin ei ole puhunut viime vuosina kuin lähinnä huutamalla.
Mulle on ihan se ja sama mihin häipyy, mutta lapsista tulee se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hakemaan lohtua satanismista, koska satanistit on vahvoja ihmisiä.
Huoltajuustaistelusta tulee raskas ja häviät sen joka tapauksessa ellei avovaimosi ole pedofiili tai luovu vapaaehtoisesti huoltajuudesta. Kannattaa unohtaa akka ja lapset. Ykteiskunta kyllä tarjoaa lapsille kasvatuslaitospaikan jos akka ei pysty heistä huolehtimaan. Utta matoa vikkelään koukkuun ja uusi akka tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Huoltajuustaistelusta tulee raskas ja häviät sen joka tapauksessa ellei avovaimosi ole pedofiili tai luovu vapaaehtoisesti huoltajuudesta. Kannattaa unohtaa akka ja lapset. Ykteiskunta kyllä tarjoaa lapsille kasvatuslaitospaikan jos akka ei pysty heistä huolehtimaan. Utta matoa vikkelään koukkuun ja uusi akka tilalle.
Taitaa olla se karu totuus.
Uutta akkaa en halua, vaan jonkun lämpimän, empaattisen naisen millä olisi tissejä ja persettä ja hymyilisi edes joskus, silmistä näkisi että oikeasti rakastaisi lapsia.
Ehkä sellainen perinteinen "maatalonemäntä" tyylinen.
Toive ajattelua, enkä varmaan enään halua edes asua yhdessä kenenkään muiden kuin lasten kanssa.
Kaikki jos menee muutan varmaan suvun kesäpaikalle asumaan, puhelimet laitan kiinni ym.
Ikää on jo sen verran ettei huvita kaikkea aloittaa alusta.
Ap kirjoitti:
Voin lohduttaa hieman. Erosin ja talo oli minun ja ei oltu naimisissa. Muija lähti ja ei todellakaan saanu yhtään mitään. Miksi se olis saanut, kun ei sillä ollu penniäkään kiinni siinä. Ei toi avoliitto tarkota oikeastaan yhtään mitään, vaikka kaikki siitä aina jaksaakin hokea. Se mikä on sun, niin on sun. Jos alkaa inisee jotain, niin se sun exäs printtaa 5v tiliotteet ja todistaa että on maksanut jotain. Noin helppoa se on. Mun exä yritti tota, että olis saanu noiden maksujen kautta edes jotain. Sille sanottiin jossain lakitoimistossa että ei tule saamaan yhtään mitään ja sun ex-mies siis minä tulee varmasti vaatimaan näytöt jos oot jotain maksanut. Eli ns vuokraa. Mutta kun ei ikinä maksanut, kun en suostunut siihen ja juuri tällaisten asioiden takia. Sillon kun se muutti mun taloon, niin sanoin että ite hoidan asiat. JA SE KANNATTI
Akka on kyllä hellittelynimi pohjanmaalla. Ei siis pahantahtoinen haukkuma nimittely sana.
Akkasi saa nyt mennä. Pidät lapsista huolta. Yhteishuoltajuus viikko sulla viikko akalla. Kyllä se siitä. Sen talon voit myydä ja ostaa millaisen asunnon haluat. Pääset siten paremmin eroon entisistä kotileikeistä.
Uutta akkaa ei kannata hommata. Otat semmoisen kotonaviihtyvän kaunokaisen kainaloosi ja viihdyt siinä. Mielesi parantuu hitaasti, mutta varmasti. Aviot unohdat kokonaan niillä mitään merkitystä.
Lastesi kasvaessa vietät aikaa heidän kanssaan jos mahdollista. Ei nuoret ainakaan halua iskän ei äiskän kanssa kuleksia kylillä. Heidän mielesnsä mukaan sitten. Nautit sitten heidän seurastaan ja ihmettelet miten sai heidät aikaan.
Siinä taas yksi sankari, jonka mielestä elämä akan kanssa oli ihan hirveää, mutta ero ei tullut mieleenkään ja nyt nainen onkin se pahis, kun haluaa erota.
Perinteiseltä kaulakiikultahan tuo tilanne kuulostaa, jos ei viina maistu.